آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه گراتن سیب زمینی و سوسیس خانه داري

طرز تهیه گراتن سیب زمینی و سوسیس
  بزرگنمايي:

آریا بانو - گراتن یک غذای لایه ای سیب زمینی است که با ترکیب مواد گوشتی یا سبزیجات مختلف طبخ می شود. گراتن سیب زمینی و سوسیس، سیب زمینی را به همراه سوسیس در کنار خود دارد که طعم فوق العاده ای را در کنار پنیر پیتزا به ارمغان می آورد. این غذا را می توان برای وعده شام در خانه یا به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و حتی عصرانه در تولد ها استفاده کرد. علاوه بر طعم خوبی که دارد، ظاهر زیبایی دارد که آن را جذاب می کند. مواد لازم برای 4 نفر سیب زمینی 5 تا6 عدد متوسط سوسیس 300 گرم پنیر پیتزا 300 گرم سس بشامل 1 لیوان نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی روغن به مقدار کافی مواد لازم سس بشامل کره 1 قاشق غذاخوری آرد 3 قاشق غذاخوری شیر 2 لیوان پنیر پیتزا یا پارمزان به میزان دلخواه آویشن 1 قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی دستور پخت گراتن سیب زمینی و سوسیس مرحله اول برای تهیه گراتن سیب زمینی و سوسیس خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. مرحله دوم در این مرحله وقتی روغن به خوبی داغ شد، سیب زمینی ها را تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد. سوسیس ها را هم به صورت ورقه ای خرد می کنیم و داخل روغن تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. سپس مواد را کنار می گذاریم. مرحله سوم در این مرحله یک قابلمه کوچک بر می داریم و کره را داخل آن می اندازیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود. سپس آرد را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آرد سرخ شود و بوی خامی آن گرفته شود. مرحله چهارم سپس وقتی که داشت تغییر رنگ می داد، شیر را کم کم اضافه کرده و هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. در ادامه مواد را بهم می زنیم تا غلظت بگیرد. در صورت دلخواه پنیر پیتزا یا پنیر پارمزان را به مایه اضافه می کنیم. مرحله پنجم وقتی سس به غلظت فرنی رسید نمک و فلفل و آویشن را به آن اضافه می کنیم. کمی هم می زنیم و از روی حرارت بر می داریم. سس بشامل ما آماده است. یک ظرف مناسب فر بر می داریم و کف ظرف را چرب می کنیم. مرحله ششم سپس سیب زمینی ها و سوسیس ها را در ظرف چیده سپس سس بشامل روی آن می ریزیم. در انتها، با پنیر پیتزا روی آن را می پوشانیم و به مدت 15 الی 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده، در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم. مرحل هفتم پس از اینکه پخت گراتن به پایان رسید، گریل فر را روشن می کنیم و اجازه می دهیم گراتن به مدت 3 تا 5 دقیقه درون فر بماند تا پنیر روی گراتن کاملا رنگ بگیرد و طلایی شود. در پایان گران را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

گراتن یک غذای لایه ای سیب زمینی است که با ترکیب مواد گوشتی یا سبزیجات مختلف طبخ می شود. گراتن سیب زمینی و سوسیس، سیب زمینی را به همراه سوسیس در کنار خود دارد که طعم فوق العاده ای را در کنار پنیر پیتزا به ارمغان می آورد. این غذا را می توان برای وعده شام در خانه یا به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و حتی عصرانه در تولد ها استفاده کرد. علاوه بر طعم خوبی که دارد، ظاهر زیبایی دارد که آن را جذاب می کند.

مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی5 تا6 عدد متوسط
سوسیس300 گرم
پنیر پیتزا300 گرم
سس بشامل1 لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغنبه مقدار کافی
مواد لازم سس بشامل
کره1 قاشق غذاخوری
آرد3 قاشق غذاخوری
شیر2 لیوان
پنیر پیتزا یا پارمزانبه میزان دلخواه
آویشن1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
دستور پخت گراتن سیب زمینی و سوسیس
مرحله اول
برای تهیه گراتن سیب زمینی و سوسیس خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم.
مرحله دوم
در این مرحله وقتی روغن به خوبی داغ شد، سیب زمینی ها را تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد. سوسیس ها را هم به صورت ورقه ای خرد می کنیم و داخل روغن تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. سپس مواد را کنار می گذاریم.
مرحله سوم
در این مرحله یک قابلمه کوچک بر می داریم و کره را داخل آن می اندازیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود. سپس آرد را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آرد سرخ شود و بوی خامی آن گرفته شود.
مرحله چهارم
سپس وقتی که داشت تغییر رنگ می داد، شیر را کم کم اضافه کرده و هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. در ادامه مواد را بهم می زنیم تا غلظت بگیرد. در صورت دلخواه پنیر پیتزا یا پنیر پارمزان را به مایه اضافه می کنیم.
مرحله پنجم
وقتی سس به غلظت فرنی رسید نمک و فلفل و آویشن را به آن اضافه می کنیم. کمی هم می زنیم و از روی حرارت بر می داریم. سس بشامل ما آماده است. یک ظرف مناسب فر بر می داریم و کف ظرف را چرب می کنیم.
مرحله ششم
سپس سیب زمینی ها و سوسیس ها را در ظرف چیده سپس سس بشامل روی آن می ریزیم. در انتها، با پنیر پیتزا روی آن را می پوشانیم و به مدت 15 الی 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده، در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم.
مرحل هفتم
پس از اینکه پخت گراتن به پایان رسید، گریل فر را روشن می کنیم و اجازه می دهیم گراتن به مدت 3 تا 5 دقیقه درون فر بماند تا پنیر روی گراتن کاملا رنگ بگیرد و طلایی شود. در پایان گران را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/529732/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن