آریا بانو

آخرين مطالب

روش های جراحی زیبایی لب اجتماعي

روش های جراحی زیبایی لب
  بزرگنمايي:

آریا بانو - دکتر/ طی سال های اخیر، توجه بیشتری به فرم و زیبایی لب شده است. لب بعد از چشم ها، به عنوان دومین بخشی از صورت که در ارتباطات انسان ها مورد توجه قرار می گیرد، در جذابیت صورت نقش بسیار زیادی دارد. در 2 دهه اخیر، روش هایی مانند تزریق ژل به لب بسیار رایج شده و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است. با این حال تزریق ژل معایبی به همراه دارد، معایبی مانند دائمی نبودن نتیجه، عوارض خاص تزیرق ژل نا مرغوب، عدم توانایی در تغییر مدل لب و کم کردن فاصله بینی از لب.
به همین دلیل روش های جراحی زیبایی لب رفته رفته بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند.
افرادی که متقاضی جراحی زیبایی لب هستند، می خواهند که تغییر دائمی در شکل و حجم لب خود داشته باشند. از یک طرف تزریق ژل در لب، به دلیل جذب ژل، نتیجه موقتی دارد و مراجعه کننده باید هر 6 تا 12 ماه یکبار برای تزریق مجدد ژل مراجعه کند و هزینه های پی در پی پرداخت نماید. از سوی دیگر مراجعه کننده هر نتیجه ای را در لب خود نمی تواند تنها با تزریق ژل بدست آورد مثلا با تزریق ژل لب نمی توان فاصله لب و بینی را تغییر داد در حالی که با جراحی لب چنین کاری قابل انجام است.
جراحی لب از داخل
 روش های جراحی لب | در این روش (جراحی لب از داخل)، برش جراحی در داخل دهان ( پشت لب) قرار می گیرد. برش ها به صورت خطوط شکسته هستند. با این روش، در پشت لب، بافت های پایین تر را به بالا منتقل می کنیم و در نهایت به افزایش حجم لب کمک می کنند.
مزیت عمده:
الف- در این روش تمامی برش ها از داخل می باشند و هیچگونه ردی از جراحی ( اسکار ) در ظاهر بیمار باقی نخواهد ماند. این روش بویژه در افرادی که تغییر کمی را می پذیرند و تمایل به تغییر فرم لب ندارند، مناسب است.
نکته قابل توجه :
الف- در این روش نمیتوان تغییر خیلی زیادی را در لب ایجاد نمود.
ب- با وجودی که سایز لب بزرگتر می شود ولی فرم لب قابل تغییر نیست.
جراحی لب از بیرون (با برش مستقیم)
 روش های جراحی لب | در این روش، ابتدا فرم و سایز لبی که شما خواستار آن هستید، بر روی لب ها کشیده می شود. با محاسباتی که انجام می گیرد، تناسب آن با صورت سنجیده می شود و در صورتی که متناسب با دیگر اجزاء صورت باشد، جراحی لب انجام می شود.
همان طور که در تصاویر فوق دیده می شود، می توان طراحی های مختلفی از لب را انجام داد.
مزیت عمده:
این روش تنها روش تغییر فرم کلی لب می باشد و برخی از نتایج آن با هیچ کدام از روش های دیگر ( تزریق ژل، تزریق چربی به لب، پروتز لب و دیگر روش های جراحی لب) قابل دستیابی نیست.
این روش می تواند فاصله بینی با لب را کاهش دهد. (در تمامی روش های غیر جراحی، مانند تزریق ژل ، تزریق چربی و… فاصله بینی تا لب تغییر نمی کند)
این روش را می توان در مورد کل لب و یا بخشی از لب اجرا کرد. مورد اخیر بویژه برای کسانی که از لب خود راضی هستند و فقط تمایل به تغییر بخشی از لب می باشند، ایده آل است. (تصویر زیر)
در برخی موارد می توان به طور همزمان ژل های عارضه دار لب را نیز تخلیه کرد(تخلیه ژل لب).
نکته قابل توجه :
الف- روش جراحی لب از بیرون، برای کسانی که وسواس کندن پوست لب دارند، مناسب نیست.
ب- به افرادی که به دلیل وسواس فکری نمیداند چه مدل لبی مناسب صورتشان است، توصیه نمی شود.
ج- اگر این روش به تنهایی استفاده شود، لب ها به جلو برجسته نمی شود و حجم لب ها در نیم رخ افزایش نشان نمی دهد. (در صورتی که تمایل به افزایش حجم لب داشته باشید می توانید این روش را به صورت همزمان با روش های دیگر مانند استفاده از گرافت چربی به کار برد)
جراحی لب از بیرون (با برش در زیر بینی)
 روش های جراحی لب | این روش به نام های مختلفی مانند لیفت سانترال لب، لیفت لب بالا از زیر بینی و … شناخته شده است. در این روش، با برشی که در زیر بینی داده می شود، قسمت وسط لب بالا لیفت می گردد.
مزیت عمده لیفت سانترال لب:
الف- می تواند فاصله لب و بینی را کاهش دهد و به جوانسازی لب کمک نماید.
ب- برش در زیر بینی زده می شود و تا حدود زیادی قابل محو کردن است.جای بخیه به مرور زمان از بین می رود که این زمان به نوع پوست،سیستم بدنی فرد و همچنین مراقبت های بعد از جراحی که توسط خود شخص انجام می شود بستگی دارد.
ج- در افرادی که زاویه بینی و لب آنها به صورت حاده است (تصویر زیر)، با استفاده از این روش، علاوه بر برجسته سازی لب بالا، زاویه لب و بینی نیز بهتر می شود.
نکته قابل توجه :
1. به دلیل فاصله زیاد بین محل برش و محلی که ما نتیجه را می خواهیم ببینیم (برش در زیر بینی و نتیجه مورد انتظار در لب) مقدار اثر جراحی کمتر از روش مستقیم جراحی لب است (در بالا گفته شده) و ممکن است بخشی از نتیجه بدست آمده به مرور زمان اثر خود را از دست بدهد.
2. احتمال اسکار زیر بینی وجود دارد که این حالت در برخی از افراد مخصوصا در زمان خندیدن ممکن است دیده شود.
پروتز لب
 روش های جراحی لب | استفاده از پروتز لب باعث افزایش حجم لب می شود. این روش در افرادی که از شکل لب خود راضی هستند جواب می دهد. برخی از افراد سال هاست که از پروتز لب استفاده می کنند و از نتایج آن راضی هستند با این حال، برخی از بیماران از وجود پروتز در لب احساس خوشایندی ندارند و در نهایت آن را خارج می نمایند و از روش های دیگری برای برجسته سازی لب استفاده می نمایند. در این روش با استفاده از بیحسی موضعی، پروتز در محل نصب می شود. پروتز از جنس سیلیکون است و با بدن سازگاری دارد.
پروتز لب زمانی طرفدار زیادی داشت و هنوز هم برخی از آن استفاده می کنند. با ظهور روش های جدید فرم دهی به لب ( مانند تزریق ژل)، نقش این روش کم رنگتر شد.
مزیت عمده:
این روش به صورت دائمی می تواند لب ها را حجیم کند. در صورتی که از نتایج آن خوشتان نیامد، قابل برگشت است و به راحتی میتوان با خارج کردن پروتز، لب را به حالت قبل برگرداند.
نکته قابل توجه :
در لب های بسیار کم حجم، ممکن است در برخی افراد، لبه های پروتز دیده شود یا در زمان خندیدن، و صحبت کردن، احساس ناخوشایندی در فرد ایجاد شود.
در برخی از بیماران، وجود پروتز در لب، احساس ناخوشایندی ایجاد می نماید ولی برخی به راحتی از آن استقبال می نمایند.
گرافت چربی (Fat graft) در لب
 روش های جراحی لب | در این روش، چربی و بافت زیر جلدی، از بدن خود فرد برداشته می شود و مانند یک پروتز طبیعی در لب ها کار گذاشته می شود.
مزیتها:
1. این روش تمام مزیت های پروتز لب (افزایش حجم دائمی) را دارد.
2. به دلیل انعطاف پذیری و سازگاری کامل با بدن، معایب دیده شده در تزریق ژل لب و پروتز لب را ندارد (خنده یا صحبت کردن طبیعی است).
3. اثر ماندگار دارد و مطمئن ترین روش ماندگار افزایش حجم لب است.
4. چون برش ها داخلی است و دیده نمی شود، هیچگونه ردی از جراحی بر روی پوست باقی نمی ماند.
5.انجام آن به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی صورت می گیرد(مانند کارهای دندانپزشکی).
6. این روش را به صورت مستقل و بدون نیاز به روش های دیگر فرم دهی لب می توان انجام داد. ( بویژه به کسانی که از فرم لبشان راضی هستند و فقط می خواهند حجم لبشان بیشتر شود، توصیه می شود)
7. در افرادی که به دلیل تزریق ژل، دچار عوارض شده اند و امکان استفاده از هیچ روشی را ندارند، قابل استفاده است.
8. در افرادی که از تزریق ژل لب راضی نبوده اند و یا بعد از نصب پروتز لب ، احساس خوبی نداشته اند، می توان همزمان با تخلیه ژل یا خروج پروتز، از این روش برای حجم دادن به لب استفاده کرد.
با توجه به مزیت های بسیار بالای این روش، به زودی همپای روش های مرسوم تر برجسته سازی لب مانند تزریق ژل می شود.
نکته قابل توجه در مورد هزینه
 هزینه این روش در مقایسه با تزریق ژل لب، در ابتدا بالاست ( معادل چند بار تزریق ژل) ولی به دلیل ماندگاری طولانی مدت، وعدم نیاز به تزریق مکرر ژل، در دراز مدت این هزینه بسیار کمتر از هزینه تزریق ارزانترین ژل های استاندارد موجود است. ماندگاری آن باعث می شود که در طولانی مدت هزینه آن بسیار ارزان تر از تزریق ژل باشد (یکبار هزینه برای همیشه).
لیفت گوشه لب
روش های جراحی لب | لیفت گوشه لب بیشتر برای جوانسازی لب ها استفاده می شود. با گذشت زمان و افزایش سن، گوشه های لب به سمت پایین متمایل می شود و لب ها حالت غمگین پیدا می کند. ( لیفت لب)
با استفاده از لیفت گوشه دهان، گوشه ها به سمت بالا آمده و لب ها علاوه بر جوان سازی، شاد و خندان به نظر می رسند.
توجه داشته باشید که پایین بودن گوشه های دهان به صورت ژنتیکی در بسیاری از افراد جوان نیز دیده می شود، که با این روش قابل اصلاح است.
مزیتها:
این کار به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام می شود. اثر کاملا ماندگار دارد. محل برش جای جراحی قابل محو کردن است.اما نکته ای که مجدد به آن تاکیید داریم این است که جای بخیه با گذشت زمان از بین می رود.همچنین به نوع پوست ،سیستم بدنی فرد و همچنین مراقبت های بعد از جراحی که توسط خود شخص می باشد بستگی دارد.
نکته قابل توجه :
افرادی که عادت دارند پوست لب خود را بکنند این جراحی برایشان مناسب نیست. تا زمان بهبود کامل (2 هفته) نباید در گوشه های لب از مواد آرایشی استفاده کرد.
روش های تلفیقی جراحی لب
 برحسب خواسته مراجعه کنندگان می توان تلفیقی از روش های فوق را به کار برد. به عنوان نمونه میتوان همزمان با جراحی لب، گرافت نیز برای افزایش حجم لب استفاده کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/526339/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روش تهیه شیرینی خانگی لذیذ

کوکوی سیب زمینی را پنیری بپزید!

روش تهیه زیر برنجی لری

مراقبت های بعد از عمل چشم

اغفال وحشتناک، تهیه فیلم و اخاذی از زنان بالای 60 سال!

نگرانی های همسر حاج آقای قرائتی

ثبت رکورد جدید «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

ما دو جور بخشنده داریم!

العین - یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای

سرپرست استقلال خوزستان؛ فقط تمرکز و دیگر هیچ!

فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!

اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان

تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن

حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم

به سطح قالتاقی انسان‌ها احترام بزارید

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟

وقتی رفتار بهمن هاشمی به بقیه هم سرایت میکنه!

بخاطر دوتا کلیه چقدر خودشو برای ما میگیره!

فروش کمدی‌ها چهار برابر بقیه فیلم‌ها!

زنده شدن خاطرات یاسمن برای حامد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

جنجال فروش آنلاین دارو و هشدار امپراطوری ناصرخسرو مجازی

تصنیف گیلکی «بیا بشیم کوهان جور» با صدای حسین سنجلانی

وکیل مدافع: توماج صالحی به اعدام محکوم شد

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

جوانمردی امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در جنگ ها

در شب قبل شهادت حضرت حمزه(ع) چه گذشت؟

تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور

سه علامت پرخطر در دوران آشنایی

سرگرمی پرهیجان برای بزرگسالان

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا

کرسپو و کیول؛ از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا

صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گواردیولا هم به تراکتور بیاید،‌ مشکلات حل نمی‌شود

آشوبی: پرسپولیس در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی

روایت زهره حمیدی از روزهای سخت سرطان؛ از تلویزیون و وزارت ارشاد دلخورم