آریا بانو

آخرين مطالب

مهارت زندگی/ 5 روش برای الهام بخشی به کارکنان در تمام کسب و کارها گوناگون

مهارت زندگی/ 5 روش برای الهام بخشی به کارکنان در تمام کسب و کارها
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازده / داشتن یک محل کار کارآمد و پر از بهره‌وری به این معنی نیست که شما باید کارمندان خود را به کار و تلاش سخت‌تر وادار کنید. درست مثل این مثل که می‌گویند: جذب مگس با عسل راحت‌تر از سرکه است! به عبارت دیگر، برای به دست آوردن بهترین نتیجه از کارمندان خود، باید به آنها الهام و انگیزه بدهید تا خودشان بخواهند برای شما سخت تلاش کنند. شما باید به آنها انگیزه دهید و به آنها اجازه دهید احساس کنند که بخشی از موفقیت در کسب و کار شما هستند و نه فقط دندانه‌ای دیگر در چرخ موجود. الهام بخشی به کارکنان کلید موفقیت یک کسب و کار است. سطح تعهد، انگیزه و انرژی که کارکنان یک شرکت هر روز با خود به محل کار می‌آورند، تأثیر بسزایی در رشد هر کسب و کاری دارد.
در این نوشتار پنج روش ساده برای ایجاد انگیزه در کارمندان و الهام‌بخشی به آنها می‌بینید. به این ترتیب آنها بهترین خود را خواهند گذاشت و بیشترین تلاش را به خرج خواهند داد.
روش برای الهام بخشی به کارکنان
1. اهداف تعیین کنید و موفقیت را تعریف کنید
کارمندان دوست دارند چالشی داشته باشند و باید هم همینطور باشد. اگر کارمندان هر روزشان را با همان کارهای ریز و درشت بسپری کنند بدون اینکه هیچ هدف بزرگ‌تر و چشم‌اندازی داشته باشند، به راحتی ممکن است انگیزه‌شان را از دست بدهند. با تعیین اهداف قابل دستیابی برای کارمندان‌تان، به آنها اجازه می‌دهید تا در جهت مشخصی کار کنند و همچنین به شما چیزی بدهند که بر اساس آن بتوانید عملکرد آنها را بسنجید.
سپس باید تشخیص بدهید که چه زمانی آنها خوب عمل می‌کنند و به اهداف خود و نه فقط اهداف شرکت می‌رسند. این اعتبار آنها را به عنوان افراد و نه فقط یک کارمند سازنده تأیید می‌کند. شما باید آنها را تشویق کنید تا در مورد اهداف شخصی خود به شما بگویند و سپس وقتی به آن رسیدند، با معیار خاصی میزان پیشرفت‌شان را تشخیص دهید.
2. حقوق مناسبی به آنها پرداخت کنید
پرداخت حقوق و دستمزد رقابتی به کارمندان برتر شما راهی عالی برای ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به این کارمندان گرانقدر است، خصوصاً اگر عملکردشان شایسته افزایش دستمزد باشد، حتما این کار را انجام بدهید، زیرا در این صورت خواهند فهمید که نزد شما ارزش مشخص و آشکاری دارند و قدرشان را می‌دانید.
اگر دستمزد سخاوتمندانه‌ای به کارمندان خود پرداخت کنید ، در این صورت می‌توانید انتظارات بیشتری از آنها داشته باشید و آنها را در سطح بالاتری نگه دارید، و آنها نیز انتظار بیشتری از خود خواهند داشت. اگر می‌خواهید مردم تا ارتفاع بالایی بپرند، باید میله را بالا تنظیم کنید و با انتظارات کم نمی‌توانید کارکنان برجسته را هیجان‌زده کنید.
3. به آینده آنها اهمیت دهید
نشان دادن علاقه و مشارکت در آینده کارمندان‌تان وقتی به میان بیاید، معجزه می‌کند. شما می‌توانید با ارائه بورسیه به دانشجویان یا تأمین هزینه ادامه تحصیل برای افراد واجد شرایط، فرصت‌هایی را برای کارمندان‌تان ایجاد کنید تا بتوانند در کسب و کار شما پیشرفت کنند.
کارمندان وقتی فکر می‌کنند شما به مسیر و جایگاه‌شان در شرکت و همچنین شغل آنها اهمیت می‌دهید احساس ارزش، انگیزه و به درد بخور و ضروری بودن می‌کنند.
4. محیط را دلپذیر کنید
هیچ کس دوست ندارد ساعت‌ها در یک فضای کسل‌کننده باشد. اگر فضای زیبایی، کاربردی و سرگرم‌کننده داشته باشید، کار را برای کارمندان بسیار لذت بخش‌تر خواهید کرد.
اولین قدم این است که مطمئن شوید تجهیزات کار را به روز کرده‌اید. هوشمندسازی فضای شما لازم نیست که زیادی گران باشد. شما می‌توانید کارهای محلی را به نمایش بگذارید یا مبلمان خاص و متفاوتی را انتخاب کنید.
اگر از کارمندان خود نیز در مورد چیدمان و فضای محیط کار سوال بپرسید تا حد زیادی باعث می‌شود که آنها احساس خوبی نسبت به بودن در این محیط کار و شما پیدا کنند. آنها همچنین می‌توانند به شما بگویند که در چه مواردی باید جیدمان تغییر کند تا سبب سهولت در کار آنها شود. اگر مجبور باشند در سراسر دفتر توقف زیادی داشته باشند، قرار دادن وسایل در همان منطقه می‌تواند از اتلاف وقت زیادی جلوگیری کند.
همه این نکات کوچک باعث می‌شود که کار کردن در محیط کار شما بسیار خوشایندتر شود.
5. به آنها احترام بگذارید و حمایت‌شان کنید
مواردی مانند احترام، صداقت، پشتیبانی و ارتباطات شفاف پایه‌های یک کسب و کار موفق هستند و ممکن است خیلی ساده به نظر برسند.
احترام گذاشتن به کارمندان می‌تواند عاملی تعیین کننده برای کارمندی باشد که بمانند یا به راحتی از شما جدا شوند، بیایید صادق باشیم، هیچ کس نمی‌خواهد احساس کند که با او بدرفتاری شده و مورد احترام قرار نمی‌گیرد. انگیزه داشتن کارمندان برای کار سخت و تلاش بیشتر آنها کلید یک کسب و کار موفق و سالم است.
برخی از کارمندان برای کار بیشتر ممکن است نیاز به تشویق داشته باشند و برخی دیگر این کار را بدون تشویق انجام می‌دهند، با وجود این، مدیران نقش مهمی در ایجاد انگیزه و الهام دادن به کارمندان دارند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/531588/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چه کسانی بیشتر در معرض افسردگی‌ هستند؟/مشخصات افراد افسرده

اینقدر به خودتان فشار نیاورید!

با آلزایمری‌ها چگونه رفتار کنیم؟

چرا خانم‌ها روی ظاهرشان بیش از حد حساس‌اند

علت بدبینی برخی افراد چیست؟

روانشناسی رنگ آبی

مراقب اختلالات روانی نوجوانان باشید

مادر وسواسی ام قبول نمی کند که به شدت وسواس دارد!

نتایج نظرسنجی زنان شادتر هستند یا مردان ؟

نقش شبکه‌های مجازی در درمان افسردگی

هفت دلیل برای کسل بودن و کمبود انرژی شما

بهداشت روانی چیست؟

اگر شما هم دچار خودانتقادی مخرب هستید، بخوانید

دلایل اصلی پایین آمدن عزت نفس

پیامدهای سرنوشت‌باوری (تقدیرگرایی)

اوج افسردگی پاییزی چه زمانی است؟

علائم کمبود اعتماد به نفس در خودتان را بشناسید

ارتباط هورمون استرس با عملکرد بد حافظه افراد مسن

مهربانی و صداقت: آیا می‌توان یکی را به‌تنهایی داشت؟

کمال گرایی تهدیدی برای سلامتی روانی

این رنگ ها تاثیر منفی روی احساسات تان می گذارند!!

خوره‌ای که مغزتان را می‌خورد

استرس های روانی باعث فشار خون و کهیر می شود

سلامت روانی نوجوانان دوجنسیتی در معرض خطر بیشتر

عکس پروفایل شما چه حقایقی را در مورد شخصیت تان بر ملا می کند؟

انواع روان درمانی و مشاوره + مزیت های مراجعه به روانشناس

ترس‌هایی که مانع پیشرفت می‌شوند

استرس، مغز را کوچک می‌کند

نشانه‌های هشدار دهنده تاثیر منفی تنهایی بر سلامت

شب بیداری علت شکست های عاطفی

10 جمله ممنوعه در محل کار!!

علائم فشار روانی بر مراقبت‌کننده از بیمار مبتلا به آلزایمر

فکر کردن باعث شارژ شدن مغز می شود

این جملات را هرگز در پیامک تان نگویید!!

دروغگویی یا چاپلوسی

درمان بی خوابی شبانه تنها در 60 ثانیه

مادران افسرده، فرزندان افسرده تربیت می‌کنند

کمال گرایی چیست و چگونه می توان به کمال گرایی غلبه کنیم؟

افسردگی پاییزی بیشتر سراغ چه کسانی می‌آید؟

انعطاف پذیری عصبی و کارایی آن در زندگی

اختلالات سایکو سوماتیک یا روان تنی چیست ؟

افراد جامعه باید نحوه دسترسی به درمان های حوزه سلامت روان را بدانند

چگونه کتابخوان شویم؟

باورهای غلط درباره افسردگی

راز جذابیت انسان های دوست داشتنی چیست؟

5 نشانه که می‌گوید ذهنتان خسته است

گام برداشتن به عقب باعث افزایش حافظه می‌شود

استرس دست دوم چیست؟

چرا بیماری های روحی و روانی در بین دانشجویان افزایش یافته؟

انواع اختلال یادگیری و علائم آن