آریا بانو

آخرين مطالب

10 سریال گانگستری برتر در مورد شخصیت های واقعی فرهنگی هنری

10 سریال گانگستری برتر در مورد شخصیت های واقعی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - روزیاتو / در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 سریال گانگستری برتر تاریخ تلویزیون بر اساس زندگی شخصیت های واقعی آشنا کنیم.
در دنیای واقعی، گانگسترها نفرت انگیز هستند. آنها باعث درد و رنج مردم بی گناه می شوند، بنابراین سقوطشان همیشه دلیلی برای جشن گرفتن است.
این ادعا را نمی توان در مورد گانگسترهای فیلم ها و سریال های تلویزیونی داشت. روی پرده سینما یا تلویزیون، این شخصیت ها تحسین برانگیز هستند، زیرا کارگردانان و شورانرهای سریال ها اعمل این گانگسترها را تجلیل کرده و آنها را شجاع، دانا و باهوش جلوه می دهند.
در سریال های تلویزیونی، بینندگان زمان بیشتری را با این شخصیت ها می گذرانند، سبک زندگی آنها را تحسین می کنند و از حرکات آنها شگفت زده می شوند.
هنگام روایت داستان‌های مربوط به گانگسترهای واقعی، شورانرها و نویسندگان سریال ها باید مراقب باشند تا از اتهامات نادرست تاریخی دوری کنند. خوشبختانه، چند سریال در سال‌های اخیر به دقت حقایق و دراماتیزه سازی روایت این شخصیت ها را مورد تحلیل قرار داده‌اند، که منجر به خلق سریال های حماسی شده است که به اندازه زندگی واقعی این شخصیت های تاریخی سرگرم‌کننده و آموزنده هستند.
این سریال ها فقط دنیای جرم و جنایت را باشکوه جلوه نمی دهند. آن‌ها به همه یادآوری می‌کنند که یک زندگی همراه با جرم و جنایت عایدی مالی خوبی دارد، اما این عایدی هرگز برای همیشه پابرجا نیست.
در پایان، امپراتوری ها همواره سقوط می کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 سریال گانگستری برتر تاریخ تلویزیون بر اساس زندگی شخصیت های واقعی آشنا کنیم.
10- Boardwalk Empire (2010-2014)
امپراطوری بوردواک که توسط مارتین اسکورسیزی و ترنس وینتر خلق شده است، زندگی سیاستمدار و رئیس در سایه اوباش، انوک لوئیس “ناکی” جانسون را روایت می کند. در اوایل دهه 1920، ناکی به تأثیرگذارترین فرد در آتلانتیک سیتی تبدیل شد، زیرا روسای حوزه جرم و جنایت اغلب برای حمایت های قضایی به او تکیه می کردند.
قالب سریال ساده است. از ناکی به عنوان ستون فقرات داستان استفاده می کند در حالی که مکرراً چهره های مافیایی دوران ممنوعیت خرید و فروش مشروبات الکلی مانند چارلز “لاکی” لوچیانو، آل کاپون و آرنولد روتشتاین را در داستان خود دارد.
در فیلم پدرخوانده: قسمت سوم ، لوچسی به وینسنت می گوید: «پول یک اسلحه است. سیاست این است که بدانید چه زمانی باید ماشه را بکشید». این سخن او درست است، زیرا سیاست یکی از مهم ترین چرخ دنده های جرم و جنایت سازمان یافته است. در حالی که بیشتر فیلم‌ها و سریال های تلویزیونی گانگستری تمایل دارند سیاستمداران را به نقش‌های کوتاهی در این داستان ها تنزل دهند، Boardwalk Empire توضیح می‌دهد که چگونه این افراد پس از چرب شدن سبیلشان، دنیای مافیایی شهرهای متبوعشان را شکل می‌دهند.
به طور کلی، این درام ساخت شبکه HBO آنقدر جذاب هست که هم طرفداران ژانر جنایی و هم دوستداران داستان های تاریخی را راضی نگه دارد. همه چیز در مورد زندگی ناکی، از نحوه کنترل پول های ایالت تا جایگاه او به عنوان یک پادشاه ساز و عضو افتخاری مافیا، مستند است. خشونت نیز در اولویت قرار دارد، به طوری که برخی جزئیات خفیف واقعیت داستان تغییر می کند. به عنوان مثال، ناکی واقعی به دلایل طبیعی مرد، اما در اینجا، او به قتل می رسد.
9- Godfather of Harlem (2019-تاکنون)
پیش درآمدی برای گانگستر آمریکایی (American Gangster) ساخته ریدلی اسکات، پدرخوانده هارلم از شبکه Epix، داستان رئیس مافیای بدنام هارلم، السوورث “بامپی” جانسون (فارست ویتاکر) را روایت می کند که قبل از ظهور فرانک لوکاس، بخش بزرگی از دنیای مافیایی نیویورک را کنترل می کرد. دون سیاهپوست را بیشتر به خاطر دوستی با مالکوم ایکس، رهبر جنبش حقوق مدنی و دشمنی با پنج خانواده مافیایی نیویورک می شناسند.
یک داستان زندگی‌نامه ای گانگستری استاندارد احتمالاً درگیری‌ها و پیروزی‌های مربوط به کار چنین شخصیتی را در اولویت قرار می‌دهد. بنابراین جای تعجب نیست که فیلم Bumpy Johnson در سال 1997 با بازی لارنس فیشبرن فقط به دشمنی او با خانواده های جنایتکار لوچسی، گامبینو، کلمبو و بونانو پرداخت. اما، پدرخوانده هارلم، به همه یادآوری می‌کند که با وجود اینکه بامپی اغلب قانون را زیر پا می‌گذاشت، این تنها نیمی از داستان اوست.
بامپی واقعی تمام روزهایش را صرف درگیری های مسلحانه نکرد. او بازیگر مهمی در مبارزه با نژادپرستی بود و حتی زمانی که جان مالکوم ایکس در خطر بود، به این فعال مدنی پیشنهاد داد که امنیت او را بر عهده گیرد. با بیان این داستان، این سریال واقعیت چند روایت را که سال‌ها به دلیل روایت‌های یک طرفه مطبوعات وجود داشت، روشن می کند.
8- Narcos (2015-2017)
در طول دهه 80 و 90، بیشترین سهم از عرضه کوکائین جهان از کلمبیا تامین می شد. همه چیز با ظهور پابلو اسکوبار آغاز شد که داستان Narcos عمدتاً بر روی آن تمرکز دارد. ظهور و سقوط این قاچاقچی مواد مخدر در دو فصل اول این سریال نتفلیکس روایت می شود. در فصل سوم و آخر، این سریال کارتل کالی را در کانون توجه قرار می دهد که به دلیل رویکرد شرکتی‌تر به تجارت مواد مخدر شناخته می‌شود.
برای اینکه یک سریال بیوگرافیک جذاب باشد، خالق سریال باید فرد مناسبی را برای این کار انتخاب کند و اریک نیومن دقیقاً این کار را در نارکوز انجام داد. یک جوک جالب در اینترنت وجود دارد مبنی بر این که واگنر مورا اسکوبارتر از اسکوبار واقعی است. در سرتاسر سریال، مورا به طرز درخشانی خلق و خوی سلطان مواد مخدر و جسارت او را به مخاطب منتقل می کند. همین امر را می توان در مورد بازیگرانی که اعضای کالی کارتل را به تصویر می کشند نیز گفت. علاوه بر این، این سریال فقط به یک طرف از دو طرف قانون اهمیت نمی دهد. نیروهای ویژه مبارزه با مواد مخدر آمریکا و پلیس کلمبیا نیز به اندازه اسکوبار فرصت برای درخشیدن و نشان دادن خود دارند.
7- Underbelly (2009-2013)
Underbelly بدون شک یکی از دستکم گرفته شده ترین سریال های گانگستری تاریخ تلویزیون است. این سریال که اغلب به عنوان “سوپرانوز استرالیا” شناخته می شود، در اعماق دنیای جنایتکاران ملبورن و سیدنی فرو می رود. هر فصل به دوره‌های مختلف و شخصیت‌های متفاوتی می‌پردازد که همگی در شکل‌دهی صحنه جنایت سازمان‌یافته در استرالیا نقش داشتند. علاوه بر این، چهره‌های مختلف مجری قانون به عنوان شخصیت‌های تکرارشونده در این سریال تحسین شده حضور دارند.
به همان اندازه که طرح سریال Underbelly وحشی و پرهیجان است، همه اتفاقات داستان نیز واقعی هستند. این سریال برگرفته از کتاب غیرداستانی Leadbelly: Inside Australia’s Underworld، نوشته دو روزنامه نگار تحقیقی به نام های جان سیلوستر و اندرو رول است. چه یک راننده قبلی و رییس مافیای کنونی به نام کارل ویلیامز باشد، و چه صاحب فاحشه خانه قدرتمندی به نام کیت لی، این سریال استرالیایی با تأکید بر انگیزه ها، اصول و استراتژی های این افراد به جزئیات ماجراها نیز می پردازد. علاوه بر این، انتخاب بازیگران به خوبی انجام شده است. بیشتر بازیگران دقیقاً مانند افرادی که به تصویر می‌کشند صحبت کرده و یک حس واقعی کلی ایجاد می‌کنند.
6- The Serpent (2021)
The Serpent بر اساس زندگی کلاهبردار و قاتل زنجیره ای هندی تبار، چارلز “افعی” سوبراج ساخته شده است. این جنایتکار زیرک و مرموز به دلیل هدف قرار دادن گردشگران غربی که در دهه 70 در مسیر مشهور به مسیر هیپی ها در جنوب آسیا حرکت می کردند شناخته می شد. او به کمک ظاهر جذاب خود، به راحتی اهدافش را قبل از سرقت از آن ها و سپس کشتن شان فریب می داد. از آنجایی که بیشتر قربانیان او با لباس های زیر و بیکینی پیدا می شدند، سوبراج با عنوان “قاتل بیکینی” نیز شناخته می شد. داستان او قبلاً نیز در سال 2015 در فیلم بالیوودی Main Aur Charles روایت شده بود، اما این سریال خاص نتفلیکس زمینه بیشتری از داستان او را پوشش می دهد.
انتخاب سوژه می‌تواند یک سریال زندگی‌نامه‌ای را خوش ساخت کرده یا نابود کند، و در مورد این سریال گزینه اول صدق می کند. نویسندگان هرگز مجبور نبودند از آزادی های خلاقانه خود برای خلق داستانی جذاب استفاده کنند. داستان واقعی آنقدر خشن، پرتنش و هیجان انگیز است که برخی چیزها کمرنگ تر و خفیف تر از واقعیت ماجرا به تصویر کشیده شده است.
در مصاحبه ای با لس آنجلس تایمز، ریچارد وارلو، نویسنده ارشد این سریال، گفته است: «مجبور بودم کاری را انجام دهم که همیشه هنگام تحقیق در مورد ماجراها انجام می دهید، یعنی انجام یک سری در هم آمیزی های داستانی، برجسته کردن برخی چیزهای دیگر و همچنین – و من قبلاً هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده بودم – برخی از موارد عجیب و غریب را خفیف تر جلوه دهید».
تیم های طراحی لباس و گریم نیز کار فوق العاده ای در این سریال انجام داده اند، زیرا با مقایسه شخصیت های این سریال و تاریخ واقعی، متوجه خواهید شد که سوبراج و بسیاری از دیگر شخصیت های این سریال دقیقاً شبیه نسخه های واقعی خود هستند.
5- Griselda (2024)
قاچاقچی کلمبیایی مواد مخدر، گریسلدا بلانکو، با نام مستعار “مادرخوانده کوکائین” تا حد زیادی با ایجاد خط انتقالی شناخته می شود که اجازه می داد کوکائین آزادانه از کلمبیا به ایالات متحده منتقل شود. پس از افزایش نارضایتی از ماهیت مردسالار دنیای مافیایی مدیین، گریسلدا بلانکو به میامی نقل مکان کرد، جایی که به سرعت یک حلقه توزیع مواد مخدر راه اندازی کرد که ماهیانه 80 میلیون دلار درآمد داشت. ماجراهای جنایی و خانوادگی او به شکلی دقیق در سریال گریسلدا (سریالی که این هم توسط شورانر Narcos، اریک نیومن، ساخته شده است) پوشش داده شده است.
گریسلدا با یک نقل قول شروع می شود: «تنها مردی که از او می ترسیدم زنی به نام گریسلدا بلانکو بود». اینکه اسکوبار از گریسلدا می‌ترسید یا نه، جای بحث است، اما مطمئناً بسیاری از او می‌ترسیدند، و این مینی سریال این موضوع را به طرز هیجان انگیزی به تصویر می کشد، در یک صحنه، او مردی را در یک مهمانی مجبور می‌کند لباس‌هایش را درآورد و مانند سگ وق وق کند. بی معنی است، اما این تبهکار در دنیای واقعی چنین کاری کرده است.
سوفیا ورگارا ممکن است شبیه گریسلدای واقعی نباشد، اما اعتماد به نفس و آگاهی از او منعکس می شود. این سریال فقط یک روایت تاریخی نیست. این سریال با هدف است و هدفش ارتقای توانمندی زنان است. روی پرده، گریسلدا تنها با رقبای خود مبارزه نمی کند، بلکه با شوونیسم مبارزه می کند و در این کار عمدتاً موفق می شود.
4-The Untouchables (1993)
بیشتر مخاطبان با فیلم تسخیرناپذیران ساخت برایان دی پالما آشنا هستند، اما یک سریال تلویزیونی دهه 90 نیز درباره همان شخصیت وجود دارد. می توان ادعا کرد که نسخه سینمایی آن قدر خوب بود که نیازی به بازسازی نداشت، اما نسخه تلویزیونی آنقدرها که ممکن است فکر کنید ناامیدکننده نیست. مانند نسخه سینمایی، این سریال نیز در مورد یک مامور مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی به نام الیوت نس (تام آماندس) است که در تلاش برای سرنگون کردن رئیس بدنام مافیای شیکاگو، آل کاپون (ویلیام فورسایت) است. در مجموع، این سریال 42 اپیزود دارد، از این رو تمرکز بیشتری روی جزئیات کوچک داستان وجود دارد.
کریستوفر کرو، تهیه کننده اجرایی سریال، در زمان پخش این سریال به اینترتینمنت ویکلی گفت: «هر چیز ترسناکی که نشان می‌دهیم واقعاً اتفاق افتاده است. وقتی آنها به دست شخصیت دینی اوبانیون در گلفروشی شلیک کردند، به معنای واقعی کلمه به همین شکل اتفاق افتاد». مسلماً حق با اوست، زیرا این سریال هرگز مانند داستان های دیگر سینمایی و تلویزیونی در مورد شخصیت کاپون، به خاطر عدم صحت تاریخی مورد انتقاد قرار نگرفته است. بنابراین، کسانی که واقعیت را به داستان ارجح می دانند، از این سریال راضی خواهند بود. این سریال همچنین به عمق زندگی شخصی کاپون می‌رود و نشان می‌دهد که رابطه او با دوستان و همکارانش چقدر پیچیده بود. زمانی که تیتراژ در قسمت پایانی بالا می رود، احساس می‌کنید که خواندن یک کتاب 
3- Narco-Saints (2021)
Narco-Saints به ما یادآوری می‌کند که همیشه فرصتی در جایی پنهان است و کسانی که به اندازه کافی مشتاق دستیابی به آن هستند، پاداش‌های بزرگی درو خواهند کرد… تا زمانی که اوضاع نامناسب پیش برود. این سرنوشتی است که برای یک مکانیک کره ای به نام این-گو رقم می خورد. او که از درآمد اندکی که در کشورش به دست می‌آورد خسته شده است ، به کشور کمتر شناخته‌شده کره ای نشین سورینام نقل مکان می کند تا از صنعت ماهیگیری مهجور مانده در این منطقه نهایت استفاده را ببرد. این گو به زودی خود را در دست بزرگ ترین قاچاقچی مواد مخدر کشور، چو بونگ هانگ می یابد.
چو بونگ هانگ واقعی یک شخصیت مرموز بود به طوری که حتی اطلاعات کمی در مورد مکان فعلی او وجود دارد. به شکلی قابل درک، یون جونگ بین، خالق سریال Narco-Saints، در حین ساخت این سریال، از آزادی های خلاقانه خود برای جذاب تر کردن داستان سود می برد. در اینجا، قاچاقچی مواد مخدر نقش یک رهبر فرقه ای را نیز ایفا می کند. بنابراین، موضوع دین همراه با موضوع جنایت مورد بحث قرار می گیرد.
گنجاندن یک شخصیت شرور که هم ریاکار و هم شیطان صفت است، کیفیت سریال را افزایش داده و خطر را بالا می برد. علاوه بر این، محیط و فضای داستان، تمایز و حسی منحصربفرد را ایجاد می کند که در سریال های مشابه دیگر وجود ندارد. سورینام به ندرت در دیگر پروژه‌های تلویزیونی حضور پیدا می کند، بنابراین کنجکاوی بیننده در تمام مراحل داستان در سطح بالایی باقی می‌ماند.
2- BMF (2021-تاکنون)
BMF که توسط کرتیس “50 سنت” جکسون تهیه شده است، داستان برادران دمتریوس “بیگ میچ” فلنوری و تری “ساوث وست تی” فلنوری را روایت می کند که از خیابان های خشن دیترویت جنوبی آمده و یکی از بزرگترین خانواده های جنایتکار در آمریکا را تشکیل دادند. در دهه 2000، “خانواده مافیای سیاه” یک حلقه توزیع کوکائین در سراسر آمریکا ایجاد کرده بود و ارتباط مستقیمی با کارتل های قدرتمند مکزیکی داشت.
این سازمان همچنین وارد تجارت موسیقی شد و یک شرکت تبلیغاتی برای پولشویی درآمد ناشی از فروش مواد مخدر تاسیس کرد. گرفتن رضایت شخصیت هایی که قرار است در یک فیلم یا سریال تلویزیونی به تصویر کشیده شوند، مودبانه تلقی می شود، اما چنین حرکتی معمولاً منجر به داستان های یک طرفه می شود.
سریال BMF از همین مشکل رنج می برد، اما بر خلاف بسیاری از سریال های مشابه دیگر، به لطف بازی های عالی، طرحی دقیق که به سرمایه داری گانگستری می پردازد و تصویری منصفانه از فرهنگ سیاه پوستان ارائه می دهد، جذاب است. تصمیم به استخدام دمتریوس فلنوری جونیور برای به تصویر کشیدن پدرش در این سریال، عاقلانه به نظر می رسد زیرا او نه تنها شبیه این گانگستر است، بلکه این دنیای خاص را بهتر از هر کس دیگری درک می کند. علاوه بر این، این سریال با جمع کردن تعداد زیادی ستاره در گروه بازیگران خود بینندگان را جذب خود می کند؛ بازیگرانی مانند اسنوپ داگ، نیو، 2 چینز، امینم، لیل بیبی و ساویتی، همگی نقش های فرعی دارند.
1- El Chapo (2017-2018)
ال چاپو را همه می شناسند، اما تعداد کمی با داستان ظهور و سقوط او آشنا هستند. خوشبختانه، سریال ال چاپو تمام جزئیاتی را که یک فرد کنجکاو دوست دارد در مورد این شخصیت بداند ارائه می دهد. این سریال بینندگان را به سفری کامل می برد، از روزهای اولیه خواکین «ال چاپو» گوزمان به عنوان یکی از اعضای رده پایین کارتل گوادالاخارا تا روزهای اوج او به عنوان رئیس کارتل سینالوآ. این سریال همچنین درآمدهایی را که تجارت مواد مخدر در مکزیک را ایجاد کرده یا به آن آسیب رسانده است، مورد بحث قرار می دهد.
ال چاپو در زمینه برجسته کردن ارتباط بین فساد و تجارت مواد مخدر به اوج می رسد. چه سیاستمداران و چه اعضای نیروهای ویژه، به همه پیشنهاد رشوه داده می شود. تقریباً همه آن های این رشوه را قبول می کنند زیرا متوسط درآمد آن ها ناچیز است در حالی که هزینه زندگی بالاست.
آدم به یکباره از خواب بیدار نشده و به بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در جهان تبدیل نمی شود، بنابراین این سریال زمان زیادی را به چگونگی تبدیل ال چاپو به کسی که می شناسیم اختصاص می دهد. اپیزودهایی به طور کامل به فعالیت‌های ساده‌ای مانند تونل‌های شخصی سازی شده اختصاص دارد که در نهایت در قاچاق و فرار یا ایجاد روابط عمیق با مردم مفید واقع می شوند.
مارکو دی لا ئو نیز در نقش شخصیت اصلی سریال بسیار باورپذیر است. او نه تنها از لحظ ظاهری شبیه این قاچاقچی مشهور مواد مخدر است، بلکه مثل او صحبت می کند، مثل او راه می رود، که ثابت می کند که زمان زیادی را صرف مطالعه شخصیت ال چاپو کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1179550/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسی داوری تراکتور - ذوب آهن

روایتی که میثاقی روی آنتن تلویزیون بر زبان آورد

معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم

فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد

اخراج دروازه‌بان والنسیا از زمین به دلیل لمس توپ با دست خارج از محوطه جریمه

واکنش رئیس سازمان خصوصی سازی به احتمال تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس

فرایند انتقال مالکیت 6 ساله سرخابی‌ها چگونه است؟

عجایب فوتبال ایران؛ شکایت ورثه یک کروات از تیم ایرانی!

بازیان: مالکیت سرخابی‌ها تا انتهای هفته انتقال می یابد

گل دوم بارسلونا به والنسیا توسط لواندوفسکی

سفری شگفت انگیز به درخشان ترین اختروش شناخته شده در کیهان

گل اول بارسلونا به والنسیا توسط فرمین لوپس

مهاجم آرسنال ستاره هالیوودی را غافلگیر کرد

ستاره لورکوزن: خوشحالم بایرن به دنبال من است

حضور غیرمنتظره کاپیتان استقلال در تمرین تیم نکونام

کارشناسی داوری ملوان - سایپا

گل اول والنسیا به بارسلونا توسط هوگو دورو

جواد خیابانی: حسرت فرصت های هدر رفته استقلال مقابل جوبیلو ایواتا را می خورم

خاطره علیرضا اکبرپور از شکست استقلال مقابل جوبیلو ایواتای ژاپن

حواشی بازی ملوان و سایپا

گل دوم والنسیا به بارسلونا

مروری بر کارنامه پربار زنده‌یاد آتیلا پسیانی به بهانه سالروز تولدش

چهره‌ها/ تصویر یادگاری مهران غفوریان جلوی لامبورگینی چند میلیاردی!

نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم

ادای احترام خاص نوید محمدزاده به بازیگر پیشکسوت

ماجرای آسیب‌دیدگی سعید آقاخانی در پشت صحنه سریال «نون‌ خ»

اجرایی از یوگنی گرینکو، آهنگساز و نوازنده پیانوی توانمند روسی

دعای قرآنی برای گشایش کار

گوناگون/ فروش ساعت ثروتمندترین مسافر تایتانیک!

ای حریمت آسمانی یا علی موسی الرضا(ع)

حال و هوای بهاری در رُم

پدر اگر تصویر بود

شیرهای دریایی در حال تفریح ​​

گوناگون/ تصاویری از قدیمی‌ترین پوشاک کشف‌شده جهان

دویدنِ بامزه جوجه تیغی را ببینید

سفر دریایی در امتداد آبدره های نروژ

نمایی از آبشار با شکوه شلماش

کمین غافلگیرکننده یک ببر برای گاومیش هندی

با طرز تهیه خورشت گوجه سبز آشنا شوید

عوامل موثر در بروز قارچ پا

بلاگرهایی که حقایق را نمیگویند تا نانشان آجر نشود!

درون ساختمان‌های عجیب با علامت X در چین چه می‌گذرد؟

ماجرای عصبانی شدن امیراسماعیل آذر در یک برنامه تلویزیونی بخاطر بحث کالای ایرانی

خاطره‌ی اسماعیل آذر از جلیل شهناز و رهی معیری

نظر یورگن کلوپ در مورد آرنه اسلوت، سرمربی مورد نظر لیورپول

طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی

شمارش معکوس؛ رانگنیک این هفته به بایرن جواب می دهد

بیرانوند و عالیشاه امروز هم تمرین نکردند

ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است

توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏