آریا بانو

آخرين مطالب

سپاهان رقبای سختی دارد، اما قهرمان می‌شود ورزشي

سپاهان رقبای سختی دارد، اما قهرمان می‌شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایران ورزشی / اگر باشم با تمام وجود به سپاهان کمک می‌کنم اگر هم به تیم شهرم بروم تلاش می‌کنم در لیگ برتر بماند و از این شرایط ناراحت‌کننده خارج شود. امیدوارم در پایان فصل هم سپاهان قهرمانی را به دست بیاورد.
هنوز فصل شروع نشده بود که محمدرضا خلعتبری بازیکن باتجربه سپاهان در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرده تیمش مدعی اصلی قهرمانی است. در آن روزها شاید خیلی‌ها این صحبت را احساسی می‌دانستند و به آن چندان اهمیت نمی‌دادند، اما سپاهان خیلی خوب کار کرد و حالا در رده دوم جدول قرار دارد تا نشان دهد یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. محمدرضا خلعتبری هافبک شمالی سپاهان که حالا امیدش به قهرمانی زردپوشان بیشتر از قبل شده، اگرچه در نیم‌فصل اول دقایق زیادی برای سپاهان بازی نکرده اما از چند تیم از جمله نساجی مازندران پیشنهاد دارد که همین مسأله او را سر دوراهی عجیبی قرار داده؛ اینکه در سپاهان بماند و برای قهرمان شدن این تیم کمک کند یا به نساجی برود و برای نجات تیم شهرش تلاش کند. خلعتبری در مورد آمار نیم‌فصل اول سپاهان، شرایط خودش، پیشنهاد نساجی و... صحبت‌های جالبی دارد.
بررسی آمار عملکرد سپاهان در نیم‌فصل اول نشان می‌دهد تیم‌تان در گل زدن موفق است و مهم‌تر اینکه در 15 دقیقه پایانی نیمه اول 8 گل و در 15 دقیقه پایانی نیمه دوم 5 گل زدید که اتفاق خوبی به حساب می‌آید.
به نظر من این اتفاق مهم‌ترین چیزی است که رخ داده. چه در نیمه اول و چه در نیمه دوم وقتی بیشترین گل را در دقایق پایانی بزنیم یعنی اینکه تمرکز خیلی خوبی داشتیم. بعضی‌وقت‌ها این دقایق را ممکن است از دست بدهیم و گل هم بخوریم اما تیم ما در این دقایق تلاش زیادی می‌کند و با برنامه‌ریزی خوب توانست گل‌های مهمی بزند. البته به‌لحاظ بدنی هم خدا را شکر تیم‌مان شرایط خوبی دارد که توانست در پایان بازی گل بزند.
با وجود اینکه در 15 دقیقه پایانی نیمه اول فقط یک گل خوردید اما بیشترین گل خورده هم در 15 دقیقه پایانی بازی بوده که 5 گل دریافت کردید.
اصلاً بحث این نیست که چه دقایقی گل می‌خوریم، فقط باید تلاش کنیم کمتر گل بخوریم. وقتی تیمی گل می‌خورد از فوروارد تا خط دفاع اشتباه کرده‌اند و نباید آن را فقط به خط دفاع و دروازه‌بان ربط داد. ما در چند هفته اول روی ضربات ایستگاهی گل زیاد خوردیم که روی آن کار کردیم و توانستیم این مشکل را حل کنیم. شرایط بازی و نتیجه آن مهم است. من خودم دوست دارم بازی طوری باشد که مثلاً 4 تا بزنیم حتی گل 3 بخوریم. مهم این است ببریم. کلاً از بازی هجومی لذت می‌برم و امیدوارم بازی‌ها پرگل باشد.
شاید به‌خاطر اینکه مهاجم بودی چنین حسی داری و بیشتر می‌خواهی بازی‌ها پرگل باشد. البته خیلی وقت است که دیگر مهاجم نیستی...
بله، من مدتی است در پست هافبک بازی می‌کنم و دیگر مهاجم و حتی وینگر هم نیستم، به‌خاطر همین کم پیش می‌آید گل بزنم.
بیشترین گلی که سپاهان در نیم‌فصل اول زد پاس در عمق بود و ارسال از سمت راست که آمار جالبی به نظر می‌رسد.
ما با توجه به بازیکنانی که داریم سانتر زیاد انجام می‌دهیم و توپ را به سجاد شهباززاده می‌رسانیم. در این امر محمدرضا حسینی، میرزایی و من کمک می‌کنیم. روی این شرایط کار کردیم و خدا را شکر که جواب داده است. ضمن اینکه چپ و راست رونده‌ای هم داریم. دانیال، منصوری و نورافکن در خط دفاع خوب کار می‌کنند و مدافعان و البته دروازه‌بان خوبی هم داریم که باعث شد تیم کاملی باشیم. خدا را شکر آمار خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم این روند را ادامه دهیم.
بیشترین گل خورده هم از روی نقطه پنالتی بود که پنج‌بار اتفاق افتاد.
پنالتی به‌خاطر اشتباهات فردی اتفاق می‌افتد. ما در یک بازی که مقابل ماشین‌سازی تبریز بود، 3 پنالتی دریافت کردیم. به هر حال مشکلی نیست و این مسأله ممکن است برای هر تیمی پیش بیاید که گل بخورد اما مهم این است که گل بزند و برنده باشد.
در دقایق تلف‌شده نیمه اول و نیمه دوم هم هر کدام یک گل زدید که این نشان می‌دهد تا دقایق پایانی تلاش می‌کنید و به‌دنبال گل هستید.
بله، ما با تمام وجود تلاش می‌کنیم و این نیست که فقط بخواهیم در این دقایق گل بزنیم. ما همیشه برای رسیدن به گل تلاش می‌کنیم اما یکسری تیم‌ها دفاع می‌کنند و فقط به‌دنبال کسب تک‌امتیاز هستند که در دقایق پایانی معمولاً گل می‌خورند.
در این فصل کلاً 325 دقیقه بازی کردی که با توجه به انگیزه‌های‌تان، دقایق کمی به نظر می‌رسد.
بله، من 3، 4 بازی به‌خاطر مصدومیت کلاً در لیست 18 نفره هم نبودم. بعد از بازی هفته دوم مقابل آلومینیوم اراک تا بازی با نساجی شرایط به همین صورت بود که در بازی با نساجی 15، 20 دقیقه آخر به زمین آمدم که تصمیم سرمربی بود. من دوست ندارم در مورد اینکه کم بازی کردم حرفی بزنم که خدایی نکرده باعث ناراحتی شود. به نظر آقای نویدکیا و کادر فنی احترام می‌گذارم.
در همین دقایق هم 2 پاس گل دادی و 3 اخطار گرفتی.
بله، 3 اخطار گرفتم چون سخت است به‌عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شوی. دوست دارم گل بزنم اما شرایط مهیا نمی‌شود که همین مسأله باعث ناراحتی‌ام می‌شود. به هر حال من تمام تلاشم این است که به سپاهان کمک کنم و ان‌شاءالله در نیم‌فصل دوم هم بهترین نتایج رقم بخورد.
هنوز فصل شروع نشده بود در مصاحبه‌های مختلف گفته بودی سپاهان مدعی اصلی قهرمانی است. در آن زمان شاید خیلی‌ها به این صحبت توجه نمی‌کردند و آن را خیال‌بافی می‌دانستند اما حالا که سپاهان مدعی قهرمانی است، نشان می‌دهد تجربه‌هایت باعث شد چنین پیش‌بینی جالبی داشته باشی.
تیم ما خیلی خوب است و بازیکنان خیلی خوبی داریم. در کل همه چیز جفت‌وجور است که سپاهان قهرمان شود. سپاهان تیمی است که قهرمانی‌های زیادی دارد و حالا هم برای رسیدن به این عنوان تلاش می‌کند. البته رقبای سختی مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد داریم اما تلاش‌مان را برای رسیدن به قهرمانی ادامه می‌دهیم.
در این مدت اخیر صحبت‌های زیادی در مورد احتمال جدایی شما و رفتن به نساجی به گوش می‌رسد. این مسأله درست است؟
یکی، دو تیم به من پیشنهاد دادند اما برای شرایط نساجی ناراحتم. نساجی تیم شهرم است و اگر باشگاه سپاهان صلاح بداند، من مشکلی برای رفتن به این تیم ندارم چون دوست دارم به تیم شهرم کمک کنم. دوست ندارم اتفاق ناگواری برای نساجی بیفتد. اگر به نساجی رفتم با تمام وجود تلاش می‌کنم به این تیم کمک کنم. اگر هم در سپاهان ماندم با تمام وجودم برای رسیدن به قهرمانی تلاش می‌کنم. من با باشگاه سپاهان قرارداد دارم و هر تصمیمی باشگاه بگیرد احترام می‌گذارم. اگر بروم حتماً تلاش می‌کنم نساجی در لیگ برتر بماند و شرایطش در جدول بهتر شود. مطمئن باشید بودن و نبودن یک بازیکن در تیم‌های بزرگی مثل سپاهان تأثیر چندانی ندارد. در واقع شخص و بازیکن نمی‌تواند در روند این تیم‌ها تأثیر بگذارد. باز هم می‌گویم اگر باشم با تمام وجود به سپاهان کمک می‌کنم اگر هم به تیم شهرم بروم تلاش می‌کنم در لیگ برتر بماند و از این شرایط ناراحت‌کننده خارج شود. امیدوارم در پایان فصل هم سپاهان قهرمانی را به دست بیاورد.
نبود تماشاگران هم باعث شد شرایط سختی برای تیم‌های پرطرفدار به وجود بیاید.
دقیقاً. نبود تماشاگران ناراحت‌کننده است و واقعاً بدون حضور آنها بازی کردن سخت است. امیدوارم این مشکل (شیوع ویروس کرونا) زودتر حل شود و راحت شویم و مردم هم بتوانند به زندگی عادی برگردند و هرچه زودتر به ورزشگاه بیایند و از دیدن بازی‌ها لذت ببرند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/529781/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ انسان های بازنده

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

تصویری تازه از پسر فرهاد مجیدی کنار پدر

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

خلاقیت منحصر بفرد نبات استخری با سنگ کاغذ قیچی بازی کردن برای پیچوندن مادرش / عجب بچه تخسیه

ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی با یک استوری سکوتش را شکست / واقعیت تمام حرف و حدیث ها

آوازخوانی دلنشین منوچهر هادی برای دخترش سوفیا / عجب صدایی هم داره ؛ آقای کارگردان همه فن حریف ها

مادرانگی احساسی و عاشقانه به سبک مستانه مهاجر و دخترش نفس بازغی + ویدیو / خدا حفظتون کنه

آیا می شود داروی تاریخ گذشته و فاسد را مصرف کرد؟

یک بررسی: بیش از نیمی از جمعیت جهان تا سال 2050 در معرض بیماری‌های مالاریا و تب دنگی هستند

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

موسیقی بی‌کلام زیبا و آرامش‌بخش «بهشت» با هنرمندی پیدر بی هلند

موزیک ویدئوی متفاوت از قطعه وطنیِ همایون شجریان

نماهنگ تماشایی آرون افشار بنام «شب رویایی»

واردات خودروی مجانی و خیرات هم تاثیری بر بازار ندارد/ چرا خودروهای چینی در عراق ارزان‌تر از ایران است؟

شورای رقابت: عرضه خودرو در بورس به طور کلی منتفی شد

جزئیات افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها | افزایش 40 درصدی قیمت کارخانه‌ای

اطلاعیه شورای رقابت درباره واقعی شدن قیمت خودرو/ فرمول افزایش قیمت خودروها اعلام شد

خودرو، طلایه‌دار افزایش قیمت در سال مهار تورم

صعود نوروزی قیمت خودرو

مصوبه افزایش قیمت خودرو وتو شد/ واکنش شورای رقابت به نامه مخبر

قیمت‌گذاری خودرو برعهده شورای رقابت نیست/ وزارت صمت می‌تواند قیمت‌ها را تعدیل کند

ثبت‌نام خودروهای داخلی امشب تمام می‌شود/ برای ویرایش اشتباه نکنید