آریا بانو

آخرين مطالب

نشست مجازی کمیسیون فنی و عمرانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران برگزار شد

پیاده راه ها نیازمند بازسازی و مرمت هستند شهرداری تهران

پیاده راه ها نیازمند بازسازی و مرمت هستند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - شهر: موضوع جایگزینی خودروها با دوچرخه در سطح شهر تهران از دهه 30 مطرح بوده است و بازنگری در طرح زیرساخت‌های مسیر پیاده از ضروریات لازم است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد حیدری، مدیر تحقیق و توسعه اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق چهارشنبه -6 اسفند 1399- در نشست مجازی کمیسیون فنی و عمرانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با بیان اینکه سنجش و نمره دهی استانداردهای عملکرد کمک می‌کند تا صلاحیت، خصوصیات، کیفیت، مهارت، ظرفیت و پتانسیل بالقوه بخش‌های مختلف معاونت‌های فنی و عمرانی مناطق و کارکنان مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: همچنین براساس شاخص‌های عملکردی، می‌توان نقاط ضعف و قدرت زیرمجموعه در مناطق را شناسایی کرده و آن‌ها را تقویت کرد.
او در ادامه بیان کرد: در صورت صلاحدید معاونان کلانشهرها این امکان وجود دارد تا کارگروهی متشکل از مدیران کل اعلامی توسط معاونان فنی و عمرانی کلانشهرها جهت تدقیق و یا افزایش شاخص‌ها تشکیل و در زمان مشخص شاخص‌ها تعریف و برای مثال در مدت 6 ماه شاخص‌های معرفی شده در کلانشهرها مورد رصد قرار گرفته و در جلسه شورای آتی کلانشهرها رتبه بندی انجام شود.
به گفته حیدری؛ معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران آمادگی هرگونه کمک نسبت به آموزش نفرات معرفی شده از طرف معاونان کلانشهرهای ایران جهت پیاده سازی شاخص وضعیت روسازی PCI را دارد.مدیر تحقیق و توسعه اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق در پایان استفاده از تجربیات موفق هر کلانشهر را راهگشای مشکلات احتمالی در سایر کلانشهرها ذکر کرد.
سید عبدالمهدی حسینی، معاون نظارت بر امور اجرایی اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق ضمن اشاره به طرح موضوع جایگزینی خودروها با دوچرخه در سطح شهر تهران از دهه 30، بیان کرد: بازنگری در طرح زیرساخت‌های مسیر پیاده از ضروریات لازم است. پیوستگی مسیر، ایمن بودن و رعایت استانداردهای لازم از جمله ویژگی‌های بارز یک پیاده راه مطلوب است.
او درباره مزایای پیاده روی، توضیح داد: انجام پیاده روی به هیچ ابزار خاصی نیاز ندارد. منابع و انرژی غیرقابل تجدید پذیری را مصرف نمی‌کند و به سلامت افراد کمک می‌کند و به فضاهای شهری و عمومی جنب و جوش و نشاط اجتماعی می‌بخشد. همچنین سبب افزایش تعامل میان شهروندان می‌شود.
حسینی با بیان اینکه امروز هزینه ساخت مترو و بزرگراه برای مدیریت شهری بسیار سرسام آور است، افزود: اما ساخت و ایجاد مسیرهای پیاده راه بسیار ارزان‌تر و به صرفه‌تر است. 
معاون نظارت بر امور اجرایی اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق در ادامه گفت: اقداماتی همچون ایمن سازی و مناسب سازی و توجه به موضوع مبلمان شهری، جمع آوری آب‌های سطحی و تکمیل مسیر دوچرخه، ایجاد پیوستگی میان مسیر دوچرخه توسط معاونت‌های مختلف درحال انجام است.
به گفته حسینی؛ 12 هزار کیلومتر مجموع طول مسیر پیاده راه‌های شهر تهران است که بخش اعظمی از آن‌ها نیاز به مرمت و بازسازی دارند. 510 کیلومتر اجرای پیاده راه شکل گرفته است که براساس برنامه 500 کیلومتر برنامه ریزی شده بود. همچنین 657 مقاله جهت تولید محتوا مورد بررسی و بازخوانی قرار گرفته است.
امیر خادمی، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهر معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره پروژه‌های اتمام یافته این معاونت در سه سال گذشته (1396-1399)، توضیح داد: طی این مدت 30 پروژه شامل ساخت پل، تونل، بزرگراه عملیات سیویل و زیرساخت‌های شهری؛ 11 پروژه شامل ساخت و بازسازی ساختمان، محوطه تاریخی و ابنیه و 21 پروژه شامل ساخت مسیل، بهسازی رودخانه، سازه‌های هیدرولیکی جهت جمع آوری آب‌های سطحی، رواناب و هدایت ایمن سیلاب اجرا شده است. در مجموع 62 پروژه در سه سال گذشته به اتمام رسیده است. 
او در ادامه افزود: ساخت مسیل، بهسازی رودخانه، سازه‌های هیدرولیکی جهت جمع آوری آب‌های سطحی، رواناب و هدایت ایمن سیلاب برابر با 22 کیلومتر، ساخت پل، تونل، بزرگراه عملیات سیویل و زیرساخت‌های شهری برابر با 18/5 کیلومتر و ساخت و بازسازی ساختمان، محوطه تاریخی و ابنیه برابر با 120 هزار متر مربع است.
خادمی با بیان اینکه هم‌اکنون 46 پروژه درحال اجراست؛ توضیح داد: 16 پروژه ساخت پل، تونل، بزرگراه عملیات سیویل و زیرساخت‌های شهری؛ 21 پروژه ساخت و بازسازی ساختمان، محوطه تاریخی و ابنیه و 9 پروژه در حوزه ساخت مسیل، بهسازی رودخانه، سازه‌های هیدرولیکی جهت جمع آوری آب‌های سطحی، رواناب و هدایت ایمن سیلاب درحال انجام است. مجموع اعتبار این پروژه‌ها برابر با هزار و 462 میلیارد تومان است.
او در ادامه بیان کرد: بزرگراه شهید نجفی رستگار، بلوار 45 متری استاد معین حدفاصل خیابان نیارکی و سی متری جی، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در بزرگراه فتح با دستگاه TBM، احیای خانه شهر یا بلدیه، بهسازی محیطی میدان امام خمینی (ر) و ورودی خیابان لاله زار، ساخت مرکز فرهنگی-هنری طغرل همجوار با برج طغرل در منطقه 20، خیالستان زندگی، ساخت فاز یک پروژه باغ راه فاطمه زهرا (س)، پروژه پل عابر پیاده تقاطع بزرگراه شهید چمران و جلال آل احمد، ساخت پل باغ نیایش، ساخت مجتمع خدماتی-فرهنگی شهید بروجردی، احیای کارخانه‌های تولید آسفالت از جمله پروژه‌های درحال اجرا و در دستور کار معاون فنی و عمرانی است.
به گفته مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهر معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران؛ درحال حاضر ساخت چهار میدانگاه بلوار شهدای صادقیه، باغ فردوس، میدان جهاد و مترو صادقیه در دستور کار است.
بر اساس این گزارش سی‌امین نشست مجازی کمیسیون فنی و عمرانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با حضور صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران؛ پیمان عباسی، مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق و دیگر مدیران این معاونت، همچنین معاونان فنی و عمرانی 18 کلانشهر برگزار شد.
محورهای این نشست شامل بررسی و تبادل نظر پیرامون تجربیات پیاده رو سازی و توسعه مسیر دوچرخه (به‌راه)، بررسی و تبادل نظر پیرامون تدوین شاخص‌های فنی و عمرانی کلانشهرهای ایران، آشنایی با پروژه‌های شاخص‌های عمرانی کلانشهر تهران و بررسی نظام فنی و اجرایی در کلانشهرها بود.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/529985/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود