آریا بانو

آخرين مطالب

کتلت؛ با گوشت یا بدون گوشت؟ خانه داري

کتلت؛ با گوشت یا بدون گوشت؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ویستا / کتلت یکی از لذیذترین غذاهاست که البته بعضی از خانم‌ها کمتر آن را می‌پزند. با اینکه کتلت معمولاً هم برای نهار و هم برای شام مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما خیلی‌ها درست کردن آن را کار دشواری می‌دانند و به همین دلیل تهیه آن را به مواقع خاصی محدود می‌کنند.
همچنین زمانی که مهمان داشته باشید نیز می‌توانید مقداری کتلت درست کنید. وقتی غذای اصلی آماده شد و هنگامی که می‌خواهید آن را سر سفره بیاورید، کتلت‌ها را هم گرم کنید و همراه غذاهای دیگر روی میز بگذارید. کتلت غذای سفر هم هست؛ یعنی اگر می‌خواهید به سفر بروید، می‌توانید مقداری کتلت بپزید و همراه با نان و گوجه و خیارشور و... به شکل ساندویچ آن را درست کرده و همراه ببرید. اگر شاغل هستید هم می‌توانید کتلت را آماده کرده، درون نایلون گذاشته و داخل فریزر قرار دهید تا هر وقت می‌خواهید آن را سرخ کرده و میل نمائید. البته اگر بتوانید کتلت را تازه طبخ و مصرف کنید بسیار بهتر خواهد بود.
بیشتر خانواده‌ها کتلت را با نان و گوجه فرنگی و سبزی خوردن و .... مصرف می‌کنند. اما بد نیست کتلت را همراه با پلو نیز امتحان کنید؛ برای این کار مقداری پلو درست کرده و همراه با کتلت و گوجه فرنگی که حلقه حلقه و سرخ کرده‌اید و سیب زمینی سرخ کرده، میل نمائید؛ مطمئن باشید بسیار خوشمزه است.
کتلت گوشت یا کتلت مرغ؟
معمولاً کتلت را با استفاده از گوشت چرخ کرده که می‌تواند گوشت گوسفند یا گوساله یا مخلوط این گوشت باشد، تهیه می‌کنند. اما برای کسانی که در مصرف گوشت قرمز محدودیت دارند، گوشت چرخ کرده مرغ هم جایگزین مناسبی است. علاوه بر این، گوشت چرخ کرده ماهی نیز می‌تواند برای تهیه کتلت مورد استفاده قرار گیرد.
برای تهیه کتلت با گوشت قرمز باید حدود 400 گرم گوشت چرخ کرده را با حدود نیم کیلو سیب‌زمینی پخته که پوست کنده و رنده شده است، مخلوط کنید. بعد یک عدد پیاز متوسط را درون این مواد رنده کرده و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه داخل آن بریزید. در مرحله آخر هم 3 عدد تخم مرغ را داخل مواد کتلت شکسته و خوب بهم بزنید. برای سرخ کردن باید مقداری روغن داخل ماهی‌تابه بریزید، به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید و آن را در دست‌تان باز کنید. برای اینکه مواد کتلت به دست‌تان نچسبد، باید دست‌ها را مرتب با آب ولرم خیس کنید. وقتی روغن کمی داغ شد، مواد کتلت را داخل آن بیندازید تا سرخ شود.
حواستان باشد شعله گاز را کم کنید تا کتلت خوب سرخ شود. البته می‌توانید این کتلت را با سیب‌زمینی خام هم تهیه کنید؛ در این روش باید سیب زمینی خام را رنده ریز کرده و داخل مواد بریزید و یک عدد تخم مرغ هم برای این کتلت کافی است.
کتلت مرغ
روش تهیه کتلت مرغ هم مانند کتلت گوشت است؛ برای تهیه آن باید یک عدد سینه مرغ را چرخ کنید و همراه با سه عدد سیب زمینی پخته و رنده شده مخلوط نمایید. سپس 1 عدد پیاز را درون این مواد رنده کنید، نمک، فلفل و زردچوبه را هم داخل آن بریزید و دو عدد تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و خوب ورز دهید. این کتلت هم باید مانند کتلت گوشت سرخ شود.
کتلت ماهی
اگر کتلت را خیلی دوست دارید و یکی از غذاهای مورد علاقه شماست، می‌توانید با ماهی هم کتلتی خوشمزه تهیه کنید. برای تهیه این کتلت ابتدا باید 3 عدد سیب زمینی بپزید. مقدار نیم کیلو ماهی را هم بخارپز کنید و سپس آنها را ریز خرد کنید. حالا سیب‌زمینی‌ها را رنده کنید و درون ماهی بریزید. مقداری جعفری یا گشنیز یا مخلوط این دو را هم ریز کرده و به مایه کتلت اضافه کنید؛ با این سبزی‌ها کتلت خوشمزه‌تر خواهد شد. سپس نمک و فلفل کتلت را هم اضافه کنید، یک حبه سیر را له کرده و همراه یک عدد تخم مرغ داخل مواد بریزید و خوب ورز دهید. این کتلت را نیز باید با روغن مخصوص سرخ کردنی، سرخ کنید.
تعجب نکنید؛ کتلت را بدون گوشت هم می‌توان تهیه کرد. برای درست کردن این نوع کتلت باید 3 عدد سیب زمینی و 1 پیمانه لوبیا قرمز را پخته و کنار بگذارید. ا گر دوست داشته باشید می‌توانید نصف استکان بلغور گندم یا جو را هم بپزید و تمام این مواد را از چرخ گوشت رد کنید تا له شود. سپس مقداری نمک، فلفل و زردچوبه هم به این مواد اضافه کنید و آن را ورز دهید؛ این کتلت را هم باید مانند بقیه کتلت‌ها سرخ کنید.
همچنین اگر روز قبل آبگوشت درست کرده‌اید و مقداری از گوشت کوبیده آن زیاد آمده است، می‌توانید یک عدد تخم مرغ درون این مواد شکسته و آنها را خوب ورز دهید. سپس با این مواد هم می‌توانید کتلت تهیه کنید. با این روش نه تنها کتلت خوشمزه‌ای تهیه کرده‌اید، بلکه از گوشت کوبیده به‌جا مانده از شب قبل هم یک غذای تازه برای خانواده پخته‌اید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/518293/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!