آریا بانو

آخرين مطالب

سنگ بنای تیم والیبال نوجوانان را می‌گذاریم ورزشي

سنگ بنای تیم والیبال نوجوانان را می‌گذاریم
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر / سرمربی تیم والیبال نوجوانان در سال 1401 هدف از برگزاری نخستین دوره مسابقات نونهالان را جمع آوری اطلاعات و پایه ریزی تیم نوجوانان عنوان کرد.
کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات والیبال در نظر دارد مسابقات قهرمانی کشور نونهالان پسر را با هدف کشف، شناسایی، رشد و سرمایه‌گذاری بر روی استعدادها برگزار کند. این مسابقات که انتخابی تیم والیبال نونهالان ایران نیز خواهد بود، به صورت منطقه‌ای در چهار یا شش منطقه کشور برگزار می‌شود. این رقابت‌ها از پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و ورود تیم‌ها نیز عصر روز چهارشنبه 23 بهمن‌ماه خواهد بود.
بازیکنان هر تیم 14 نفر از متولدین 11 دی‌ماه 1383 به بعد و کادر فنی، سه نفر شامل سرپرست، سرمربی و کمک مربی خواهد بود. هر استان می‌تواند دو تیم به این مسابقات معرفی‌کند و هیات‌های استانی تا 11 بهمن برای معرفی تیم به مسابقات و درخواست میزبانی به صورت مکتوب، فرصت دارند.
محمد وکیلی که هدایت تیم نوجوانان سال 1401 را برعهده دارد استارت کار خود را از امروز زده است تا برای مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان و سایر مسابقات این رده سنی تیمی آماده در اختیار داشته باشد.
به دنبال کسب اطلاعات آماری هستیم
محمد وکیلی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با شرایط برگزاری مسابقات نونهالان گفت: قرار بر این است که اطلاعات و آماری به دست آوریم از متولدین 11 دی ماه 1383 به بعد که تقریباً بازیکنان زیر 17 سال و نونهال محسوب می‌شوند. برای نخستین‌بار است که مسابقات نونهالان به شکل رسمی در ایران برگزار می‌شود. قبلاً مسابقات نونهالان در قالب جشنواره برگزار می‌شد اما به شکل قانونی که مقررات مسابقات دقیقاً مثل رقابت‌های نوجوانان، جوانان و … باشد، برای نخستین‌بار است که در رده نونهالان انجام می‌شود. حتی ارتفاع تور هم به شکل استاندارد خواهد بود چرا که قرار است دو سال دیگر در مسابقات آسیایی نوجوانان شرکت کنیم و ملاک برای ما سن بازیکنان است و می‌خواهیم اطلاعاتی درباره قد بازیکنان به دست آوریم.
وی تأکید کرد: برای تیم 1401 سال، نوجوانان باید از نظر فیزیک و شرایط قدی سنجیده شوند. پیش‌بینی ما این است که شاید حدود هشت سانتیمتر افزایش قد داشته باشند اما در حال حاضر مهم است که این بازیکنان را شناسایی کنیم. در اروپا رده زیر 17 سال مشغول به کار است اما در ایران و حتی آسیا برای نخستین‌بار است که رده سنی نونهالان به صورت رسمی شروع به فعالیت می‌کنند.
سرمربی تیم والیبال نوجوانان در سال 1401 ادامه داد: همانطور که مطلع هستید مسابقات زیر 23 سال (امیدها) از سوی فدراسیون جهانی لغو شده و ما باید جای خالی آنان را با رده نونهالان که سال‌ها در اروپا مشغول به فعالیت است، پر کنیم به همین دلیل به استقبال شناسایی بازیکنان می‌رویم.
پایه تیم نوجوانان سال 1400 بنا خواهد شد
وی در پاسخ به این سؤال که پس استارت کار برای تیم نوجوانان 1401 سال با این مسابقات زده می‌شود؟ گفت: بله، فوندانسیون تیم نوجوانان 1401 از الان زده می‌شود و باید کارهای زیربنایی را انجام دهیم. ابتدا باید بازیکنان را شناسایی کنیم. ممکن است در سال آینده هم این رقابت‌ها برگزار شود و بازیکنانی که از مسابقات امسال جا بمانند، قطعاً در ادامه به تیم ملحق می‌شوند. بر اساس اعلام هیئت‌ها، مدارس و مربیان سراسر کشور، کم‌کم بازیکنان جا مانده به تیم ملحق می‌شوند.
محدودیت در تعداد بازیکنان دعوتی نونهالان نداریم
وکیلی تأکید کرد: اگر برنامه ریزی خوبی انجام شود، حدود 70 درصد بازیکنان نونهال در همین مسابقات امسال شناسایی می‌شود؛ استعدادهایی که می‌توانند هسته مرکزی نونهالان باشند. 30 درصد باقی‌مانده نیز در ادامه ملحق خواهند شد. برخی از بازیکنان ممکن است در این مسابقات دیده نشوند به همین دلیل این فرصت وجود دارد که در آینده و در مسیر حرکتی خود از آنها دعوت به عمل آوریم که رقابتی دیگر شکل گیرد. خوشبختانه خیلی درگیر تعداد نفرات دعوت شده به تیم نونهالان نیستیم، هر تعداد که خوب باشند و بتوانند برای آینده روی آنها سرمایه‌گذاری کرد، به تیم اضافه خواهند شد البته این موضوع منوط به فیزیک و قد آنها است.
سرمربی تیم والیبال نوجوانان در سال 1401 اظهار داشت: مسابقات آسیایی نوجوانان در سال 1401 برگزار خواهد شد و نونهالان امروز، هسته مرکزی آن تیم خواهند بود. با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از استان‌ها در والیبال «فریز» شده‌اند. ما باید از زمانی که در اختیار داریم، استفاده و در فاصله 18-17 ماه تا مسابقات آسیایی، بازیکنان را آماده کنیم که لازمه آن شناسایی بازیکنان نونهال، آماده‌سازی و پرورش آنها است تا جایگزین‌های خوبی برای آینده باشند و وقفه‌ای در والیبال پایه پیش نیاید.
در صورت تقاضا مهلت تمدید می‌شود
وی در پاسخ به این سؤال که یکی از انتقادهای وارد شده به برگزاری مسابقات نونهالان، دیر اعلام شدن تاریخ مسابقات است، چرا زودتر تاریخ مسابقات اعلام نشد؟ گفت: از 21 دی ماه نامه برگزاری مسابقات را ارسال کرده‌ام اما سیکل اداری باید طی می‌شد به همین دلیل حدود هشت روز وقت از دست رفت اما از کمیته رویدادها درخواست داشته‌ام بعد از اعلام آمادگی تیم‌ها، اگر تقاضای تمدید وجود داشت، این شرایط پیش بیاید و در صورت تقاضا، 10 روز دیگر فرصت برای آمادگی تیم‌ها داده خواهد شد. در حال حاضر اعلام آمادگی استان‌ها مهم است. هدفمان این است که بازیکنان در مسابقات حضور داشته و دیده شوند. قرار است هر استان دو تیم معرفی کند تا اگر بازیکنی در مسابقات استانی به هر دلیلی دیده نشده، شانس حضور در این مسابقات را داشته باشد.
تمرین و مسابقات شخصیت نونهالان را شکل خواهد داد
وکیلی افزود: مشکلی وجود ندارد چرا که هدف ما کسب نتیجه خوب است. می‌خواهیم نخستین تیم نونهالان را شکل دهیم تا بر مبنای آن، کارهای تکنیکی اولیه و مقدماتی انجام و سال آینده وارد مرحله تاکتیکی شویم. اگر شرایط کرونا اجازه دهد ممکن است تورنمنت داخلی برگزار شود و حتی تیم‌هایی ازخارج از کشور به ایران بیایند تا بازیکنان علاوه بر حضور در تمرینات، با فضای مسابقات نیز آشنا شوند. در سال آینده برگزاری دو الی سه مسابقه به شکل جشنواره نیز برنامه‌ریزی شده است. قرار نیست که بازیکنان فقط در اردو باشند؛ تمرین و مسابقه در کنار هم شخصیت و پتانسیل بازیکنان را شکل می‌دهد.
سرمربی تیم والیبال نوجوانان در سال 1401 در پایان گفت: باید پیش از پایان سال بتوانیم 70 درصد بازیکنان را از طریق مسابقات شناسایی کنیم. اگر استان‌ها تیم‌های خود را معرفی کنند و شرایط خوب باشد، در صورت تقاضا چند روز فرصت برای آمادگی آنها داده خواهد شد. تمام زمینه‌ها را خواهیم سنجید تا مسابقات به بهترین شکل انجام شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/504916/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط از لیگ برتر با یک برزیلی لغو می‌شود

چرا پرسپولیس دربی را نبرد

منشا برای فولاد ضرر داشت رفت!

ویسی، ایده کمیته فنی در فولاد را رد کرد

اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید

زامهران: نساجی قطعا در لیگ برتر می‌ماند

عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد

اکبرپور: استقلال بازی سختی برابر تراکتور دارد

بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!

منشی دکتر زیر آبشو زد!

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت

یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

ستاره سابق یونایتد: برمی‌گردم!

گلزن جدید استقلال از دفاع آمد

ویسی به یاد 9 بازیکن خوزستانی در تیم ملی

اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام

چه کنم نیمار و مسی نیستم، ولی عاشق رونالدو هستم!‏

شادی بلینگام و واسکز در تهران تکرار شد!

خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس