آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه پنکیک اتریشی خانه داري

طرز تهیه پنکیک اتریشی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - حتما می دانید که نحوه آغاز کردن روز، تاثیر بسیاری در بالارفتن کیفیت آن دارد. یک بشقاب پن کیک داغ با رویه عسل و میوه های تازه، همراه یک لیوان چای می تواند صبحانه ای متفاوت برایتان باشد.در یک روز سرد، هنگامی که پنجره را باز کرده و هوای تازه را تنفس می کنید، پیچیدن عطر وانیل و پن کیک روحیه شما را تازه می کند و رنگی دلنشین به روزتان خواهد بخشید. احتمالت برایتان جالب است که بدانید نام اتریشی این صبحانه کلاسیک”کایزشمان” می باشد که نام خود را از امپراطور اتریش،”قیصر” یا “سزار” وام گرفته است. امپراطور، عاشق و شیفته این دسر سبک و خوشمزه بود. مواد لازم پنکیک اتریشی آرد سفید 125 گرم تخم مرغ 4 عدد شیر 300 میلی لیتر شکر 50 گرم کره 40 گرم وانیل 2 قاشق چایخوری آب گازدار حدود 3 تا 4 قاشق غذاخوری کشمش به مقدار دلخواه رنده پوست لیمو به مقدار دلخواه نمک 1 پنس طرز تهیه پنکیک اتریشی مرحله اول برای تهیه پنکیک اتریشی خوشمزه ابتدا سفیده تخم مرغ را به همراه مقدارکمی نمک هم بزنید تا جایی که اگر کاسه را برگردانید مواد به بیرون نریزد. در ظرفی دیگر زرده های تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید. مرحله دوم سپس شیر و آرد را به تدریج به آن اضافه نمایید و خوب به هم بزنید. در ادامه به کمک یک لیسک و در چند نوبت سفیدههای تخم مرغ زده شده را به مواد اضافه نمایید و اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه استراحت کند. مرحله سوم در صورت تمایل، در این مرحله نیز میتوانید کشمش های خیس شده و پوست لیمو را قبل از پخت به مواد اضافه کنید. در ادامه ، یک تابه چدنی ( نچسب و سایز حدودا 30 الی33 سانتی) را روی حرارت ملایم قرار دهید. مرحله چهارم در این مرحله کف تابه را با کره چرب نمایید و پس از داغ شدن، مایه پنکیک را در آن بریزید و حدود 5 دقیقه، تا جایی که به رنگ طلایی درآید تفت دهید. دقت داشته باشید که مدام با کفگیر زیر مایه را چک کنید تا نسوزد. مرحله پنجم در این بخش، مایه را به چهار قسمت تقسیم کرده و طرف دیگر را با حرارت ملایم بپزید تا طلایی شود. با دو کفگیر آن را به تکه هایی کوچک تر تقسیم کنید و آن را تا جایی که مایه ها کاملا پخته شوند، بپزید. مرحله ششم در این مرحله میتوانید آن را به دلخواه با کمپوت آلو، مربا، بادام پرک شده، پوره سیب و پودر قند سرو نمایید. پنکیک اتریشی شما آماده است، میتوانید آن را میل نمایید. توجه داشته باشید پنکی ها را به صورت داغ روی هم نچینید.

حتما می دانید که نحوه آغاز کردن روز، تاثیر بسیاری در بالارفتن کیفیت آن دارد. یک بشقاب پن کیک داغ با رویه عسل و میوه های تازه، همراه یک لیوان چای می تواند صبحانه ای متفاوت برایتان باشد.در یک روز سرد، هنگامی که پنجره را باز کرده و هوای تازه را تنفس می کنید، پیچیدن عطر وانیل و پن کیک روحیه شما را تازه می کند و رنگی دلنشین به روزتان خواهد بخشید. احتمالت برایتان جالب است که بدانید نام اتریشی این صبحانه کلاسیک”کایزشمان” می باشد که نام خود را از امپراطور اتریش،”قیصر” یا “سزار” وام گرفته است. امپراطور، عاشق و شیفته این دسر سبک و خوشمزه بود.

مواد لازم پنکیک اتریشی
آرد سفید125 گرم
تخم مرغ4 عدد
شیر300 میلی لیتر
شکر50 گرم
کره40 گرم
وانیل2 قاشق چایخوری
آب گازدارحدود 3 تا 4 قاشق غذاخوری
کشمشبه مقدار دلخواه
رنده پوست لیموبه مقدار دلخواه
نمک1 پنس
طرز تهیه پنکیک اتریشی
مرحله اول
برای تهیه پنکیک اتریشی خوشمزه ابتدا سفیده تخم مرغ را به همراه مقدارکمی نمک هم بزنید تا جایی که اگر کاسه را برگردانید مواد به بیرون نریزد. در ظرفی دیگر زرده های تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید.
مرحله دوم
سپس شیر و آرد را به تدریج به آن اضافه نمایید و خوب به هم بزنید. در ادامه به کمک یک لیسک و در چند نوبت سفیدههای تخم مرغ زده شده را به مواد اضافه نمایید و اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه استراحت کند.
مرحله سوم
در صورت تمایل، در این مرحله نیز میتوانید کشمش های خیس شده و پوست لیمو را قبل از پخت به مواد اضافه کنید. در ادامه ، یک تابه چدنی ( نچسب و سایز حدودا 30 الی33 سانتی) را روی حرارت ملایم قرار دهید.
مرحله چهارم
در این مرحله کف تابه را با کره چرب نمایید و پس از داغ شدن، مایه پنکیک را در آن بریزید و حدود 5 دقیقه، تا جایی که به رنگ طلایی درآید تفت دهید. دقت داشته باشید که مدام با کفگیر زیر مایه را چک کنید تا نسوزد.
مرحله پنجم
در این بخش، مایه را به چهار قسمت تقسیم کرده و طرف دیگر را با حرارت ملایم بپزید تا طلایی شود. با دو کفگیر آن را به تکه هایی کوچک تر تقسیم کنید و آن را تا جایی که مایه ها کاملا پخته شوند، بپزید.
مرحله ششم
در این مرحله میتوانید آن را به دلخواه با کمپوت آلو، مربا، بادام پرک شده، پوره سیب و پودر قند سرو نمایید. پنکیک اتریشی شما آماده است، میتوانید آن را میل نمایید. توجه داشته باشید پنکی ها را به صورت داغ روی هم نچینید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/516480/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند

پرورش اعتماد به نفس درکودک

کودک و میل جنسی

عوارض و درمان مکیدن انگشت کودک

راه های شناسایی بیش فعالی در کودکان

شناخت کودکان از خود

در مورد گفتاردرمانی چه میدانید؟

اسباب بازی های مناسب کودکان پیش دبستانی

کار کودکان در منزل،درست یا غلط؟

چه عاملی باعث ایجادحسادت فرزندان میشود؟

کودکان را برای روبه رو شدن با حوادث آماده کنیم

با کودک بدزبانم چطور رفتار کنم؟

با کودکم بعد از طلاق چطور رفتار کنم؟

افسون‌شدگان کوچک موبایل

آزمونی برای تشخیص کودکان بیش فعال

وقتی که کودکان مان دعوا می کنند

دلایل داشتن یا نداشتن فرزند دوم !

پاداش و محرومیت را فراموش نکنید

آموزش معذرت خواهی به کودک

افزایش حس مسئولیت پذیری با تقویت وجدان

نقش مادر در سخن آموزی کودک

گریه نوزادان را ترجمه کنید

آیا می خواهید فرزندتان نابغه باشد؟

چه زمانی به خواسته کودک نه بگوییم؟

کودکان متولد خرداد را اینگونه بشناسید !

از فرزند خود یک نابغه بسازید

30 کار که کودکان قبل از 12 سالگی باید ...

اضطراب جدایی را در کودکتان را از بین ببرید !

کودکان کار

تولد فرزند دوم چه تاثیری بر خانواده دارد؟

چگونه کنجکاوی کودک خود را تحریک کنیم؟

عوامل مختلف در دیر به حرف افتادن کودکان

آموزش رفتار به کودکان نوپا!

حفظ آرامش در هنگام برخورد با فرزند؟

نکاتی که قبل از تولد فرزند دوم باید به آن توجه داشت

استرس مغز کودکان را تغییر می‌‌دهد

روانشناسی کودک از روی نقاشی

اصولی برای سرگرم کردن کودک!

برای تقویت ذوق شعری فرزندان‌مان چه کنیم؟

تربیت خاموش و زیر پوستی

دوستان خیالی فرزندم

چرا بچه ها ناخن می جوند؟

9 قدم برای آسان کردن اولین جدایی والدین از کودک

بچه ها را تهدید نکنید، لجباز می شوند!

ارزش پول در زندگی کودک

انتخاب هدفمند اسباب بازی کودکان

چرا کودکان از دکتر رفتن مى‏ترسند؟

بازی های کامپیوتری خوب یا بد!

چرا کودک دلبندمان گاز می گیرد؟

چگونه پاسخ کودکان را درباره خدا درست جواب دهیم؟