آریا بانو

آخرين مطالب

دلایل شکست پرسپولیس؛ تَرَک خوردن در اراک! ورزشي

دلایل شکست پرسپولیس؛ تَرَک خوردن در اراک!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / پس از 9 مسابقه متوالی بدون شکست در لیگ برتر، طلسم نباختن پرسپولیسی‌ها در لیگ برتر بیستم بالاخره از بین رفت و آنها روبه‌روی یکی از رقبای پایین‌جدولی شکست خوردند. در هفته پیروزی سپاهان و تراکتور، این نتیجه قرمزها را از رده‌های بالایی جدول دور خواهد کرد. تیم یحیی این فصل در 10 مسابقه فقط سه بار برنده شده و این روند برای قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر، اصلا پذیرفتنی به نظر نمی‌رسد. ظاهرا فوتبال ایران باید آرام آرام برای معرفی یک قهرمان جدید آماده شود. هرچند که سرخ‌ها هنوز می‌توانند اوضاع را به سود خودشان تغییر بدهند.
این تیم دفاع ندارد
به گزارش روزنامه توسعه ایرانی؛ مصدومیت همزمان سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان را نمی‌توان فقط یک «بدشانسی» دانست. پرسپولیسی‌ها باید خیلی زودتر از این‌ها حدس می‌زدند که وقتی دو مدافع وسط دائما در حال بازی کردن هستند و فشار بسیار زیادی را تحمل می‌کنند، مصدومیت در کمین‌شان خواهد بود. پرسپولیس هیچ فکری برای پر کردن جای خالی شجاع نکرد و این موضوع حالا برای این تیم به شدت گران تمام شده است. اعتماد کردن به مهدی شیری برای بازی در قلب دفاع هم چیزی به جز یک تصمیم فاجعه‌بار نبود. شیری در فینال آسیا به روشنی نشان داد که چه نسبتی با توپ‌های ارسالی دارد و برابر سانترها تا چه حد آشفته می‌شود.
او این بار برابر آلومینیوم پنالتی نداد و مرتکب یک خطای هند بزرگ نشد اما شرایطی را فراهم آورد که آلومینیومی‌ها با هر سانتر، صاحب یک موقعیت خوب گل‌زنی شوند و در نهایت با توپ ارسالی تقریبا مشابه، به دو گل دست پیدا کنند و همه سه امتیاز این نبرد را در اراک نگه دارند. خطیبی به خوبی به ضعف سرخ‌ها در بازی هوایی پی برده بود اما مهره‌های پرسپولیس بدون توجه به این حقیقت مهم، به راحتی در فضاهای مناسب به حریف خطا می‌دادند و خودشان را به دردسر می‌انداختند. تیمی که خودش را بهترین تیم فوتبال در غرب آسیا می‌داند، نباید به همین سادگی فوتبال موردعلاقه حریف را در زمین پیاده کند.
مصدومیت همزمان سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان را نمی‌توان فقط یک «بدشانسی» دانست. پرسپولیسی‌ها باید خیلی زودتر از این‌ها حدس می‌زدند که وقتی دو مدافع وسط دائما در حال بازی کردن هستند و فشار بسیار زیادی را تحمل می‌کنند، مصدومیت در کمین‌شان خواهد بود
خرید‌های ناموفق
بخشی از خریدهای پرسپولیس در پایان فصل گذشته، درخشان از آب درآمدند. حامد لک، عیسی آل‌کثیر و میلاد سرلک، خریدهای عالی یحیی بودند اما این چند خرید خوب، نمی‌توانند خریدهای بد تیم را پوشش بدهند. جذب آرمان رمضانی یک اشتباه استراتژیک بزرگ از سوی پرسپولیسی‌ها بود. بازیکنی که تا امروز حتی یک حرکت مثبت برای این تیم انجام نداده است. درست مثل علی شجاعی که اصلا نتوانسته انتظارات پرسپولیسی‌ها را برآورده کند و در مجموع در این باشگاه حرفی برای گفتن نداشته است. مهدی مهدی‌خانی هم با وجود سابقه لژیونر بودن، اصلا در حد و اندازه‌های یک مهره هجومی مفید برای پرسپولیس نبوده است. بدون شک اگر گل‌محمدی به جای این نفرات به سراغ مهره‌های دیگر می‌رفت، نتیجه بهتری می‌گرفت. علاوه بر این، معلوم نیست چرا یحیی به هیچ قیمتی به نفرات جوانی مثل محمد شریفی یا آریا برزگر اعتقاد ندارد و این نفرات را محک نمی‌زند.
احمدنور؛ مردی که گل نمی‌زند
شاید باورتان نشود اما احمد نوراللهی بهترین گل‌زن فصل پرسپولیس است. با این حال هر وقت که تیم در یک لحظه حساس به گل نیاز دارد، احمد موقعیت را از دست می‌دهد. در آخرین دقایق دیدار با آلومینیوم، احمد در یک موقعیت فوق‌العاده برای گل‌زنی قرار گرفت اما توپ را با یک ضربه بی‌دقت از دست داد. اگر قرار است نوراللهی در پست هجومی فعلی‌اش ماندگار شود، باید شم گل‌زنی به مراتب بیشتری را از خودش به نمایش بگذارد. با این حجم از موقعیت‌های از دست رفته، او به تنهایی در حال تبدیل شدن به یکی از دلایل ناکامی پرسپولیس است.
بار گران بودند و رفتند!
بخشی از شرایط نگران‌کننده این روزهای پرسپولیس، حاصل شاهکارهای مدیریتی رسول‌پناه است. او بالاخره از پرسپولیس جدا شده اما تاثیراتش در درازمدت همراه تیم خواهد بود. تیمی که می‌توانست تا مدت‌ها سرمست یک درخشش آسیایی باشد، بلافاصله پس از دیدار با النصر با موجی از حواشی روبه‌رو شد و چند ستاره کلیدی‌اش را هم به راحتی از دست داد. تبدیل کردن تیم فینالیست آسیا به تیمی که حتی در اراک شکست می‌خورد، کار راحتی نبود و رسول‌پناه این شاهکار را به بهترین شکل ممکن انجام داد. او به معنای واقعی کلمه یک شعبده‌باز تمام‌عیار بود.
مسئولیتی که پذیرفته نمی‌شود
یحیی گل‌محمدی هنوز هم حاضر نیست پای همه مسئولیت‌هایش در پرسپولیس بایستد. این موضوع درست پس از هر شکست او و تیمش بیشتر به چشم می‌آید. حرف زدن از رسول‌پناه و مدیران سابق و فعلی تیم، هیچ دردی از سرخپوشان دوا نخواهد کرد. آنها باید به دنبال برطر‌ف‌کردن ضعف‌های فنی‌شان باشند و قبل از هر کاری، پذیرفتن مسئولیت از سوی سرمربی برای این مساله ضروری به نظر می‌رسد. اگر یحیی به همین روند مصاحبه‌ها ادامه بدهد، پرسپولیس در ادامه فصل حتی با مشکلات بزرگ‌تر و جدی‌تری روبه‌رو خواهد شد. بدون شک هیچ‌کس به اندازه مربی روی هر نتیجه‌ای از تیم تاثیر نمی‌گذارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/504929/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

5 پیشنهاد موسیقی از ناصر زینعلی برای حال خوب

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

ماجرای تفنگدار آمریکایی؛ از تلاش برای منفجر کردن مسجد تا مسلمان شدن!

سخن بزرگان/ بی توجهی به فقرا جرم بزرگی است

شتر‌ها در محوطه کاخ وینسنس فرانسه

اسنک مرغ خوشمزه بدون اسنک ساز درست کن

این توپک سیب زمینی خوشمزه رو از دست نده

طرز تهیه توپک مرغ

طرز تهیه یک نهار معرکه برای عاشقان شامی

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

به نظرتون بچه سیر شده یا نه؟

اگه همسرت باهات درد و دل کرد، اینو بهش نگو

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران؛ زودتر برگردید!

بیرانوند بالاخره در محلی که دوستش دارد

داوران معروف UWW محروم شدند؛ برنده کشتی جنجالی عوض نشد

مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد

استقلال و پرسپولیس واقعا 3 هزار میلیارد؟

توضیحات اسبقیان درباره اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

تغییر در قوانین جوایز «اسکار»

«نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ

ارکستری هارمونیک و زیبا از کشور مصر

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!

ساخت مهره های شطرنج به شکلی زیبا

آرامگاه چوپان‌آتا در شهر زیبای کلاله

جدال دیدنی سگ ها با پلنگ برفی

مزارع معروف لاله ها در هلند

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

21 سال پیش در چنین روزی؛ هت‌تریک تاریخی رونالدو مقابل منچستریونایتد

لب‌خوانی در جنجال بزرگ ال‌کلاسیکو؛ تکنولوژی نداریم

رأفت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قوی‌تر است

اتهام بزرگ؛ پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

ویدئویی جدید از رفتارهای عجیب بنیامین بهادری!