آریا بانو

آخرين مطالب

مدیر اوقاف تهران خبر داد: اعلام فراخوان جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» گفتگو

مدیر اوقاف تهران خبر داد: اعلام فراخوان جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری»
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران از برگزاری جشنواره ملی «وقف چشمه همیشه جاری» با هدف ترویج وقف و ماندگاری این سنت حسنه خبر داد و گفت: استان تهران در بخش فضای مجازی این جشنواره میزبان است و شرکت کنندگان می توانند تا پایان فروردین ماه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش بانو نیوز ، مجتبی عبداللهی روز سه شنبه درباره جزئیات این جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع وقف به خبرنگاران گفت: این جشنواره در موضوعات متعددی از جمله عکاسی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، کتابخوانی، شعر و ادب، رسانه، مباحث پژوهشی وقف و … فعالیت دارد که دبیرخانه این جشنواره در بخش فضای مجازی به اداره کل استان تهران واگذار شده است.
وی افزود: افرادی که در موضوع وقف در وب سایت، وبلاگ، کانال‌های گروهی مختلف و بازی‌های رایانه‌ای در موضوع وقف کار کرده‌اند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و محدودیتی برای ارسال آثار وجود ندارد.
مدیر کل اوقاف استان تهران با اشاره به موضوعات و عناوین اصلی این جشنواره خاطرنشان کرد: وقف برای قرآن، ارتباط مردم و جامعه با وقف، وقف تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت (ع)، وقف و امامزادگان و بقاع متبرکه، وقف و احسان به ایتام و فقرا، وقف و فرهنگ شهروندی، وقف و گردشگری، وقف و علم و فناوری، وقف و سلامت و درمان، وقت و خانواده محوری و سبک زندگی، وقف و کارآفرینی و اشتغال، وقف جمعی و مشارکتی، وقف و کاهش آسیب‌های اجتماعی و هر آنچه مربوط به موضوع وقف است از جمله موضوعات این جشنواره محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره وقف مراجعه کنند و آثار خود را تا پایان فروردین 1400 برای جشنواره ارسال کرده و داوری و اعلام نتایج خرداد 1400 اعلام می‌شود.
عبداللهی با بیان اینکه جوایزی در سه بخش از فضای مجازی این جشنواره در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: در بخش «تارنما و وبلاگ»، «کانال، گروه و صفحه مجازی» و «بازی و نرم‌افزار» به نفرات اول تا سوم به ترتیب 6 میلیون، 5 میلیون و 4 میلیون تومان به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره اعطا می‌شود.
به گفته وی، آشنایی مردم با ترویج و سنت حسنه وقف از اهداف این جشنواره ملی است که در سراسر کشور برگزار خواهد شد و تلاش داریم از طریق این جشنواره مردم را با مباحث وقف آشنا کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران تاکید کرد: امروز- سه شنبه با حضور جمعی از اهالی اصحاب رسانه از پوستر جشنواره وقف چشمه همیشه جاری نیز رونمایی شد.
برگزاری کمک های مومنانه در استان تهران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه از برگزاری جشنواره شهید رجایی با موضوع کمک های مومنانه به افراد بی بضاعت در استان تهران اشاره کرد و گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استمرار کمک های مومنانه به افراد نیازمند و افرادی که درگیر ویروس کرونا هستند و از نظر مالی با مشکلات مواجه هستند نسبت به برگزاری جشنواره شهید رجایی اقدام کردیم.
وی افزود: از اول آذرماه تا سیزدهم دی ماه همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به مدت 33 روز این طرح در حال اجرا است که در این طرح 22 اداره اوقاف استان تهران از محل نیت های خاص نسبت به تهیه و توزیع بسته های غذایی، وسایل و لباس های گرم و همچنین توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده اقدام می کنیم.
به گفته عبداللهی، در 17 شهرستان استان تهران این طرح در حال اجرا است و اقدامات گسترده ای در این موضوعات در شهر تهران و شهرستان ها طبق فرمایشات رهبری در حال اجرا است.
وی تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطوح و دوره های مختلف و با نام های مختلف نسبت به کمک های مومنانه به بیماران و افراد اقدامات گسترده ای انجام داده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران خاطرنشان کرد: در زمینه تهیه و تامین لوازم پزشکی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که تامین دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان شهدای یافت آباد یکی از این اقدامات است.
بازگشایی اماکن متبرکه طبق ستاد ملی کرونا بازگشایی خواهد شد
وی در رابطه با بازگشایی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان تهران نیز گفت: هر اقدامی برای بازگشایی این اماکن مقدسه منوط به مصوبه ستاد کرونا است.
عبداللهی تاکید کرد: در برخی از امامزادگان رفت و آمد صورت می‌گیرد، اما اجازه حضور افراد به اطراف ضریح داده نمی‌شود و محدودیت‌هایی در این عرصه وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد:‌ همانطور که در گذشته نیز به تصمیم ستاد ملی کرونا اماکن مذهبی بازگشایی شد، هر زمان که ستاد اجازه بدهد ما درب‌ها را باز می‌کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران درباره دفن افراد کرونایی در اماکن مذهبی نیز گفت: در برخی شهرستان ها از جمله شهرستان ملارد محوطه امامزاده بی بی سکینه به آرامستان این شهر اختصاص دارد که در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
به گفته وی، ستاد ملی کرونا برای دفن افراد کرونایی در قبرستان های عمومی پروتکل هایی ارائه داده که این پروتکل ها فقط در آرامستان های عمومی صورت می گیرد به همین منظور دفن افراد کرونایی فقط در آرامستان های عمومی امکان پذیر است.
انتهای متن/*

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/469084/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارکستری هارمونیک و زیبا از کشور مصر

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!

ساخت مهره های شطرنج به شکلی زیبا

آرامگاه چوپان‌آتا در شهر زیبای کلاله

جدال دیدنی سگ ها با پلنگ برفی

مزارع معروف لاله ها در هلند

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

21 سال پیش در چنین روزی؛ هت‌تریک تاریخی رونالدو مقابل منچستریونایتد

لب‌خوانی در جنجال بزرگ ال‌کلاسیکو؛ تکنولوژی نداریم

رأفت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قوی‌تر است

اتهام بزرگ؛ پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

ویدئویی جدید از رفتارهای عجیب بنیامین بهادری!

به نظرتون سروش با حامد چه صحبتی داشت؟

پاسخ دوقلوهای سریال «پایتخت» به 2 سوال مهم

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

عوض شدن مسیر خوردو پس از تصادف!

سرعت دیوانه وار راننده های موتور سنگین!

کشتی گرفتن جالب دو سنجاب

گوناگون/ کشف تصویر 1800ساله «اسکندر مقدونی»

رفتار عجیب موش پس از شنیدن صدای جیغ!

خوراک مرغ لعاب دار و مجلسی درست کن

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد

جام ملت‌های آسیا؛ در انتظار شناخت 4 مسافر جام جهانی

لب‌خوانی اتفاق بزرگ ال‌کلاسیکو؛ آن شب چه گذشت!‏

سرمربی جهانبخش جانشین کلوپ در لیورپول؟

آلیسون بکر اوسمار ویرا را فالوو دارد

مصدومیت‌های تیم کلوپ تمامی ندارد

رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد

بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس

نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز

پوچتینو: ثابت کنید اینجا اف‌سی کول پالمر نیست!‏

«هما» عاقبت راز خود را برملا کرد

حواشی یک توهین/ عذرخواهی نماوا پذیرفته نشد!

داریوش ارجمند: دولت باید به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند

پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه

آهنگ «فرش قرمز» با صدای شهاب رمضان

چهار کشته و 10 مفقودی در حادثه سیل جنوب چین

ویدئویی زیبا از جاده درگز به قوچان در بهار 1403