آریا بانو

آخرين مطالب

فهمیده: پرسپولیس بازی رفت هم خوش شانس بود! ورزشي

فهمیده: پرسپولیس بازی رفت هم خوش شانس بود!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فارس/ مدیرعامل ملوان انزلی گفت: پرسپولیس در بازی رفت هم خوش شانس بود، تارتار یک ملوانی است.
ملوان در لیگ برار بیست و سوم شگفتی ساز مسابقات شد تیمی که با شماری بازیکنان مستعد و جوان و هدایت فنی مهدی تارتار سرمربی با دانش و کم حاشیه فوتبال کشورمان توانستد با 38 امتیاز در رده پنجم جدول لیگ تا هفته 22 بایستد. تیمی که از نظر هزینه و بودجه یکی از ارزان ترین تیم های لیگ برتر ولی از نظر فنی از بهترین هاست.سنگ زیر ین آسیاب هم آرش فهمیده مدیرعامل اقتصادی و پرتلاش قرار داشت تا فصلی رویایی برای هواداران ملوان رقم بخورد. فهمیده برخلاف برخی مدیران فوتبال ما به دنبال اجرای نمایش و .. . نیست. در آستانه بازی هفته 23 لیگ برتر مصاحبه ای در مورد شرایط باشکاه ملوان و وضعیت کلی ف‌وتبادل مان انجام دادیم.
*بازی روز جمعه با پرسپولیس را چطور می بنید؟

آریا بانو

*هدف گذاری شما در این فصل چیست؟
• همان‌طوری که در سوال‌هایِ قبلی عرض کردم، هدف‌گذاری‌ها انجام شده، در این مرحله دیگر صحبتی از هدف نمی‌کنیم، 8 بازی در لیگ، و 4 بازی در جامِ حذفی باقی مانده، برنامه‌ی مان در هر مرحله تمرکزِ کامل بر رویِ بازیِ بعدی و لاغیر بوده و هدف برد و فقط برد ولاغیر است.
*هم امتیازی شما با سپاهان از نکات قابل توجه لیگ است. از نظر بودجه و هزینه چقدر با هم اختلاف دارید؟
• ما به هرحال هزینه‌هایِ خودمان را می‌دانیم و به صورتِ لحظه‌یی و برخط هم آماده‌ی انتشارِ کامل و ارائه‌ی ریزِ هزینه‌هایمان هستیم، ولی اطلاعی از هزینه‌هایِ سایرِ تیم‌ها نداریم، شما اگر اطلاع دارید، بفرمایید تا من اختلاف‌ش را خدمت‌تان عرض کنم. قطعن داشتنِ منابعِ مالیِ قوی، یکی از عواملِ تعیین کننده است، اما تنها عامل نیست. امسال تلاش شد تا همه‌ی عواملِ غیرِ مالی، و بخشِ مالیِ جاری، در ملوان بی کم و کاست فراهم باشد، اما کمبودهایِ انباشته و تفاوتِ عجیب و غریبِ تیم‌ها در زیرساخت و امکانات، آن هم در فوتبالی که درآمد ندارد و تمامِ باشگاه‌هایِ ثروتمند از محلِ منابعِ ملی، عمومی و دولتی ارتزاق می‌کنند، امری است که در یک عزمِ ملی و همه‌جانبه، می‌بایست بررسی و حل و فصل شود.حالا کدام عزم؟ کِی و با چه نیرویی؟ خدا داند...
*در جلسه مدیران عامل باشگاه‌ها با وزیر ورزش چه صحبت هایی در مورد فیرپلی مالی مطرح شد و چقدر آن صحبت‌ها را عملیاتی می دانید؟
• • من به دلایلِ مشغله‌ی کاری، متأسفانه در آن جلسه حضور نداشتم، اما اجازه بدهید واقع‌نگر باشیم. کدام فِیرپلی مالی؟ اول باید یک جریانِ مالیِ فوتبالی داشته باشیم، یعنی امکانِ درآمد از فوتبال. در حالِ حاضر کدام باشگاه درآمدِ واقعیِ فوتبالی دارد، که حتا ده درصد از هزینه‌هایش را پوشش می‌دهد؟ اگر تعارف را کنار بگذاریم، منابعی که در فوتبالِ ما هزینه می‌شود، از محلِ درآمدهایی‌ست که در تجارتِ دیگری خلق شده و در فوتبال و بدونِ انگیزه و امکانِ بازگشت -و یا خدایِ نکرده با انگیزه‌ی ناصواب- هزینه می‌شوند، معادن و صنایع و بنگاه‌هایی که در واقع منابعِ عمومی و ملی اند، و در موردِ برخی دیگر از تیم‌ها مستقیما از ارگان‌هایِ دولتی و ردیف‌هایِ بودجه‌ی ایشان، محلِ هزینه برایِ تیم‌ها ست. اگر فوتبال درآمد نداشته باشد، همین یک بام و صد هوایِ ناشفاف و ناپایدار ادامه خواهد داشت، درآمدِ فوتبال، در همه جایِ دنیا درواقع درآمد از ورزش بر پایه و با مبنایِ امکانِ پخشِ تلویزیونی بنیان نهاده و گسترش یافته است. تبلیغات و بازاریابی و انواعِ این فعالیت‌ها، به پشتوانه‌ی دیده شدن به واسطه‌ی فوتبال تعریف می‌شود، اما تیم‌هایِ ما حقی در تصاویرشان ندارند، چون در انحصارِ مطلقِ مدیا، مرجعیتِ خبری، تحلیلی، رسانه‌یی، فرهنگ و سرگرمی را در داخلِ کشور از دست داده ایم، اما تیم‌ها و لیگِ فوتبال، گزینه‌ی پخش از مجاریِ ماهواره‌یی و اینترنتی ندارند، پس بی‌مرجع و ملتجا اند، و در یک ساختارِ بی مرجع و ملتجا نمی‌توان حقوقِ مالکیت تعریف کرد، و آنگاه از محلِ آن درآمد داشت.
و بگذارید راحت بگویم، با ابداعاتِ تخیلی و عوض کردنِ صورتِ مسئله، و یا اختراعِ چرخ از اول، آن هم به شکلِ مربع، نمی‌توان اصلِ موضوع را حل کرد.نمی‌توان حقِ مالکیتِ تصویر و بازاریابی و تجارتِ متناظرِ با آن را، در شکلِ ردیف‌هایِ بودجه در بودجه‌ی سالیانه و اضافه کردنِ بار، بر دوشِ دولت و در واقع گرده‌ی ملت، حل کرد. بنابراین بعد از این که در اصلِ موضوع متوجه شدیم با خودمان چند چند ایم، آن‌گاه در راستایِ فِیر و سالم و عادلانه بودن‌ش هم تصمیم می‌گیریم
*مهدی تارتار فصل آینده هم سرمربی ملوان خواهد بود؟
متأسفانه در فوتبالِ کشورمان -پایانِ فصلِ جاری دورترین افقِ قابلِ تصور برایِ تیم، باشگاه، بازیکنان، لیگ و ... است ما تا منتهی‌علیهِ زمانِ قابلِ تجسمی که وجود دارد، با هواداران و ملوانی‌ها عهد بسته‌ایم که با تمامِ وجود کار و مبارزه کنیم و خواستار ادامه ی حضور مهدی خانِ تارتار سرمربی موفق، شایسته و برازنده، در تیم بزرگ ملوان هستیم .پس خواست‌ها مشخص اند، و آن ادامه و پیشرفت در روندی‌ست که شروع شده، لذا منتظ تصمیم گیری هیات مدیره و ریاست محترم مجمع ملوان می باشیم با این توضیح که همان طور که پیشتر ذکر شد در این رقابت نابرابر اساسا باشگاه های مردمی بیش از یکی دو فصل نمیتوانند کیفیت خوب و رو به رشد خودرا تنها با تکیه به افراد سپری کنند و همانطوری که در مصاحبه های پیشین عرض کردم در فوتبال مادر واقعیاتِ رویِ زمین -تقریبن برایِ اکثرِ تیم‌ها- چیزی به نامِ فصلِ بعد وجود ندارد.البته امیدوارم با استقرار قوانین سختگیرانه مالی توسط مقام های فیفا و ای اف سی جلوی ورود مبالغ مالی غیر فوتبالی به فوتبال گرفته شود و نهایتا منابع درآمدی فوتبال از محل حق پخشهای تلوزیونی وتبلیغات تامین گردد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1178915/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف یک سیاهچاله خفته

شاعرانه/تو خواهی رفت، دیگر حرف چندانی نمی‌ماند

زمین فوتبال ناب در ارتفاعات پاوه روستای دشه

گولر: بزرگترین رؤیایم قهرمانی چمپیونزلیگ با رئال است

بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو

چهره ها/ واکنش مادر ترانه علیدوستی به حواشی عکس دخترش

ارسطو بچه‌کُش!

روبرو شدن پدر سعید با بیتا

پاپ و موسولینی؛ اتحاد نامقدس مخفی کلیسای کاتولیک با فاشیسم

اجرای دلی رضایا به نام «با همه فرق داشت»

کشف 308 قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس

گردشگری/ مثلث برمودای ایران کجاست؟

لحظات نفس‌گیر به دام افتادن سارقان قمه به دست در فروشگاه

حضور شترمرغ گردن قرمز پس از 100 سال در عربستان

کرگدن گیر کرده در گل و لای با تراکتور بیرون کشیده شد

لحظه‌ای شایان ستایش که یک فیل کفش کودک نوپا را بازگرداند

رفتار حیرت‌انگیز شیر ماده با گوزن تازه متولدشده

حمله ناگهانی خرس به خودروی گردشگر

روش تهیه سالاد ماکارونی اسپانیایی

رازگشایی از 7 علت ابتلا به سرطان؛ این نقطه ایران بیشترین ابتلا به سرطان در دنیا را داشت

خط خوردن دختران بزرگسال از مسابقات آسیایی

مرضیه حدیدچی روی تفکرات سنتی درباره زنان خط بطلان‏ کشید

اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!

نجوای عاشقانه شمع و پروانه

گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت

گل‌های به‌یادماندنی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

توضیحات بردیا سعادت درباره جاماندن از لیست تیم ملی

وقتی دکلان رایس هواداران تاتنهام را ساکت کرد

حضور بازیکنان آلومینیوم در موسسه خیریه

غایبان بزرگ جدال بزرگ بایرن-رئال در آلیانز آره‌نا

اتفاق ویژه؛ جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد

وضعیت 2+2 مصدوم سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو

گل‌های لوکاس واسکز در لالیگا؛ نیمکت‌نشین همیشه‌آماده!

جا پای قربانی در روسیه سفت شد

افزایش 110 درصدی قیمت کتاب

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان

لحظه وقوع گردباد در یکی از شهرهای عربستان

به حقوق دیگران توجه کنیم

اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر

مهارت دیدنی راننده در راه دادن به ماشین روبرو

حرکات نمایشی دو موتور سوار در قفس

این مربا را برای میان وعده بخورید!

موچی با ٣ طعم خوشمزه و میوه‌ای

چطور روانشناس باسواد را برای مراجعه پیدا کنیم؟

تو چه سنی باید آموزش اعداد به بچه ها رو شروع کنید؟

رابطه عاشقانه‌ای که با 20 ضربه چاقو به خون کشیده شد

تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی

داستانک/ راه زندگی

خفتگیری و سرقت از مهاجم سابق استقلال!

پاسخ منفی مربی سابق جهانبخش به پیشنهاد لیورپول