آریا بانو

آخرين مطالب

راهکارهایی برای مقابله با چالش‌های دانش‌آموزان اجتماعي

راهکارهایی برای مقابله با چالش‌های دانش‌آموزان
  بزرگنمايي:

آریا بانو - اسد حصیری در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه شیوع کرونا و اجرای پروتکل ها، حوزه تربیت بدنی و سلامت را وارد فاز اجرایی دیگری کرد، افزود: این ویروس، ویروس ناشناخته ای بود که هیچکدام ما خیلی از آن خوشمان نمی آید، ولی فرصت هایی را فراهم کرد که ما، هم توانمندی های همکارانمان و هم خلاقیت هایی را که در استان هست به کار گرفته تا بتوانیم خدمتی به جامعه دانش آموزی نمایم.
وی بیان کرد: تعلیم و تربیت اسلامی به دنبال شکوفایی فطرت الهی ما انسان هاست که بر اساس مفاد قانون اساسی جمهوری اسلامی و همچنین سند چشم‌انداز 20 ساله نظام مقدس، هدف نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور تکریم و تعالی هویت مترقیان است تا با کسب شایستگی لازم بتوانند موقعیت ها را درک و اصلاح کنند و برای تحقق حیات طیبه آماده شوند.
این مسئول با اشاره به نقش تربیت بدنی و سلامت در نظام تعلیم و تربیت گفت: این حوزه به عنوان یکی از 11 حوزه یادگیری آموزش و پرورش ایران به دنبال یادگیری و برقراری سلامت‌ کامل جسمانی و روانی است. همچنین ایجاد زمینه هایی در جهت شناساندن روش های درست فعالیت های جسمانی و نیز شناسایی صحیح ارتقای توانایی های بدنی و تبیین روش های تفریحی سالم در حوزه محتوایی درس تربیت بدنی و سلامت است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش مطرح کرد: نقش این حوزه آن است که به کمک دانش اموزان می آید تا شایستگی لازم برای زندگیشان را به دست بیاورند.
حصیری ادامه داد: امروزه جهانی سازی، سرعت گسترش اطلاعات، رشد فناوری، توسعه اقتصادی اجتماعی، تاثیر همسالان و رواج برخی ارزش های کاذب، جوامع از جمله کشور ما را با مشکلاتی روبرو کرده است. ما با سیل عظیم نیازهای جدید مواجه و قانون شکنی و بحران های معنوی را شاهد هستیم بنابراین افراد و دانش آموزان هم نیاز به الگو دارند و هم نیاز به دانش و مهارت که به کمک آن با مسائل غیر قابل پیش بینی حاصل از اتفاقات، برخورد سازنده ای داشته باشند.
وی اظهار کرد: تربیت بدنی به روز شایستگی های لازم را برای دانش آموزان و زندگیشان فراهم ‌می آورد. ما آداب تغذیه سالم، مسائل بهداشتی، آداب اجتماعی شدن را آنان، هویت یابی و خودآگاهی را نیز آموزش داده و شیوه مراقبت از محیط زیست که یکی از نیازهای جامعه امروز است را آموزش داده و چگونگی مدیریت بحران را نیز مانند مانور زلزله تعلیم می دهیم.

آریا بانو


اسد حصیری ضمن ابراز احساس نیاز بیشتر در توجه به حوزه سلامت و مراقبت در مهرماه آینده و در صورت بازگشایی مدارس عنوان کرد: آیا ما برای مهرماه آینده فکری کرده ایم؟ اگر با واکسن مشکل کرونا حل شد آیا برنامه ای برای مهرماه دانش اموزان در حوزه مراقبت و سلامت ریخته ایم که من خواهشم از شما اصحاب رسانه این است که آن را به عنوان مطالبه ملی در نظر داشته باشید.
معاون آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: امسال وزارت آموزش و پرورش با توجه به شرایط خاص حاکم از قرنطینه و ماندن بچه ها در خانه این نیاز را به خوبی احساس کرد که باید گامی بردارد که نسل آینده ما از سلامت جسمانی کامل برخوردار باشند.
وی عنوان کرد: از آنجا که مطالعات نشان می دهد چاقی زمینه بیماری های زیادی را فراهم می کند. مطالعات سال 95 نشان می دهد که حدود 21 درصد کودکان و نوجوانان ما در سال 95 در سنین مدرسه درگیر چاقی بوده اند. در پایش امسال که از طریق حوزه تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش صورت گرفت حدود 13 میلیون و 290 هزار دانش آموز در کل کشور در هفته تربیت بدنی در آبان ماه در این پایش ملی شرکت کرده اند. در این طرح دانش آموزان کل کشور باید قد و وزن خود را به مدرسه اعلام‌ می کردند که در استان ما حدود 99درصد دانش آموزان اطلاعاتشان را وارد سامانه کردند و بوشهر جزو استان های اول در ثبت مرحله اول مشخصات دانش آموزان بود و بعد از آن یک کارنامه سلامت برای هر دانش آموز صادر کردیم.
این مسئول بیان کرد: نتایج حاصل از این پایش نشان داد که 64 درصد دانش آموزان کشور وزن طبیعی دارند و 36 درصد وزن مناسب نداشتند و این 36 درصد یا وزنی پایین تر از حد طبیعی یا بالاتر از آن داشتند و این یعنی از سال 95 تا امسال از 21 درصد به 36 درصد رسیده ایم، یعنی شرایط مثبتی طی این چند سال طی نکرده ایم.
حصیری به اطلاعات دانش آموزان در سطح استان بوشهر اشاره کرده و گفت: دانش آموزان استان ما ‌60 درصد وزن طبیعی و 40 درصد هم وزن غیر طبیعی داشتند. از این 40 درصد، 21 درصد اضافه وزن داشتند، ما سیزدهمین استان دارای اضافه وزن دانش آموزان هستیم. و 12 درصد دانش اموزان ما نیز چاقی داشتند، که رتبه 6 کشوری را در چاقی دانش آموزان داریم. از نظر میزان لاغری 4.5 درصد و رتبه 14 کشور و از نظر میزان خیلی لاغری نیز 2.5 درصد دانش آموزان ما خیلی لاغر هستند که ما باز متاسفانه رتبه 7 کشوری را داریم.

آریا بانو


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر سرانه فضای ورزشی دانش آموزی استان را مطلوب دانسته و گفت: استان بوشهر از نظر سرانه فضای ورزشی، با 149 هزار و 496 متر مربع رتبه اول را در کشور دارد. میانگین کشور 336 هزارم متر مربع است که استان ما 423 هزارم متر مربع سرانه فضای ورزشی برای هر دانش آموز دارد.
حصیری افزود: ما در آستانه ثبت مجدد اطلاعات سلامت دانش اموزان هستیم که سری قبل با کمک مراقبان سلامت‌ و مدیران مدارس و مربیان و علوم پزشکی یک سری اطلاعات و راهنمایی و مشاوره تغذیه ای را در اختیار دانش اموزان قرار دادیم که البته از طریق برنامه شاد و کانال های ویژه ای که در این برنامه وجود دارد اطلاعات مورد نیاز تغذیه ای را در اختیار آنها قرار دادیم.
وی بیان کرد: در سامانه شاد کانالی به نام‌ سلامت داریم که تمام پیام های تغذیه ای در اختیار دانش آموزان و خانواده هایشان قرار گرفته است. همچنین کانالی به نام تربیت بدنی که اطلاعات مربوط به تغذیه و فعالیت جسمانی را در دسترسشان قرار داده ایم. ما ترویج نرمش صبحگاهی برای دانش اموزان را نیز داریم که شیوه اجرای برنامه های ورزشی و نرمش را در اختیارشان قرار می دهد.
به گفته این مسئول در حال حاضر پایش مجدد دانش آموزان شروع شده و باید قد و وزنشان را در اختیار آموزش و پرورش ‌بگذارند تا با سری اول مقایسه شود. در این طرح که با نام اختصاری کوچ، یعنی کنترل وزن و چاقی شناخته می شود هدف کوچ کردن از زندگی ناسالم به سالم، کوچ از اضافه وزن به وزن طبیعی، کوچ از فعالیت ناسالم به فعالیت سالم، کوچ از تغذیه ناسالم به سمت تغذیه سالم است. اختتامیه این طرح در فروردین ماه خواهد بود و در 14 اسفند که روز نیکوکاری است به مناسبت توفیق در مدیریت وزن، دانش آموزان باید یک‌کار خیرخواهانه انجام‌ دهند و در 15 اسفند نیز که روز درختکاری است یک درخت را بکارند.
معاون آموزش و پرورش ادامه داد: ما در بحث قرص آهن و ویتامین دی همه دانش آموزان را تحت پوشش قرار دادیم، همچنین ما 160 تیم دادرسی ‌را با کمک هلال احمر تشکیل دادیم که هر تیم ده نفر یعنی در مجموع 1600 نفر دانش آموز برای مدیریت بحران است. ما 31 هزار و پانصد نفر سفیران سلامت دانش آموز داریم که 8520 ساعت آموزش داشته اند.

آریا بانو


حصیری تاکید کرد: امسال در مهرماه کاروان مهر بانشاط داشتیم که برای آن نیز هزینه کردیم. امسال 4 کلاس درس تربیت بدنی را در 4 منطقه استان تا پایان سال اماده می کنیم که در فضاهای مناسب مدرسه محیطی برای ورزش دانش آموز مهیا می شود. همچنین ما به سمت مدارس پویا رفته ایم‌، مدارس پویا یعنی در ساعات غیر اموزشی نیز دانش آموز با وسایل و طرح های موجود در دیوارها و مکان های مختلف مدرسه از وقت خود استفاده کند.
وی ادامه داد: کل مراقبین بهداشت ما در استان 150 نفر است که البته نیاز است بیشتر شود و ما برای اولین بار 60 اتاق بهداشت شناسنامه دار برای دانش آموزان مجهز کردیم و قصد داریم برای 60 مدرسه تا پایان هفته اینده 80 اتاق دیگر هم اضافه کنیم، یعنی هر مراقب بهداشت یک اتاق داشته باشد، استان بوشهر اولین استانی است که توانسته به تعداد مراقبین اتاق بهداشت داشته باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر اولین استانی بود که تلویزیون اینترنتی را طی این مدت راه انداخت و همچنین توانست از ظرفیت هنرستان ها برای تولید ماسک استفاده کرده و بعد از آن نیز توانستیم با کمک دانش موجود در آموزش و پرورش به سمت تولید مواد ضدعفونی برویم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/529877/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود