آریا بانو

آخرين مطالب

حرکت عجیب سرمربی آبی‌ها؛ خودت را آنفالو کن! ورزشي

حرکت عجیب سرمربی آبی‌ها؛ خودت را آنفالو کن!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / یکی از عجیب‌ترین خبرهایی که این چند سال دائما در اطراف باشگاه استقلال به گوش می‌رسد، «آنفالو» شدن یک گروه از افراد باشگاه به دست یک نفر یا یک گروه دیگر است. یک روز گلر تیم قهر می‌کند و همه همبازی‌ها را از صفحه اینستاگرامش بیرون می‌اندازد و یک روز هم نوبت مربی می‌شود که دست به چنین کاری بزند. این فقط محمود فکری نیست که خودش را در این حصار قرار داده و راهی برای خروج از آن ندارد. بیشتر مربیان ایرانی چگونگی استفاده درست از یک شبکه اجتماعی پرمخاطب مثل اینستاگرام را بلد نیستند و در عین حال، «استفاده نکردن» از این شبکه‌ها را هم یاد نگرفته‌اند.
به گزارش روزنامه توسعه ایرانی؛ محمود فکری در استقلال همان راهی را می‌رود که فرهاد مجیدی پیش‌تر رفته بود. با این تفاوت بزرگ که او حتی مقبولیت نسبی فرهاد را هم در بین هواداران این باشگاه ندارد. آبی‌ها از همان اولین روز فصل با حضور این مربی، فاقد ویژگی مشخصی به اسم «تمرکز» هستند و هر چقدر زمان بیشتری سپری می‌شود، این حقیقت بیشتر از قبل واضح به نظر می‌رسد.
سرمربی فعلی استقلال، همه قدم‌ها را برای رسیدن به این جایگاه به خوبی طی کرده اما شاید «عجله» او برای انتقال از نساجی به استقلال، درست همان اتفاقی بود که بیشترین لطمه را به این مربی زد. او سال‌ها کاپیتان استقلال بود و سپس به عنوان دستیار فعالیت کرد.
این فقط محمود فکری نیست که خودش را درگیر اینستاگرام کرده است. قبل از او یحیی گل‌محمدی هم برای مدتی مشغول فعالیت در این شبکه اجتماعی بود و آخرش به جایی رسید که ناچار شد همه پست‌هایش را در اینستاگرام پاک کند
پس از آن، فکری در لیگ‌های پایین‌تر مشغول به کار شد و برای سال‌ها تجربه‌های موفقی در این لیگ‌ها داشت. او زمان درستی را برای پیوستن به لیگ برتر و ملحق شدن به نساجی انتخاب کرد اما به نظر می‌رسید این مربی هنوز برای این موقعیت ویژه آماده نیست. شاهکارهای این فصل فکری حالا با ماجراهای پس از مسابقه با سپاهان در اصفهان تکمیل شده‌اند. ظاهرا این مربی به هیچ قیمتی تحمل شکست را ندارد.
هر بار که استقلال در این فصل شکست خورده و هر بار که نتیجه مطلوبی به دست نیاورده، جاروجنجال به پا کرده است. شکستن تصویر ایده‌آلی که هواداران استقلال از فکری داشتند، درست بعد از شکست روبه‌روی فولاد اتفاق افتاد و حالا «قهر» او در کنفرانس خبری دیدار با سپاهان، تیر خلاص به اعتبار این مربی است. او حتی این ماجراها را به کف اینستاگرام کشیده و با آنفالو کردن مهره‌های تیم در فضای مجازی، خبرساز شده است. اینکه یک مربی در این سن و سال و با این همه تجربه چنین واکنشی به یک شکست دارد، آینده استقلال با او را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد.
اینستاگرام تا امروز کوچک‌ترین کمکی به فکری و مربیانی شبیه به او نکرده است. در چنین شرایطی معلوم نیست چرا آنها اصرار دارند به هر قیمتی بخشی از این فضا باشند. این فقط محمود فکری نیست که خودش را درگیر اینستاگرام کرده است. قبل از او یحیی گل‌محمدی هم برای مدتی مشغول فعالیت در این شبکه اجتماعی بود و آخرش به جایی رسید که ناچار شد همه پست‌هایش را در اینستاگرام پاک کند.
مربیگری خیلی جدی‌تر از آن است که در این «ظرف» جا شود. مربیگری، خیلی سخت‌تر از آن است که با یک شکست، به راحتی از کنفرانس خبری فرار کنید و به همین سادگی مسئولیت «جواب دادن» را نادیده بگیرید. مربیگری، فعالیت فوق‌العاده پیچیده‌ای به شمار می‌رود و اگر به هر دلیلی تمرکز کافی را برای این کار نداشته باشید، هرگز نمی‌توانید نتیجه مطلوبی در این جایگاه به دست بیاورید. فکری از همان اولین روزهای حضور در استقلال، همیشه در جست‌وجوی «دشمن» بوده. آنقدر که دیگر حتی دوستانش را هم نادیده گرفته و آن‌چه به صلاح تیم است را هم تشخیص نمی‌دهد. فکری به جای آنفالو کردن بازیکنان تیمش در اینستاگرام، باید در درجه اول خودش را در این فضا آنفالو کند و اگر به حفظ موقعیت‌اش فکر می‌کند، باید به مدار منطق برگردد. در همین لیگ برتر، مربیانی حضور دارند که در اینستاگرام «لایک» نمی‌خورند اما در زمین، کاملا موفق نشان می‌دهند. مربیانی مثل محرم نویدکیا که برای درخشیدن در کنار زمین، به «مارک زاکربرگ» هیچ نیازی ندارند.
برای مدت‌ها، حضور مربیان در هر نوعی از شبکه‌های اجتماعی به شدت مورد «نقد» قرار می‌گرفت. حالا که فوتبال «اقتصادی‌تر» از همیشه شده و مسائل مالی در آن از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند، پای مربیان هم به شبکه‌های اجتماعی باز شده است.
ژوزه مورینیو یکی از همین مربیان است که اتفاقا حضور پررنگی در اینستاگرام دارد و حتی متخصص تولید محتوای جذاب فوتبالی در این فضا هم به شمار می‌رود. ژوزه هر سال میلیون‌ها دلار از اینستاگرام درآمد دارد و علاوه بر این، در اینستا به نوعی به بازتعریف کاراکتر خاصش هم می‌پردازد اما فکری و امثال او نه‌تنها به لحاظ مالی کوچک‌ترین سودی از این فضا کسب نمی‌کنند، بلکه به لحاظ اعتبار نیز به شدت به خودشان لطمه می‌زنند و با تصمیم‌های لحظه‌ای و هیجانی، کار را برای خودشان سخت و سخت‌تر می‌کنند. راه موفقیت آبی‌ها، هرگز از اینستاگرام عبور نخواهد کرد. هر تغییری برای آنها، تنها باید در زمین فوتبال اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/522029/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد

شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال

کری ستاره سیتی؛ چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم

ساکت الهامی در مرز انفجار در ورزشگاه وطنی

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

طرز تهیه دسر چوکو لاوا

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

محبت کردنشون خیلی جالبه

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد