آریا بانو

آخرين مطالب

پرده آخر نبرد کلوپ - گواردیولا در لیگ برتر ورزشي

پرده آخر نبرد کلوپ - گواردیولا در لیگ برتر
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / یک دیدار فینال‌گونه در لیگ برتر انگلیس شاید سرنوشت قهرمان فصل جاری را تعیین کند؛ هر چند آرسنال با بردن برنتفورد اجازه نداد بازی عصر یکشنبه لیورپول و منچسترسیتی شکل و شمایل یک بازی «فینال» را به خود بگیرد.
 یورگن کلوپ پس از اعلام زمانی جدایی‌اش از لیورپول برای آخرین بار در لیگ برتر به مصاف دشمن قدیمی‌اش، (بخوانید دوست و همکار قابل احترام) پپ گواردیولا، خواهد رفت. دیدار یکشنبه بین لیورپول و منچسترسیتی در مورد اینکه آیا کلوپ مرسی ساید را با یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر ترک می کند یا خیر بسیار بااهمیت است.
لیورپول مقابل منچسترسیتی با وجود خصومتی که بین دو شهر وجود دارد، هرگز دشمن هم نبودند. وقتی لیورپول در اکتبر 1995 سیتی را 6 بر صفر شکست داد، این بازی فقط یک بازی بود، مثل بقیه بازی‌ها. زمانی که کیکی موسمپا در دقیقه 90 گل برتری سیتی را مقابل لیورپول زد، آن بازی هم فقط یک بازی عادی بود.
اکنون، جهان برای تماشای نبرد این دو تیم متوقف می‌شود. دیداری که می تواند سرنوشت لیگ را تعیین کند.
لیورپول
لیورپول تنها یک امتیاز با سیتی در صدر جدول فاصله دارد و تنها دو بار در طول فصل شکست خورده است (برابر تاتنهام و آرسنال). شاگردان کلوپ این روزها راه برنده شدن را خوب بلد هستند، حتی با زدن گل در دقیقه 99! آنها هفته قبل با گل دقیقه 99 داروین نونیز توانستند ناتینگهام را شکست دهند. نونیز از روی نیمکت آمد تا این گل مهم را برای لیورپول به ثمر برساند؛ یک سکانس آشنا برای هواداران لیورپول. در کل بازیکنان تعویضی در این فصل روی 22 گل لیورپول در لیگ برتر تاثیر مستقیم داشتند (11 گل، 11 پاس گل) و این یعنی داشتن یک نیمکت قوی.

با در نظر گرفتن بازیهای لیگ، لیورپول تنها یک بازی از 20 بازی آخرش در آنفیلد را مقابل منچسترسیتی باخته است (13 برد 6 تساوی). تنها باخت لیورپول شکست 4 بر یک در فوریه 2021 در ورزشگاه خالی آنفیلد رقم خورد و به همین خاطر می‌توان شانس بیشتری برای تیم کلوپ قائل شد.
غایبان
آلیسون، ترنت الکساندر آرنولد، دیگو ژوتا، جوئل ماتیپ، تیاگو آلکانتارا، کرتیس جونز، رایان گراونبرخ و استفان باجستیچ همگی برای دیدار با سیتی غایب هستند ولی خبر خوب بازگشت محمد صلاح به ترکیب خواهد بود. تنها غایب سیتی برای این دیدار جک گریلیش است و باقی بازیکنان مشکل خاصی برای همراهی تیم‌شان ندارند.
لیورپول علیرغم مصدومان زیاد در یک ماه گذشته خوب ظاهر شده است و برنلی، برنتفورد، لوتون تاون و ناتینگهام فارست را در لیگ شکست داد، فینال جام اتحادیه اروپا را مقابل چلسی برد، ساوتهمپتون را در دور پنجم جام حذفی شکست داد و توانست 5 بر یک مقابل اسپارتا پراگ را در یک هشتم نهایی لیگ اروپا شکست دهد. در این دیدار نونیز هزارمین گل لیورپول را زیر نظر کلوپ به ثمر رساند.
منچسترسیتی
سیتی هفته قبل در داربی شهر منچستر توانست یونایتد را از پیش روی بردارد. ابتدا مارکوس رشفورد برای تیمش گلزنی کرد ولی فیل فودن سیتی را نجات داد و با دبل نیمه دوم سیتی را پیروز کرد و هالند نیز گل سوم را به ثمر رساند.
فودن با زدن این دو گل حالا به طور مستقیم در 18 گل سیتی در لیگ برتر تاثیر مستقیم داشته است (11 گل، 7 پاس گل). این بهترین عملکرد فودن در یک فصل در لیگ برتر است. او حالا در کنار دی‌بروینه و هالند جزو خطرناک‌ترین بازیکنان سیتی است. در طول فصل، بازیکنان مهمی مانند دی بروینه و هالند مصدوم بودند ولی اکنون آنها آماده هستند. روند شکست ناپذیری سیتی از 6 دسامبر شروع شد جایی که سیتی مقابل استون ویلا شکست خورد. از آن زمان تیم گواردیولا تنها دو تساوی داشت که برابر چلسی و کریستال پالاس بود.
گواردیولا VS کلوپ
براستی یورگن کلوپ و پپ گواردیولا سطح فوتبال در لیگ برتر انگلیس را بالا بردند. قبل از اینکه این دو به انگلیس بیایند، هیچ فصلی در لیگ برتر وجود نداشت که در آن دو تیم مرز 90 امتیاز را رد کرده باشند اما در دو فصل 2019-2018 و 2021-2020، لیورپول کلوپ و سیتی گواردیولا این کار را انجام دادند و سیتی هر دو بار قهرمان شد. در واقعه سابقه نداشته بود تیمی 90 امتیاز در لیگ برتر کسب کند و قهرمان نشود.
دیدار یکشنبه فقط یک بازی مهم در رقابت برای کسب عنوان قهرمانی نیست. قرار است این آخرین باری باشد که کلوپ و گواردیولا در لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. کلوپ در ژانویه اعلام کرد که این آخرین فصل او به عنوان سرمربی لیورپول خواهد بود و تاکید کرد در آینده هرگز هدایت یک تیم انگلیسی دیگر را برعهده نخواهد گرفت.
از گواردیولا خواسته شد تا درباره رفتن کلوپ نظرش را بگوید و مربی اسپانیایی گفت: رفتن کلوپ باعث می ‌شود من بهتر بخوابم. روز قبل از بازی با لیورپول، همیشه یک کابوس بود. او بهترین رقیبی بود که تا به حال در زندگی‌ام داشته ام.
یکشنبه شانزدهمین و احتمالا آخرین دیدار آنها در لیگ برتر خواهد بود. تا اینجای کار، کلوپ 4 برد و گواردیولا 5 برد داشته و 6 دیدار با تساوی به پایان رسیده و اگر کلوپ یکشنبه برنده شود، همه چیز در آمار مساوی می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1160957/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نیمه شانس سیتی؛ دو گل صددرصد از دست رفت!‏

نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد

یک ماه و شش بازی حیاتی در انتظار پرسپولیس

گل دوم منچسترسیتی به ناتینگهام فارست توسط هالند

خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی‌ها مقابل تراکتور!

کادر پزشکی همچنان امیدوار به بازگشت بیرو

مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست

آرزوی توتی برای ده‌روسی؛ سال‌ها در رم بمانی

دعوت به کتک‌کاری؛ دعوای دربی میلان ادامه دارد!

بازی جالب جمله‌های پشت وانتی با «سیاوش مفیدی»

نادر طالب زاده: خط من خط انقلاب است

جایزه‌ای به نام «اکبر زنجانپور» اهدا شود

همکاری فعالانه «اسپیلبرگ» با کمپین جو بایدن

«سکوت عاشقانه» را با صدای راغب تماشا کنید

آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد

یکی از زیباترین پرندگان جهان را ببینید

گربه ورزشکار به این میگن!

نمایی زیبا از داخل یک موج دریا

خاگینه کدو سبز  یک شام سالم

یک پیتزای متفاوت با طعم بندری درست کن

این عادت‌های ساده روزمره سلامت شما را تهدید می‌کند

با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟

ترفندهای خانه داری برای زندگی ساده تر

آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد

معنی ضرب المثل جالب "از شیر مرغ تا جان آدمیزاد"

مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز

سه مصدوم تراکتور برای استقلال

سیدصالحی: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار سپاهان و پرسپولیس انتخاب کند

بازی، شادی، تماشا در تمرین پرسپولیس

پوستکوگلو: بازی‌ها دیگر در استادیوم داوری نمی‌شود!‏

پرسپولیس بدون 2 بازیکن تمرین کرد

آرزوی ستاره آرسنال؛ خدا نکند سیتی امتیاز از دست بدهد!

گل اول منچسترسیتی توسط گواردیول

آسیب‌دیدگی و کشیدگی عضله محمد محبی

ببینید/ خرید کنید / درب منزل پرداخت کنید

بهترین فیلم‌های «محسن تنابنده»

10 نقش‌آفرینی خاطره‌ساز با ردپایی از یک جنایت

چرا «سیندرلا» بعد از 50 سال هنوز جذاب است؟

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟

آهنگ قدیمی «سرگیجه» با صدای مهدی احمدوند

نبرد کروکودیل با گله شیرها

دعوای حماسی بین دو مارموت

بورک گوشت مجلسی یک فینگر فود جذاب و خوشمزه

چیز کیک رژیمی و راحت درست کن

بزرگ شدن مردمک چشم و یا کوچک شدن آن چه چیزی را نشان می‌دهد؟

تنها جایی که همه چی داره بی منت و بی هزینه!

محبت خواهرانه، خالص و دوست داشتنیه

ویتامین D با تغییر باکتری‌های روده موش‌ها، به بهبود ایمنی در برابر سرطان کمک کرد

رونمایی از تراشه مغزی برای کنترل اجسام با کمک افکار

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها