آریا بانو

آخرين مطالب

چشمک در آسمان پر ستاره ورزشي

چشمک در آسمان پر ستاره
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبرآنلاین / در سال های گذشته باشگاه پورتو بازیکنان برجسته‌ای را به لیگ های معتبر اروپایی معرفی کرده که در صدر آن ها می توان از خامس و فالکائو نام برد.
اگر مثلا در ایران به فولاد خوزستان یا فجرشهید سپاسی می گویند کارخانه بازیکن سازی فوتبال بدون شک این لقب در پرتغال مخصوص پورتو است.باشگاهی که شاید هم ردیف باشگاه هایی چون رئال،بارسا،یوونتوس،منچستریونایتد و خیلی از دیگر از تیم های اروپایی نباشد اما ستارگانی را استعدادیابی و به همین تیم ها معرفی کرده که سالیان سال در قاره سبز درخشیده اند.ستارگانی که گاهی همه کاره تیم شان بوده اند،گاهی تبدیل به ابر ستاره ها شده اند و گاهی شده اند یکی مثل خامس رودریگز.خیلی ها امید زیادی دارند تا این کارخانه بازیکن سازی این بار ستاره دیگری را به فوتبال اروپا معرفی کند،هر چند که سن مهدی طارمی از سرمایه گذاری برای یک باشگاه بزرگ گذشته است اما او ستاره ای ایرانی است که بدون شک حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.به بهانه درخشش مهدی و جا افتادن او در فضای فوتبال اروپایی نگاهی داشته ایم به ستاره هایی که از پورتو به تیم های بزرگ تری راه پیدا کرده اند و بیشتر درخشیده اند.
خامس رودریگز
برای خیلی ها قابل باورنبود که یک مهاجم 22 ساله اهل کلمبیا بتواند آقای گل جام جهانی 2014 برزیل شود.ستاره ای که در کوکوتای متولد شد و پله های ترقی را یکی در میان طی کرد تا به دروازه رشد در فوتبال اروپا رسید؛یعنی تیم پورتو.خامس فوتبالش را با تیم ادویگادو آغاز کرد،سپس به بانفیلد آرژانتین رفت و سال 2010 بود که چشمان استعدادیابان پورتو او را گرفت.پرتغالی ها او را با مبلغ 7 میلیون یورو به پورتو آوردند و سه سال هم از این بازیکن در پست بال چپ بازی گرفتند.موناکو فرانسه مقصد بعدی رودریگز بود.درخشش در این تیم و پس از آن آقای گلی در جام جهانی شرایط بازی کردن او در رئال مادرید را فراهم کرد.او یک فصل فوق العاده را در مادرید داشت اما هر چه زمان بیشتر می گذشت،خامس هم بیشتر به سمت نیمکت نزدیک می شد.سرانجام در فصل 2016-2017 رئال او را به صورت قرضی و با قراردادی به ارزش 10 میلیون یورو به بایرن مونیخ فروخت.او تا سال 209 در بایرن بود و در سال 2020 با قراردادی به ارزش 22 میلیون یورو به اروتون پیوست.
رادامل فالکائو
پپ گواردیولا سرمربی ای نیست که به همین راحتی ها از بازیکنی تعریف کند،اما فالکائو یکی از کسانی است که باعث شد تا گواردیولا درباره اش بگوید:«یکی از با استعدادترین بازیکنان فوتبال جهان است.»
متولد سانتامارتای کلمبیا.به قول خیلی از کارشناسان قاتل محوطه 18 قدم.او فوتبال را از تیم لنسروس بویاکا آغاز کرد و سپس به آرژانتین و تیم ریورپلاته پیوست.انقلاب فوتبالی او اما زمانی بود که به پورتو پیوست.او در 8 سالی که در ریور پلاته بود در 90 بازی 34 گل به ثمر رساند اما طی دو سال در پورتو 51 بازی کرد و 41 بار هم دروازه رقبا را گشود تا خودش را به عنوان یک ستاره بی چون و چرا معرف کند.پورتو سکوی پرتاب او به اتلتیکو مادرید بود.فالکائو در این تیم اسپانیایی هم 68 بار به میدان رفت و 52 گل هم به ثمر رساند.سپس راهی موناکو شد و در 107 بازی که برای این تیم انجام داد 65 گل زد تا خودش را در سطح بالایی نگه دارد.فالکائو سپس به صورت قرضی به منچستریونایتد و چلسی پیوست و حالا هم در تیم گالاتاسرای ترکیه بازی می کند.
نیکولاس اوتامندی
یک آرژانتینی و متولد بوئنوس آیرس.فوتبالش را از تیم ولز سارسفیلد آغاز کرد و سال 2010 بود که با قراردادی به ارزش 3.5 میلیون پوند به عضویت پورتو در آمد.اوتامندی رفته رفته خودش را به ترکیب اصلی پورتو تحمیل کرد تا اینکه در سال 2014 خفاش های اسپانیایی این بازیکن را به خدمت گرفتند.اوتامندی 35 بار برای والنسیا به میدان رفت و در شرایطی که خیلی ها می گفتند او به زودی سر از رئال مادرید در می آورد راهی منچستر سیتی شد.اوتامندی تا سال 2020 در خدمت سیتیزن ها بود اما یک بار دیگر تصمیم گرفت به لیگ پرتغال برگردد،البته این بار نه تیم پورتو.او سر از بنفیکا درآورد و در حال حاضر بازیکن این تیم به شمار می رود.
هالک
نام کامل او جیوانیلدو ویرا دسوزا است ملقب به هالک.اهل برزیل که شهرت بیشترش را مدیون پورتو است.هالک که در سه تیم ‍ژاپنی کاوازاکی،کونسادول سابورو و توکیو وردی بازی کرده بود سال 2008 به عضویت پورتو درآمد.او در کل 99 بار پیراهن پورتو را پوشید و 54 گل هم برای این تیم به ثمر رساند.هالک در سال 2012 با قراردادی به مبلغ 40 میلیون یورو به زنیت سن پترزبورگ پیوست و به همراه اکسل ویتسل به گران قیمت ترین خرید باشگاه زنیت تبدیل شد.این بازیکن برزیلی 4 سال در روسیه بود و 97 بازی برای زنیت انجام داد و 56 گل هم برای آنها به ثمر رساند.هالک سپس به تیم شانگهای چین پیوست و حالا هم عضو تیمی به نام اتلتیکو مینیرو در کشور برزیل است.
فرناندو فرانسیسکو رجز موتا
فرناندو.ستاره ای دیگر از کشور برزیل.او فوتبالش را از تیم ویلانووا آغاز کرد و پس از دو سال بازی برای این تیم راهی پورتو شد.پست او هافبک دفاعی است.فرناندو 237 بار پیراهن پورتو را پوشید و سال 2014 به منچسترسیتی پیوست. او بعد از سه فصل نه چندان درخشان در سال 2017 با قراردادی سه ساله به گالاتاسرای ترکیه پیوست و در 47 بازی ای که برای این تیم انجام داد موفق شد 4 گل هم بزند.فرناندو در حال حاضر در اسپانیا و برای تیم سویا بازی می کند.
روبن نوس
او محصول آکادمی خود پورتو است.اولین بازی رسمی او برای بزرگسالان پورتو در سال 2014 بود.مسابقه ای که اتفاقا نخستین گلش را هم به ثمر رساند.او در سال 2017 و زمانی که هنوز 18 سالش نشده بود به تیم ولورهمپتون انگلیس پیوست.او هنوز هم که هنوز است در این تیم انگلیسی بازی می کند.
آندره سیلوا
آندره سیلوا متولد 1996، فوتبال را به شکل حرفه‌ای از باشگاه سالگیروش کشورش آغاز کرد و علی‌رغم پیشنهاد نیم میلیون یورویی از دراگوناس (تیمی در حومه شهر پورتو)، در سال 2011 به تیم نوجوانان باشگاه پورتو پیوست. او که ابتدا یک هافبک میانی محسوب می‌شد و به دکوی جدید شهرت یافته بود، رفته رفته خود را در پورتو جا انداخت. بعد از 4 سال بازی برای جوانان پورتو و پورتو بی در سال 2015 اولین بازی اش را برای بزرگسالان پورتو انجام داد.با آغاز فصل 2017-2016 به عوان یار فیکس برای پورتو به میدان رفت .او توانست طی 44 بازی 21 گل و8 پاس گل به ثمر برساند.آماری که روسونری ها را وسوسه کرد تا او را با مبلغ 34 میلیون یورو به ایتالیا ببرند.گرچه فصل اول حضورش در میلان جالب نبود ولی با رفتن به سویای اسپانیا به فرم ایده آل برگشت. سلوا از سال 2019 به عضویت تیم آینتراخت آلمان در آمده است.
رائول میرلس
متولد پرتغال که فوتبالش را از تیم بوآویستا آغاز کرد. بعد از 5فصل حضور دراین تیم به صورت قرضی به تیم آوز پیوست و جالب اینجاست که به صورت رایگان به تیم پورتو پیوست.پورتو اما برای او نوید روزهای خوبی را در فوتبال می داد.میرلس که از سال 2004 تا 2010 در پورتو بود در این سال به عضویت تیم لیورپول در آمد. او در یک فصل بازی برای لیورپول 42 بازی برای این تیم انجام داد و سپس راهی چلسی شد اما در این تیم هم بیشتر از یک فصل دوام نیاورد و به تیم فنرباغچه ترکیه پیوست.میرلس سال 2016 در33 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
ژوزه بوسینگوا
او هم فوتبالش را از بوآویستا آغاز کرد،در کشور پرتغال. ژوزه بعد از سه فصل بازی در بواویستا و گذراندن یک فصل قرضی در فرامونده پرتغال به پورتو پیوست.او که یک مدافع راست تخصصی شده بود پس از درخشش در پورتو با رقمی به ارزش 20 میلیون یورو در سال 2008 به چلسی پیوست.بوسینگوا که بدشانسی همراهش بود در سال 2009 و در بازی با لیورپول مصدوم شد و یک سال نتوانست برای تیمش به میدان برود.سال 2010 او دوباره به میدان برگشت تا پایان فصل 2012 برای چلسی بازی کرد.کوئینز پارک رنجرز و ترابزون اسپور ترکیه تیم های بعدی یوسینگوا بودند.او در سال 2016 کفش هایش را آویخت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/516533/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

ریوالدو اسطوره برزیلی پیشین بارسلونا 52 ساله شد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت