آریا بانو

آخرين مطالب

تمیز کردن بدنه یخچال به کمک چند روش ساده و کاربردی گوناگون

تمیز کردن بدنه یخچال به کمک چند روش ساده و کاربردی
  بزرگنمايي:

آریا بانو -

آریا بانو

آریا بانو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، تمیز کردن بدنه یخچال جزو آن دسته از کارهایی است که بسیار حساس و تاثیر گذار است. از این جهت که حضور یخچال در آشپزخانه بسیار چشم گیر بوده و هرگونه تغییر رنگ بدنه یخچال جلوه و زیبایی آن را می گیرد به همین دلیل از بین بردن لکه های زرد روی یخچال و تمیز کردن بدنه آن حائز اهمیت است. زرد شدن وسایل برقی سفید یکی از رایج ترین اتفاقاتی است که همیشه فکر خانم های خانه دار هنگام تمیز کردن لوازم خانگی درگیر می کند. از آنجایی که یخچال قلب آشپزخانه بوده، تمیز و سالم بودن بدنه آن بسیار مهم و تاثیر گذار است به همین خاطر ما در این متن به شما خواهیم گفت که چگونه بیرون یخچال را تمیز کنید و لکه های زرد را از روی آن پاک کنید.

آریا بانو

آریا بانو


اگرچه بسیاری از افراد گمان می کنند که تمیز کردن بدنه یخچال بسیار زمانگیر و پر دردسر است اما با دانستن چند نکته به راحتی می توانید از پس آن بربیاید. پاسخ سوال چگونه بیرون یخچال را تمیز کنیم به دو قسمت تقسیم می شود، در قسمت اول متوجه خواهید شد که چگونه این کار را انجام دهید و در قسمت بعدی به مواد و وسایل مورد نیاز اشاره می شود. انتخاب اشتباه مواد شوینده می تواند رنگ بدنه یخچال شما را از بین ببرد و باعث پریدن رنگ یخچال شود. در صورتی که از ابزار و وسایل اشتباه برای تمیز کردن بدنه یخچال استفاده کنید ممکن است با تغییر رنگ بدنه یخچال ، خط افتادن بدنه، از بین رفتن رنگ و … مواجه شوید. این اشتباه باعث می شود تا زیبایی یخچال از بین برود و دیگر جلوه بخش آشپزخانه نباشد.
بیشتر بخوانید: علت سخت باز شدن درب یخچال فریزر چیست؟ از بین بردن لکه زرد روی بدنه یخچال ، تمیز کردن یخچال با جوش شیرین ، نحوه تمیز کردن یخچال سیلور ، نظافت یخچال ساید ، تمیز کردن یخچال با سرکه ، از بین بردن خش روی یخچال استیل و تمیز کردن یخچال ساید سامسونگ موضوعاتی است که در این متن به آنها خواهیم پرداخت.
برخی از کاربران ما درخواست آموزش نظافت یخچال ساید و دوقلو را داشتند، به همین خاطر ما در این متن به این موضوع نیز پرداخته ایم هر چند که تمیز کردن بدنه یخچال هیچ ارتباطی با نوع و مدل یخچال ندارد و با خیال راحت می توانید آنها را امتحان کنید.
علت زرد شدن بدنه یخچال

آریا بانو

آریا بانو


بسیاری از لوازم خانگی برقی سفید بعد از مدت ها تغییر رنگ می دهند و بدنه آنها زرد می شود. زمانی که بدنه یخچال شما به رنگ زرد متمایل می شود حتما این سوال برایتان پیش می آید که علت زدن شدن بدنه یخچال چیست و نحوه از بین بردن لکه زرد روی یخچال چگونه است. با دانستن علت زرد شدن یخچال می توانید دوباره آن را مثل روز اول براق و سفید کنید.
زمانی که یخچال را در مقابل نور مستقیم خورشید نصب می نمایید به طوری که همیشه نور به آن می تابد بعد از مدتی متوجه تغییر رنگ بدنه یخچال خواهید شد. برای جلوگیری از افزایش لکه های زرد روی یخچال باید آن را جا به جا کنید و یا پرده ای ضخیم برای پنجره نزدیک یخچال نصب نمایید.
پخت و پز همیشه با بخار و حرارت را در آشپزخانه پخش می کند که این امر ممکن است باعث زرد شدن بدنه یخچال شود. یکی از توصیه های همیشگی طراحان داخلی این است که به هیچ عنوان یخچال را کنار اجاق گاز قرار ندهید. البته این موضوع دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها جلوگیری از تغییر رنگ بدنه یخچال است. در این زمینه روشن کردن هود می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد همچنین در صورت نیاز می توانید پنجره ها را نیز باز بگذارید.

آریا بانو

آریا بانو


استفاده از مواد شیمیایی قوی و یا به کار بردن ابزار سخت برای تمیز کردن بدنه یخچال آسیب جدی به آن وارد می کند به طوری که ممکن است روکش بدنه و درب یخچال از بین برود و شما مجبور به ترمیم رنگ در یخچال شوید.
علاوه بر موارد ذکر شده، قرار گرفتن یک لایه چربی نیز می تواند لکه های زرد رنگی را روی قسمت بیرونی دستگاه ایجاد کند. توجه کنید که لکه های زرد روی یخچال هیچ تاثیری بر روی عملکرد خود دستگاه نمی گذارد اما ظاهر و جلوه ی زیبای آن در آشپزخانه گرفته می شود.
بیشتر بخوانید: نحوه مرتب کردن یخچال و نظم دهی آن چگونه بیرون یخچال را تمیز کنیم

آریا بانو

آریا بانو


با نزدیک شدن به عید و شروع خانه تکانی سوالات زیادی برای خانم های خانه دار پیش می آید یه طور مثال ” چگونه بیرون یخچال را تمیز کنیم “. در این بخش به شما نحوه از بین بردن لکه زرد روی یخچال ، تمیز کردن یخچال با جوش شیرین و سرکه ، نحوه تمیز کردن یخچال سیلور و از بین خش روی یخچال استیل آموزش خواهیم داد.
راهی برای برق انداختن یخچال

آریا بانو

آریا بانو


رد انگشتان، لکه چربی، گرد و غبار، دستان کثیف کودکان و….. همه این موارد باعث ازبین رفتن براقیت بدنه یخچال می شود. همچنین انتخاب نادرست مواد شوینده می تواند در این موضوع نقش بسزایی داشته یاشد. شما می توانید با استفاده از محلول رقیق آب و جوش شیرین و یا آب و سرکه دوباره بدنه یخچال را برق بیندازید توجه داشته باشید که هرگز از مواد شوینده قوی و اسیدی برای برق انداختن یخچال استفاده نکنید. زیرا رنگ و روکش بدنه یخچال از بین خواهد رفت و در این شرایط باید آن را رنگ کنید.
گاهی اوقات تنها قسمتی از یخچال کدر شده و براقیت خود را از دست داده است، شما می توانید با استفاده از مقداری خمیر دندان این قسمت را براق کنید. قسمت مورد نظر را با یک لایه نازک خمیر دندان بپوشانید و چند دقیقه صبر کنید تا خمیر دندان کاملا خشک شود. سپس مقداری سرکه را روی آن اسپری کنید تا به راحتی کنده شود. این مرحله را حتما انجام دهید زیرا سرکه تاثیر زیادی در براق شدن بدنه یخچال دارد. در انتها با یک پارچه مرطوب ناحیه مورد نظر را دستمال بکشید تا تمام مواد از روی آن پاک شود.

آریا بانو

آریا بانو


لازم به ذکر است که یخچال ضربه خورده نیاز به تعمیر تخصصی و اسپری رنگ درب یخچال دارد. اسپری رنگ مخصوص یخچال می تواند رنگ رفته بدنه و قسمت های کدر شده را همانند روز اول تمیز و براق کند. اما بهتر است این کار را به دست یک متخصص بسپارید تا تغییر رنگ یخچال به بهترین شکل صورت بگیرد. فرقی ندارد از چه راهی برای برق انداخن یخچال استفاده می کنید باید بعد از اتمام کار با یک دستمال خشک بدنه را تمیز کنید تا لکه ای روی آن باقی نماد.
نکته قابل توجه این است که موارد گفته شده فارق از رنگ یخچال گفته شده در واقع فرقی ندارد یخچال شما چه رنگی است و به راحتی می تواند هر یک از روش ها را امتحان کنید. البته ما در ادامه نحوه تمیز کردن یخچال سیلور را به صورت جداگانه ذکر خواهیم کرد.
بیشتر بخوانید: آموزش آب کردن برفک یخچال فریزر تمیز کردن یخچال با جوش شیرین و سرکه

آریا بانو

آریا بانو


تمیز کردن یخچال با جوش شیرین و سرکه جزو آسان ترین روش ها است زیرا سرکه و جوش شیرین در اکثر خانه ها یافت می شود و دسترسی به آن آسان است. کافیست ابتدا جوش شیرین و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و میزان غلظت آن را متناسب با لکه و کثیفی های روی یخچال در نظر بگیرید. محلول به دست آمده را با یک دستمال به صورت دایره شکل روی لکه ها بکشید و بگذارید چند دقیقه روی بدنه باقی بماند سپس با یک دستمال نم دار آن را پاک کنید.
برای تمیز کردن یخچال با سرکه باید سرکه و آب را به یک میزان ترکیب کنید و آن را داخل یک بطری برای اسپری کردن بریزید و روی بدنه یخچال بپاشید. کافیست با یک اسفنج نرم یخچال را تمیز کنید در انتها با اسپری کردن آب و یک دستمال خشک سرکه را از روی یخچال پاک کنید تا ببیند درب و بدنه چقدر تمیز شده است.
نحوه تمیز کردن یخچال سیلور

آریا بانو

آریا بانو


در این بخش با نحوه تمیز کردن یخچال سیلور و راه کار هایی برای براق کردن آشنا خواهید شد. یخچال های سفید و استیل جزو پرطرفدار ترین رنگ ها هستند بع طوری که بسیاری از افراد به فکر تغییر رنگ یخچال از سفید به سیلور و یا برعکس همچنین به دنبال رنگ مناسب برای یخچال هستند تا رنگ آن را به سفید یا سیلور تغییر دهند. به همین خاطر شما را با روش براق کردن یخچال سیلور آشنا خواهیم کرد.
جهت انجام این کار به روغن بچه و یک دستمال بدون پرز را آماده کنید و روغن را روی دستمال بریزید و آن را از یک جهت روی یخچال بکشید. همچنین می توانید دستمال مرطوب و یا پد های آرایشی را جایگزین روغن بچه کنید. از دیگر مواردی که برای تمیز و براق کردن یخچال سیلور استففاده می شود محلول های ضد زنگ برای پاک کردن اجاق گاز است فقط توجه داشته باشید که در ترکیب آن از اسید قوی استفاده نشده باشد.
بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن لوازم خانگی استیل از بین بردن خش روی یخچال استیل

آریا بانو

آریا بانو


خط و خش روی بدنه یخال باعث کاهش ارزش مادی دستگاه شده و اگر این خش عمیق باشد ممکن است به یخچال آسیب وارد کند و نیاز به تعمیر داشته باشد. اما خط و خش های سطحی را با چند روش ساده می توان از بین برد. ابتدا جهت حرکت قلم رنگ یخچال را بیابید و با کمک دستمال و یا مسواک روی آن را عاری از گرد و خاک کنید. حال می توانید به کمک خمیر دندان خط و خش ها را از بین ببرید کافیست بگذارید نیم ساعت روی خطوط باقی بماند و آن را پاک کنید. علاوه بر این، محصولاتی مخصوصی برای این کار وجود دارد که می توانید با توجه به بودجه خود ار ابزار فروشی ها خریداری نمایید.
گاهی اوقات خط و خش ها به قدری عمیق است که کاربران مجبور به فروش درب یخچال خود می شوند.
سخن پایانی
در این متن با نحوه تمیز کردن بدنه یخخال آشنا شدید و حالا می دانید که چگونه بدنه یخچال فریزر خود را براق کنید. ما در مطلب های بعدی به چگونه آبسردکن یخچال را تمیز کنیم و پ اک کردن رسوب آب از یخچال خواهیم پرداخت. همچنین تمیز کردن لاستیک درب یخچال را آموزش خواهیم داد.
انتهای پیام/

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/530174/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

تو که با عاشقان درد آشنایی

آغاز اردو از هجدهم

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد

سیکس پک چند؟ / هزینه‌های نجومی برای خوش‌اندامی یک‌شبه!

بنری که خواننده مطرح پاپ را به شدت شاکی کرد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

4 گوشه دنیا/ جزیره‌ای که مرگ در آن فراموش می‌شود!

حرکت جنون‌آمیز مرد جوان وسط خیابان؛ نشستن روی سقف خودرو!

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

گفتگوی آخرین خبر با بانوی ورزش ایران

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

سمی که بسیاری از خانم ها هر روز مصرف می‌کنند!

ترانه زیبای «خنده داره نه» با صدای علی یاسینی

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

تفال/ مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم

تقویم تاریخ/ گشایش نخستین ایستگاه فرستنده رادیویی و تلگراف بی‏سیم ایران

در صورت بلعیدن اجسام خارجی توسط کودکان چه واکنشی باید داشته باشید؟

پاستا کانِلونى یا لازانیا!

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

عادت‌های سبز برای داشتن زمین پاک

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد