آریا بانو

آخرين مطالب

افتتاحیه برخط دوره آموزشی مطالعات زنان معاونت امور زنان و خانواده

افتتاحیه برخط دوره آموزشی مطالعات زنان
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آغاز دوره دانش افزایی مطالعات حوزه زنان با حضور ابتکار معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری

آغاز دوره دانش افزایی مطالعات حوزه زنان با حضور ابتکار معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری دوره مطالعات حوزه زنان ویژه کارشناس مسئولان ، کارشناسان و رابطین حوزه زنان تمامی استان ها و مناطق آموزشی آغاز گردید.
به گزارش روابط عمومی حوزه زنان آموزش و پرورش ، دوره دانش افزایی مطالعات حوزه زنان ویژه کارشناس مسئولان ، کارشناسان و رابطین حوزه زنان استان ها و مناطق آموزشی با حضور ابتکار معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ، مینایی پور مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش و نیز شجاعی معاون اسبق نهاد ریاست جمهوری در حوز زنان به عنوان مدرس این دوره بصورت مجازی و برخط آغاز گردید.
در ابتدا این دوره مینایی پور مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم به همکاران از استان ها و مناطق آموزشی ، به بیان اهمیت و ضرورت برگزاری این دوره اشاره کرد .
وی گفت : فردی که به عنوان مشاور امور زنان منصوب می شود باید دانش تخصصی این حوزه را دارا بوده و آموزش های لازم در حوز زنان را ببیند و از دانش این حوزه در مسیر تحول حوزه زنان در قبل و بعد از انقلاب را برخوردار باشد و با نهاد های تصمیم گیر حوزه خود آشنایی کامل داشته باشد.
ابتکار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جلسه و همچنین آغاز این دوره ، گفت : این دوره فرصتی بسیار مناسب می باشد برای افزایش دانش شرکت کننده گان در خصوص مطالعات حوزه زنان .
وی تاکید کرد که دغدغه جایگاه زنان قبل و بعد از انقلاب همواره وجود داشته است و گفت که نگاه پیشرو امام ( ره ) هرگز اجازه نداده است تا متحجرین به این حوزه ورود پیدا کنند و امروزه هم مقام معظم رهبری نگاه قرآنی و ویژه به زنان و جایگاه زنان در جامعه دارند .
معاون امور زنان و نهاد ریاست جمهوری همچنین ادامه داد : ما شاهد تلاش های اساتیدی همچون استاد مطهری ، استاد مینو گرجی و بانو مجتهده امین در خصوص ترویج نگاه قرآنی و فلسفی در طول انقلاب بوده ایم و این تلاش ها ما را برآن داشت تا به موضوع زنان بصورت آکادمیک فکر کنیم و امروزه این رشته در خیلی از دانشگاه ها از جمله تربیت مدرس در حال تدریس و تربیت دانشجو تا سطح دکتری می باشد.
وی اظهار داشت که یکی از بحث های ما در حوزه زنان بحث جنسیت و عدالت جنسیتی است به عنوان مثال به دنبال آن هستم تا آموزش بصورت برابر هم برای دختران و هم برای پسران در دسترس باشد و می دانیم که عدالت جنسیتی ریشه قرآنی دارد و در سوره حجرات به این موضوع اشاره شده است .
ایشان گفت : از تمام کسانی که در خصوص عدالت جنسیتی تلاش کردند تقدیر می کنیم و ما در این خصوص ملاک را تقوا و نزدیکی به خداوند می دانیم . وی اشاره داشت : در دولت دوازدهم نیز تلاش های بسیار فراوانی در این خصوص در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین ماده 101 و 102 سیاست های ابلاغی و قانون برنامه ششم توسعه که به محوریت عدالت جنسیتی اشاره دارد ، صورت گرفته است .
ابتکار تاکید کرد : از جمله تلاش های دولت دوازدهم در این خصوص تشکیل ستاد ملی زن و خانواده هست که از سال 96 با ریاست رئیس جمهور و با محوریت شاخص های عدالت جنسیتی تشکیل می شود که این شاخص ها را با سایر داستگاه ها تقسیم کار کرده و وظایف هر دستگاه در خصوص این شاخص ها اکنون کاملا مشخص می باشد.
ابتکار ادامه داد از جمله تلاش های این دولت تدوین شناسنامه شاخص های عدالت جنسیتی با همکاری مرکز آمار بوده است که اکنون به عنوان یک سند ملی مهم در دسترس می باشد و تلاش می کنیم تا بر اساس این سند و همچنین اطلس زنان در استان ها بصورت عملیاتی پیگیر اجرایی شدن برنامه های این سند باشیم.
معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری همچین اشاره کرد که از دیگر برنامه های مهم این دولت ، راه اندازی سامانه رصد و پایش شاخص های عدالت جنسیتی ، تعیین شاخص های خانواده مطلوب ، اجرای طرح هایی چون طرح گفتگوی ملی خانواده در استان ها ، طرح گفتگوی بین نسلی و اجرای طرح مهارت های خوب زیستن ، تصویت لایحه حفظ کرامت زنان در برابر خشونت ، قانون حمایت از اطفال و کودکان می باشد .
وی به موضوع انتصاب زنان در پست های کلیدی اشاره داشت و گفت 24 درصد از مدیران در این دولت را زنان تشکیل می دهند و از تلاش ها و حمایت ها آموزش و پرورش هم در تمامی این برنامه تقدیر و تشکر کرد .
معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پایان ضمن تبریک پیشاپیش هفته زن و روز مادر گفت : باید از شخصیت حضرت زهرا ( س) در تمامی ابعاد زندگی تاسی جست و الگوی واقعی تمام زنان در جامعه بدانیم .

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/520854/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

سالم الدوساری، موثرترین بازیکن لیگ قهرمانان

وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان

سه پنالتی علیه الهلال

سیل پرواز فرنگی‌کاران به ایران را لغو کرد

مهدی شیری: از خمس خیلی چیزها یاد گرفتم

تیم ملی فوتسال تاجیکستان از سد کره جنوبی گذشت

چرا هالند و دی‌بروینه را تعویض کردم

ترکیب تیم ملی فوتسال برای بازی با افغانستان مشخص شد

جمله عاشقانه سلمان همه رو سر ذوق آورد!

مبادا فراموش کنی دوستت دارم

بغض لیلا حاتمی شکست

مهربانی همین قدر ساده است

چهره کاملا مردانه محمدرضا شیرخانلو بازیگر خردسال دودکش در تولد 19 سالگی اش / رابعه اسکویی مهمان ویژه این جشن

نان بربری خانگی، یک دستور بی نقص و عالی

آهنگ جدید/ «بی امون» از محسن ابراهیم زاده شنیدنی شد

پورتراب؛ پیرِ دِیر موسیقی ایران

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران

دستگیری تعدادی از متهمان سایبری کنکور؛ دریافت بالغ بر 100 هزار تتر از داوطلبان

تکنیک جالب یک شتر برای بالا رفتن از تپه شنی

گوناگون/ با عجایب هستی بیشتر آشنا شوید؛ جانوری آبی با بادبانی کوچک

لحظه هیجان‌انگیز برخورد رعدوبرق با آب رودخانه!

آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟

غافلگیری و سکوت جگوار هنگام شکار طعمه خود

یک "I LOVE YOU"ی زیبا

تلاش دیدنی یک لاکپشت برای همراهی با گربه

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار تراشیده شده است!

فوت و فن لعابدار شدن سوپ جو

پلو مخلوط سمنانی بدون گوشت

آلرژی درمان قطعی ندارد!

با کبودی دور چشم خداحافظی کنید

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

لونین: اکنون همه من را می شناسند

جودوکاران ایرانی امروز راهی هنگ کنگ خواهند شد

سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد

قهرمانان غیرمنتظره؛ چه کسی باور می‌کرد!

رکورد خاص ذوب‌آهن شکست!

برترین پاس های کلیدی هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

داماد گرفتنش هم دردسره

اولین بازی "ریما رامین‌فر" در قاب تلویزیون

پریوش نظریه طاووس الملوک سریال گیلدخت در یک مراسم از دخترش رونمایی کرد / خیلی بهم شبیهن

ژست های بامزه و نازِ نبات دختر شاهرخ استخری برای عکاسی با پدرش / چه دلبری میکنه ووروجک خانم

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول

بلعیده شدن یک سنجاب توسط یک مرغ دریایی

ساحل سیاه ایسلند یکی از غیرمعمول‌ترین ساحل‌های جهان