آریا بانو

آخرين مطالب

جملات مثبت برای تقویت روحیه و انگیزه در دوران سخت زندگی روانشناسي

جملات مثبت برای تقویت روحیه و انگیزه در دوران سخت زندگی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مقاله زیبا همراه با جملات انگیزشی برای ایجاد انگیزه در دوران سخت زندگی و یا در اوقات نا امیدی از درست پیش نرفتن کارها را بخوانید و احساس بهتری به زندگی پیدا کنید.

زندگی هر روز در حال تغییر است و ما نیز می توانیم همین طور باشیم. این موضوع حقیقت دارد ولی
گاهی اوقات احساس نا امیدی از خوب پیش نرفتن خواسته ها، سراغمان می آید. چرا؟ زیرا تغییراتی که
به دنبال آن هستیم، شک و تردید همراه خود دارند و پیش بردن زندگی وقتی در مورد مسائل دچار تردید
هستیم، سخت می شود. در این مقاله با چندن جملات مثبت برای تقویت روحیه در زمان های ناامیدی و
یاس آشنا خواهید شد که می توانید در مواقع مورد نیاز آنها را به خود یادآوری کنید.
جملات مثبت برای تقویت روحیه
در زمانی که تردید سراغ ما می آید احساس سردرگمی و بی قراری کرده و شروع می کنیم شکاف
ادراکی به وجود آمده در درونمان را با داستان هایی در مورد زندگی پر کنیم ولی این داستان ها اغلب
بیشتر از آنکه برای ما سودبخش باشند، مضر هستند.
فرض کنید به تغییر شغل، به راه اندازی یک شغل جدید و یا حتی به کم کردن وزن و رسیدن به تناسب
اندام فکر می کنید. برای وارد کردن این تغییر در زندگی تان، چه داستانی برای خود تعریف می کنید؟
آیا شما خود را قهرمان با اعتماد به نفس این داستان می دانید؟ و یا فکر می کنید شخصیت داستان باور
ندارد این کار را می تواند، انجام دهد و در نتیجه حتی رغبتی به تلاش در این مورد ندارد؟ اگر شما خود
را در دسته شخصیت دوم می دانید، تنها نیستید، بسیاری از ما با همین مسئله دست و پنجه نرم می کنیم.
ولی یک لحظه به قهرمان های شخصیت های تخیلی فیلم های امروزی فکر کنید، اگر همین داستان های
نا امید کننده را برای خود می بافتند، ماجراهای آنها چطور از آب در می آمد!
قهرمان داستان زندگی خود باشید
مثلا به شخصیت ابر قهرمان بتمن (مرد خفاشی) فکر کنید، تصور کنید اگر هرگز شنل مخصوص بتمن
را نمی پوشید و به مقابله با جرم و جنایت های گاتهام سیتی بلند نمی شد و در عوض در خانه می نشست
و پیج های شبکه اجتماعی را زیر و رو می کرد!
و یا اگر هری پاتر معروف با لرد ولدمورت وارد جنگ نمی شد، چون آن را کار زیاد و سختی برای
بچه ای به سن خودش می دانست و تصمیم می گرفت در اتاقش نشسته و بازی های ویدیویی انجام دهد.
با این اوصاف، این داستان ها وحشتناک از آب در می آمد، این طور فکر نمی کنید؟
ولی با این حال داستان هایی که در مورد آرزوها و اهداف خود داریم به سمت همین خطوط ناخوشایند
سوق پیدا می کنند و به محض آنکه کمی قدرتمند عمل می کنیم ولی باز از درون، برای درست پیش
نرفتن آنها، دچار سرخوردگی و نا امیدی می شویم!
جملات مثبت برای تقویت روحیه و ایجاد انگیزه بیشتر در زندگی
مثال اخیر را در مورد زندگی خودتان در نظر بگیرید:
چه تغییر مثبتی می خواهید در زندگی خود ایجاد کنید ولی با این حال در مورد آن نا امید هستید؟
هر تغییری که مد نظر شما هست فرق نمی کند، به داستانی فکر کنید که برای خودتان تعریف می کنید،
به لحظه ای که متوجه می شوید، پیشرفت به آن سرعتی که شما انتظارش را دارید، رخ نداده است.
سعی کنید به بهترین وجه ممکن و با جزئیات کامل داستان را برای خود تصویرسازی کنید تا بتوانید
به طور واضح متوجه شوید در ذهن تان چه چیزی می گذرد. به گزارش پرشین وی این کار بسیار مهم
است زیرا داستانی که در ذهن خود می گویید، اغلب همان چیزی است که در واقعیت نوشته می شود.
فراموش کردن افکار منفی
متاسفانه، احتمالا شما به دلیل این داستان پردازی های ناامیدکننده مداوم، بیشتر از چیزی که فکر کنید،
شکست می خورید. در حقیقت این مسئله حتی بیشتر از موانع واقعی، سد راه شما می شوند. معمولا
بهانه جویی های شما برای دنبال نکردن اهداف و یا نا امیدی از خوب پیش نرفتن اوضاع زندگی با
جملات زیر شروع می شود :
من به اندازه کافی خوب نیستم که … گیر افتادم … حتما شکست می خورم … فقط دارم وقتمو تلف می کنم … به هرحال خیلی هم اهمیت نداره … ارزش زمان و ریسک نداره … فردا این کار را انجام می دهم … ترجیح می دهم سریال ببینم تا … و … خب چه می شود اگر داستان و افکار منفی شما بیشتر از آنکه برای شما مفید باشد، به شما ضرر
برساند؟!
پس از این داستان سازی های نا امیدکننده در مورد خودتان دست برداشته و قهرمان داستان
زندگی تان شوید.
وقتی در زندگی دچار تردید و عدم تشویق شده و انگیزه لازم برای پیش بردن اهداف خود را نداشتید،
بهتر است چند جمله مثبت را به خود یادآوری کنید. در بین جملات مثبت برای تقویت روحیه که به آنها
اشاره خواهیم کرد یک یا چند مورد که به مشکل فعلی شما مربوط می شود را در ذهن تان تکرار کنید
تا تبدیل به باور ذهنی تان شود.
بهترین جملات مثبت برای تقویت روحیه و دنبال کردن اهداف
جمله انگیزشی 1
به خودتان اجازه دهید، تازه کار باشید. هیچ کسی از همان شروع فوق العاده نبوده است. بهترین تلاش تان
را کنید تا جایی که بدانید همه چیز بهتر شده است. به محض دانستن این موضوع، کار خود را بهتر انجام
دهید.
جمله انگیزشی 2
دست از فرار بردارید. نفس بکشید. همان جایی که هستید، باشید. شما همان جایی هستید که قرار است در
این لحظه باشید. هر گام و هر تجربه لازم بوده است.
جمله انگیزشی 3
به جای آنکه از نا امیدی و دلشکستگی آزرده خاطر و ناراحت شوید، آن را تبدیل به دلیلی برای انگیزه
بیشتر کنید. مراقب باشید. نوع واکنش شما نسبت به زندگی، کنترل کننده شماست.
جمله انگیزشی 4
شما حاصل و نتیجه اوضاع و شرایط به وجود آمده نیستید بلکه حاصل تصمیم های خود هستید. نباید اجازه
دهید ناامیدی و ترس، آینده تان را تصمیم گیری کنند.
جمله انگیزشی 5
خودتان را با پیشرفت دیگران مقایسه نکنید. همه ما زمان مختص به خودی را برای طی کردن فاصله ها
داریم. روی همان مرحله و گامی که هستید، تمرکز کرده و از آن بهترین بهره را ببرید.
جملات مثبت برای تقویت روحیه و انگیزه
جمله انگیزشی 6
در فرهنگی که به دنبال نتایج فوری است، ما باید زیبایی تلاش، شکیبایی و استقامت را یاد بگیریم. قوی،
حاضر و ثابت قدم باشید. به امور و کارهای مثبت روزانه خود پایبند باشید.
جمله انگیزشی 7
شکیبایی مظهر اصلی اعتماد به نفس، پذیرش، آرامش و ایمان به توانایی خودتان است. نشانه ای از
قدرت است. آن را تمرین کنید.
جمله انگیزشی 8
وقتی به موانع غیرقابل اجتناب زندگی برمی خورید، به خاطر داشته باشید، خستگی از انجام تلاش و
یادگیری زیاد، بسیار بهتر از خستگی از انجام ندادن هیچ کاری است.
جمله انگیزشی 9
سختی هایی که در مسیر زندگی می کشید، بخشی از داستان زندگی شماست. وقتی از چیزی محروم
می شوید، اغلب بدین معنی است که به چیزی که به راستی به آن نیاز دارید، هدایت می شوید… تا
بهترین گام بعدی را بردارید.
جمله انگیزشی 10
هیچ داستان زندگی تنها از یک فصل تشکیل نشده و یک فصل گویای تمام داستان نیست. هیچ اشتباهی
نمی تواند توصیف کننده خود وجودی شما باشد، به ورق زدن کتاب زندگی ادامه دهید.
تهیه و ترجمه: گروه روانشناسی پرشین وی
بخش اختصاصی پرشین وی
منبع: marcandangel


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

نیاز ایران به 300 هزار روانشناس و مشاور

چطور با بیماری روانی چشم‌وهم‌چشمی مقابله کنم؟

چرا افراد زیر 30 سال خود را می‌کُشند؟

5 نیاز کودکانه از نظر مادر علم روانشناسی کودک

چگونه حامی فرد مبتلا به افسردگی باشیم؟

تغییر تعرفه‌های روانشناسی و مشاوره در انتظار تایید هیات دولت

علائم افسردگی کودکان که باید جدی بگیرید

شخصیت شناسی از روی دست و نحوه قفل کردن انگشتان در هم

زندگی به کام این افراد تلخ است

اثرات استرس بارداری بر جنین

این خوراکی‌ها تأثیر عجیبی بر روان شما دارند!

تفاوت مردان و زنان در گفتگو کردن

درمان افسردگی با تغذیه سالم

چند راهکار ساده برای جلوگیری از «افسردگی‌های پاییزی»

چگونه احساساتی نباشیم؟

زردچوبه، بهتر از هر قرص ضد افسردگی!

بیشترین فراوانی اضطراب و افسردگی در «ناشنوایان» و «آسیب دیدگان نخاعی و حرکتی»

سرنوشت قانون سلامت روان

چگونه پرخوری ناشی از استرس را متوقف کنیم؟

علت غمگینی خانم‌ها در روز تولدشان چیست؟

تست روانشناسی جالب که شخصیت درونی تان را فاش می کند!

بروز اختلالات روانی در زنان بیشتر است

روانشناسی/ تست جالب روانشناسی که شخصیت درونی شما را فاش می کند!

اصلی‌ترین نیازهای روانی کودکان و راه‌های برآورده کردن آن‌ها

چرا از شکست‌خوردن می‌ترسیم؟

24درصد ایرانی‌ها به روانپزشک نیاز دارند.

درس های روانشناسی سریال ترور خاموش

پیامد‌های جسمی و خطرات روانی سقط عمدی

چگونه از آسیب‌های دو مادر داشتن در تربیت کودک جلوگیری کنیم؟

وجود رابطه عاطفی، کیفیت زندگی سالمندی را افزایش می‌دهد

هوشتان را با این تست محک بزنید!

وقتی دوست‌مان ناراحت است، چگونه با او برخورد کنیم؟

تاثیر عذرخواهی در زندگی مشترک

زنان در به خاطر سپردن چهره‌ها، بهتر از مردان عمل می‌کنند

به موقع احساساتتان را بروز دهید!

7 سوال که از نظر روانی دگرگون‌تان می‌کند

8 درصد از کودکان دچار اختلالات روانپزشکی هستند

2 مانع اصلی مقابل درمان اختلالات روانشناختی

افسردگی فصلی بین زنان شایع‌تر است

وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان تهران

مبتلایان به اختلال دو قطبی می‌توانند ازدواج کنند؟

چرا قانع‌ کردن دیگران تا این‌اندازه سخت است؟

کلاس اولی‌ ها و نکاتی مهم که معلمان و والدین آنها نباید غافل شوند!

​راز خلاص شدن از افسردگی فصلی

حجم زیاد کتب درسی؛ عامل استرس دانش‌آموزان/ 19 درصد پسران متوسطه اول دارای رفتارهای پرخطر

تست هوش: شاید شما هم نابغه باشید!

چرا ترک عادت دشوار است؟

عضو انجمن روانشناسی: شادی و نشاط از نشانه‌های جامعه سالم است

ضرورت سلامت روان کارکنان در محیط کار

روش‌های سریع برای کاهش استرس