آریا بانو

آخرين مطالب

برترین‌های بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی معرفی شدند اجتماعي

برترین‌های بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی معرفی شدند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- برگزیدگان بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با آغاز جشنواره، معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش سه شنبه شب گروه فرهنگی ایرنا، هیات انتخاب ششمین جشنواره ملی اسباب بازی، متشکل از امیرحسن سلام‌زاده، سیما مهدیزاده تهرانی و فرزانه بابایی، پس از بررسی 217 محصول از 80 شرکت و نشان تولیدی ثبت شده در سامانه، 158 اثر از 46 تولیدکننده را به عنوان راه‌یافته به بخش داوری معرفی کردند.
هیات داوران نیز متشکل از مجید قادری، نعیم تدین، علی مهری، سعید باباوند و غلامرضا دیزجی از میان آثار راه‌یافته، برترین‌های بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در چهار بخش اصلی شامل برترین‌های بسته‌بندی، تصویرسازی و شخصیت‌پردازی، کیفیت تولید و اسباب‌بازی از نظر هدف و 13 بخش فرعی بر اساس مؤلفه‌های مطرح در اسباب‌بازی از قبیل گروه سنی، مکانیک بازی، ایمنی، فرهنگ، طراحی ایرانی، کیفیت تولید و اقبال در بازار به شرح زیر معرفی شدند.
هیات داوران در بخش کیفیت تولید محصولات شرکت طاها تویز با عنوان ماشین‌های فلزی را با توجه به حجم سرمایه‌گذاری، کیفیت قالب و رنگ‌آمیزی مناسب، به عنوان برترین اسباب‌بازی فلزی این بخش معرفی کرد.
هم‌چنین در بخش برترین اسباب‌بازی پلیمری ، محصولات شرکت زرین تویز به عنوان رتبه اول، محصولات شرکت جهادین پرند، نوباوه رتبه دوم و محصولات شرکت آروین تجارت کیوان به عنوان رتبه سوم شناخته شد.
هیات داوران در بخش کیفیت تولید ، بازی سگال از شرکت کوروش تجارت کاویان و محصولات شرکت‌های توسعه هوش افزار کودک آوند، بیس و سرگرمی‌های فکری بلوط را به ترتیب حایز رتبه‌های اول تا سوم برترین اسباب‌بازی چوبی معرفی کرد.
در همین حال در بخش کیفیت تولید اسباب‌بازی کاغذی و چاپی ، محصولات شرکت بازیمن به عنوان رتبه اول، مجموعه دورهمی به عنوان رتبه دوم و محصولات نشر دیبایه (تاب)، به عنوان رتبه سوم شناخته شد.
هم‌چنین در حوزه اسباب‌بازی پارچه‌ای محصول نشان ماهلی با عنوان زمین بازی به عنوان برترین اسباب‌بازی این بخش معرفی شد.
هیات داوران در بخش کیفیت تولید ، برترین اسباب‌بازی‌های ترکیبی، تولیدات شرکت طرح و توسعه هفت هامون (بازی دوست) ، دواره و محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان بین‌المللی دانشگاهیان ایران را به ترتیب شایسته رتبه اول تا سوم این بخش اعلام کرد.
در همین حال در بخش برترین اسباب‌بازی فکری و ذهنی نیز از امیر اردشیری، وحید اسماعیلی و فاطمه علائدین برای طراحی بازی سفالگر به عنوان رتبه اول تجلیل شد و احسان نظرزاده برای طراحی بازی بلاد، سرزمین شمشیر و قلم عنوان رتبه دوم و محمد زارعی برای طراحی بازی ژاندارمری رتبه سوم را از آن خود کردند.
هیات داوران در بخش کیفیت و طراحی برترین بسته‌بندی محصولی را حایز رتبه اول ندانست و از تولیدات شرکت ت وسعه هوش‌افزار کودک آوند، بیس به عنوان رتبه دوم و نشان آهوک به عنوان رتبه سوم این بخش قدردانی کرد.
در بخش برترین تصویرسازی و شخصیت‌پردازی از کامیار نصیری‌فر و داوود دیبا برای تصویرسازی بازی بلاد، سرزمین شمشیر و قلم به عنوان رتبه اول، محمد نورالدینی برای تصویرسازی بازی سفالگر رتبه دوم و حسن نوزادیان برای تصویرسازی بازی شاهراه به عنوان رتبه سوم تجلیل شد.
همچنین در بخش سازه و جورچین سرگرمی تکنیک تولید شرکت مهارت‌افزا رتبه اول، سرگرمی بلوک‌های 80 قطعه تولید مجموعه بازیتا رتبه دوم و سرگرمی بامیک تولید برند آهوک رتبه سوم را به عنوان برترین اسباب‌بازی‌های این بخش معرفی شدند.
هیات داوران در بخش‌های برترین بازی‌های حسی و حرکتی، آموزشی و مهارتی و شبیه‌سازی زندگی واقعی هیچ کدام از محصولات را حایز رتبه ندانست و اظهار امیدواری کرد در سال‌های آتی تولیدکنندگان با نگاه ویژه به این بخش‌ها موجب شکوفایی تولید ایرانی شوند.
همراهی اسباب بازی‌ها با شرایط اقتصادی خانواده‌ها؛ نکته مهم بیانیه هیات داوران
هیات داوران بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در بیانیه‌ای نظرات و پیشنهادهای خود برای بهبود آثار تولید ایرانی ابراز کرده و در بخشی از آن آورده‌اند: اسباب‌بازی‌های طراحی شده از سوی ایده‌پردازان و طراحان ایرانی بسیار چشم‌گیر و نویدبخش حضور پررنگ طراحان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی خواهد بود. تنوع بالای محصولات بخش رقابتی از نظر تنوع مواد و روش‌های ساخت و تنوع کار در بخش مختلف داوری از نکات مورد توجه هیات داوران بود.
آن‌ها همچنین از کیفیت کاملا متفاوت تولید محصولات داخلی امسال نسبت به سال‌های گذشته در حد بازارهای جهانی است و تولید کنندگان آن قدردانی کرده‌اند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تمرکز و نگاه تخصصی تولیدکنندگان می‌تواند جایگاه برند آن‌ها را در سطح ملی با قدرت بیشتری جلوه‌گر کند. اما آن‌چه مشخص است هنوز عرصه‌های اسباب‌بازی‌های آموزشی-مهارتی، حسی-حرکتی و شبیه‌سازی دنیای واقعی، عرصه شکل گیری برندهای تخصصی بسیاری است.
در بخش بسته‌بندی نیز هیات داوران خواستار نگاه ویژه تولیدکنندگان و خلاقیت بیشتر فعالان صنعت اسباب‌بازی در این حوزه شد تا راه رسیدن به بسته‌بندی مطلوب را در پیش بگیریم.
در نظر گرفتن شرایط اقتصادی خانواده‌ها و قیمت‌های رقابتی محصولات در بازار از دیگر پیشنهادهای هیات داوران بود که به اعتقاد آن‌ها می‌تواند همراهی تولیدکنندگان را در این روزگار سخت با مخاطبان بیشتر کند و به یکی از شاخص‌های مهم داوری در سال‌های آینده تبدیل شود موضوعی که متاسفانه به خاطر نوسانات زیاد قیمت در سال جاری به آن پرداخته نشد.

آریا بانو


بانک اطلاعات تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های ایرانی راه‌اندازی شد
براساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، در روز نخست آغاز به کار این رویداد فرهنگی-هنری گفت: بانک اطلاعاتی جامعی از تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های ایرانی در یک تارنمای مرجع برای همگان در دسترس قرار گرفت.
حسن حموله افزود: ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای برگزاری مجازی جشنواره باعث شد دسترسی علاقه‌مندان از سراسر کشور به برنامه‌های متنوع این رویداد آسان‌تر و رویکرد ملی آن تقویت شود. برگزاری مجازی جشنواره به‌رغم این‌که به طور طبیعی برخی از کارکردهای جشنواره‌ای و نمایشگاهی را زیر نفوذ خود قرار ‌داد اما این امکان به‌وجود آمد تا علاقه‌مندان از کشورهای دیگر نیز بتوانند در رویدادهای علمی و تخصصی جشنواره حضور یابند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش کمیته علمی، سخنران‌هایی از ده کشور صاحب صنعت اسباب‌بازی برای ارائه دستاوردهای علمی خود اعلام آمادگی کردند و در مجموع 36 کارشناس صاحب‌نظر از 8 کشور جهان برای 6 نشست انتخاب شده‌اند.
دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اضافه کرد: این حرکت ارزنده گام مهمی برای برنامه‌های علمی آینده صنعت اسباب‌بازی است تا بتواند کنفرانس بین‌المللی اسباب‌بازی را با استفاده از ظرفیت‌های کمیته علمی جشنواره به سرانجام برساند.
او نهادینه‌سازی پژوهش و آموزش در صنعت اسباب‌بازی را از دیگر دست‌آوردهای مهمی دانست که به واسطه ماهیت میان‌رشته‌ای اسباب‌بازی می‌توان آن را زیربنای توسعه پایدار این صنعت قرار داد.
حموله روند رو به رشد در بخش‌های ترویجی، رقابتی، فروشگاه و نمایشگاه تخصصی را با اهمیت عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به این‌که ششمین دوره‌ جشنواره ملی اسباب‌بازی از رویدادهای ملی است که به صورت مجازی برگزار می‌شود، بانک اطلاعاتی جامعی از تولیدکنندگان اسباب‌بازی در تارنمای مرجع تولیدکنندگان اسباب بازی برای همگان قابل دسترسی شده است.
وی ادامه داد ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، در سال جهش تولید با شعار «آینده را باید ساخت» درحالی برگزار شد که با بررسی روند حرکت و رشد آن طی شش دوره گذشته، می‌توان این جشنواره را شکل مناسبی از رویدادهای حوزه فرهنگ و اقتصاد در کشور برشمرد.
دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، استمرار برگزاری جشنواره در شش سال و نظم آن را به رغم بروز مشکلات و وضعیت‌های متفاوت در کشور، رشد و تقویت مستمر، بخش‌های مختلف جشنواره و توجه هم‌زمان به رشد متوازن بخش‌های کمی و کیفی، مشارکت‌پذیری جشنواره از نظر استفاده از ظرفیت‌ها، تجارب و توانمندی‌های تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، فروشندگان، پژوهشگران، طراحان و مدیران، و استقبال روز افزون این ظرفیت‌های انسانی را از ویژگی‌های این رویداد عنوان کرد.
وی موفقیت نسبی در ایجاد زمینه‌های رقابت سالم بین تولیدکنندگان اسباب‌بازی و ایجاد فرصت‌های برابر برای تولیدکنندگان، برای عرضه محصولات و ایده‌ها در طی مدت برگزاری نمایشگاه، توجه هم‌زمان و آگاهانه به زنجیره توسعه و تعالی صنعت اسباب‌بازی از پژوهش و آموزش تا تولید و فروش و رقابت در قالب بخش‌های مختلف جشنواره، مستندسازی تمامی فعالیت‌ها، تحلیل بازخوردها و شناسایی آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت هر دوره از طریق خرد جمعی را از دیگر اقدام‌های موثر جشنواره دانست.
حموله هم‌چنین ایجاد انگیزه و اشتیاق در گروه‌های مختلف اجتماعی نسبت به بازی و صنعت اسباب‌بازی، ایجاد همدلی و تقویت حس مشارکت و کار جمعی در بین بخش‌های مختلف، تجربه سازوکارهای نوین برگزاری آنلاین و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و موفقیت در توسعه گفتمان اسباب‌بازی به عنوان یک گفتمان ملی و بسط دامنه‌های آن به ابعاد بین‌المللی با هدف ایجاد ظرفیت‌های جهانی‌سازی در صنعت اسباب‌بازی ایران را از دیگر دست‌آوردهای این رویداد عنوان کرد.

آریا بانو


درباره ششمین جشنواره ملی اسباب بازی
تارنمای اینترنتی جشنواره ملی اسباب‌بازی از امروز برای عموم مردم قابل دسترسی شد. در بخش فروش این جشنواره بیش از 1هزار و 250 اسباب‌بازی و سرگرمی‌ از 140 تولیدکننده داخلی با توجه به شرایط سنی و موضوع‌های مختلف ارایه شده است.
هم‌زمان کارشناسان حوزه اسباب‌بازی‌ها نیز به صورت رایگان به مراجعه‌کنندگان برای انتخاب و خرید بهتر مشاوره می‌دهند و شماره‌ تماس‌ 02191070567 نیز برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های مخاطبان در نظرگرفته شده است و هم‌زمان 7 نفر می‌توانند با کارشناسان ارتباط تلفنی داشته باشند. علاقه‌مندان از طریق شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ با شماره‌های 09927613128، 09932115065 و 09932115087، اینستاگرام به نشانی instagram.com/hooyo.ir و کانال تلگرامی t.me/hooyo_admin نیز می‌توانند با دست اندرکاران این جشنواره در ارتباط باشند.
ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 28 بهمن تا 11 اسفند 1399 به صورت مجازی برگزار می‌شود.
جشنواره ملی اسباب‌بازی در یک نگاه
جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدف کمک به ساماندهی و رونق صنعت اسباب‌بازی از سال 1394 آغاز به کار کرده است. ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در پاییز سال 1399 سال جهش تولید، با رویکردی نو در فضای مجازی و با هدف حمایت از کالای ایرانی و کمک به رونق تولید و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی با همراهی شورای نظارت بر اسباب‌بازی فعالیت خود را شروع کرده است. بخش رقابتی، بخش علمی، نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اسباب بازی ایرانی، نمایشگاه موسسات ترویج بازی و اسباب بازی و بازار اسباب بازی، قسمت‌های مختلف این دوره از جشنواره را تشکیل ‌می‌دهند.
برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش علمی، انتخاب برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی، از برنامه‌های متنوع این جشنواره است. دبیرخانه ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با بهره‌مندی از زیرساخت‌های فضای مجازی، این جشنواره را با نگاه توسعه‌ای در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» برگزار می‌کند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، شورای نظارت بر اسباب‌بازی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را برگزار خواهند کرد.
برچسب‌ها
ادبیات کودک و نوجوان لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان جشنواره ملی اسباب بازی انجمن حمایت از حقوق کودکان سبک زندگی صادرات غیر نفتی اسباب بازی مدارس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان انجمن سلامت خانواده ایران توسعه صادرات وزارت آموزش و پرورش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/521357/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود