آریا بانو

آخرين مطالب

لباس جدید ضد کرونای کادر درمان رونمایی شد اجتماعي

لباس جدید ضد کرونای کادر درمان رونمایی شد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / مراسم رونمایی از لباس جدید ضد کرونای کادر درمان با حضور فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت برگزار شد.
این لباس جدید پیشرفته با تلاش دانشجویان نخبه برای حفاظت کادر درمان در مقابل کرونا با تلاش دانشجویان نخبه طراحی و تولید شد. این لباس ایزوله جدید با ویژگی های کاربردی طراحی شد و باعث بهبود شرایط خدمت رسانی و کاهش فرسودگی کادر درمان می شود.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های دست اندرکاران اجرای این طرح گفت: این لباس ایزوله هیدرولیک به دلیل مختصات فنی کاری نوآورانه و منحصر به فرد است.
وی افزود: مهمترین ویژگی این محصول داخلی این است که توسط یک جمع دانشجویی و در راستای تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان صورت گرفته است. این تیم چهار نفره با کار فشرده و نگاهی علمی موفق به تولید این محصول 100 درصد داخلی و وطنی برای حفاظت و صیانت از جان مدافعان سلامت شدند.
دکتر زالی ضمن تبیین روند تولید این لباس محافظتی خاطرنشان کرد: مجریان اصلی برای تهیه این لباس ضمن حضور در بخش های بالینی و گفت وگو با مدافعان سلامت این محصول را مطابق با نیاز سنجی میدانی و بصورت کاربردی تولید کردند.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت ضمن تقدیر از مسئولیت پذیری و تلاش دانشجویان مجری این محصول به تبیین ویژگی ها و مزایای این لباس جدید ایزوله پرداخت.
به گفته دکتر زالی ویژگی های مناسب ارگونومیک، یکسره بودن و افزایش ایمنی، بالا بودن سطح تهویه و ضدتعریق بودن، نفوذ ناپذیری نسبت به سایر آلاینده ها، قابلیت شست وشو، سبکی، راحتی فیزیکی و مکانیکی از جمله مزایای مهم این لباس جدید طراحی شده است.
وی تکریم مدافعان سلامت را محور اصلی این مراسم نمادین برشمرد و ضمن تقدیر از رشادت و ایثارگری آنان در یک سال گذشته یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد زیادی از کادر درمان و بهداشت کشور در حین خدمت به بیماران به کرونا مبتلا شده و حدود 300 نفر از آنان نیز به شهادت رسیدند.
زالی با بیان این که کارکنان نظام سلامت بالاترین شانس ابتلا به بیمار کرونا را دارند، گفت: مطالعات نشان داده با توجه به میزان بالای مواجهه این افراد با ویروس به ویژه در بخشهای کرونایی 3,4 برابر بیشتر از سایر افراد به بیماری مبتلا می شوند.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از وسایل حفاظتی مناسب توسط مدافعان سلامت خاطرنشان کرد: امروز با تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی از نظر تولید البسه و گان به اشباع و خودکفایی و صادرات به سایر کشورها رسیدیم. باید به تولیدکنندگان داخلی دست مریزاد بگوییم که ضمن توسعه کمی به کیفیت و نوآوری در این عرصه نیز پرداخته اند.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه رشادت و ایثارگری مدافعان سلامت و شهدای این عرصه را یادآور شد که در راستای خدمت رسانی به بیماران مجاهدانه در تلاش هستند و در این نبرد بسیاری از آنان به کرونا مبتلا شده و عوارض فرم شدید بیماری تا مدتها آنان را آزار می دهد.

آریا بانو

وی بالاترین میزان ابتلا به کرونا را مربوط به کارکنان نظام سلامت در استان تهران ذکر کرد که به دلیل حجم بالای بیماران ، گستردگی و تنوع خدمات ارایه شده و همچنین ارجاع بیماران به تهران صورت می گیرد و افزود: تاکنون حدود 5700 نفر از کادر بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مبتلا به کرونا شده اند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه این پروژه حاصل تلاش تیمی چهارنفره متشکل از دکتر امام هادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و استاد راهنما، منیر سید صالحی مدیر پروژه و معاون اجرایی معاونت دانشجویی و فرهنگی، سیامک برزیده دانشجوی دانشگاه، حامد اسد زاده کارشناس ارشد مهندسی طراحی صنعتی است.
سیامک برزیده در این مراسم با اشاره به ویژگی های این پروژه گفت: در طراحی این لباس خستگی و گرمای ناشی از پوشیدن لباس گان، مورد نظر بود و در لباس جدید شرایطی برای کاهش دما و خستگی ناشی از پوشیدن لباس فراهم شده است.
حامد اسدزاده - کارشناس ارشد مهندسی طراحی صنعتی نیز به بهره گیری از علوم ارگونومی فیزیک شیمی آناتومی و فیزیولوژی در طراحی این لباس اشاره کرد.
در خاتمه این مراسم نمادین با حضور دکتر زالی - فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران و دکتر امام هادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، منیر سید صالحی معاون اجرایی معاونت دانشجویی ، حامد اسدزاده و سیامک برزیده دانشجوان طراح از این لباس جدید ایزوله تولید داخلی رونمایی شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/523452/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن