آریا بانو

آخرين مطالب

اوتمیل پخته؛ صبحانه‌ای پرفیبر و مغذی خانه داري

اوتمیل پخته؛ صبحانه‌ای پرفیبر و مغذی
  بزرگنمايي:

آریابانو- اوتمیل پخته صبحانه‌ای خوشمزه است که با جو دوسر مغذی درست می‌شود و با عسل شیرین شده و با دارچین و وانیل طعم‌دار می‌شود. این صبحانه عالی روش خوبی برای شروع صبحگاه بخصوص برای کارمندان و دانشجویان است.

اگر بخواهید برای صبحانه کمی وقت صرف کنید و در پایان نتیجه‌ای مطلوب بگیرید بهتر است چیزی درست کنید که ارزش غذایی آن مطابق با ارزش زمانی که صرف آن کرده‌اید، باشد. صبحانه مغذی بخصوص برای افرادی که سرکار می‌روند و حتی خانم‌های خانه‌دار بسیار مهم‌تر از سایر وعده‌هاست، چون ما اغلب کارهایمان را در طول روز انجام می‌دهیم و خوردن صبحانه مناسب باعث جلوگیری از افت قند خون و پیشگیری از ابتلا به دیابت می‌شود. صبحانه علاوه بر مغذی بودن باید سیرکننده هم باشد و به همین دلیل استفاده از پروتئین و غذا‌های پرفیبر برای صبحانه توصیه همیشگی ماست. وقتی این دو در کنار هم قرار بگیرند نتیجه مطلوب خواهد بود.

اوتمیل پخته برای صبحانه‌ای پرفیبر و مغذی

اوتمیل پخته یک نوع خاص از اوتمیل است که بر خلاف انواع اوتمیل صبحانه که به روش‌های دیگر درست می‌شود، بافت و ظاهر خود را حفظ می‌کند و اصلا شبیه چیزی همانند حلیم نیست. این دسر خوشمزه و شیرین به جای مایکروفر یا ماندن در شیشه یا نرم کردن با شیر گرم در فر پخته می‌شود بنابراین بافت آن حفظ می‌شود. از این جهت این‌ها را گفتیم که بعضی‌ها با خوردن اوتمیل مشکل دارند و آن را شبیه به غذای بچه می‌بینند بنابراین حتی سعی هم نمی‌کنند که آن را درست کنند.

برای درست کردن آن می‌توان از شب قبل اقدام کنید و بگذارید مواد را مخلوط کنید و در یخچال بگذارید و صبح هنگام آن را در فر بگذارید این روش برای افراد بهانه‌گیری که می‌گویند صبح با عجله بیرون می‌رویم و وقتی برای این کار‌ها نداریم، خوب است. حتی می‌توان آن را در فر درست کنید و هر بار یک تکه از آن را دوباره در فر یا مایکروفر گرم کنید.

مواد تشکیل دهنده اوتمیل پخته

برای درست کردن اوتمیل پخته به مواد زیر نیاز دارید که هر کدام را شرح می‌دهیم:

اوتمیل پخته برای صبحانه‌ای پرفیبر و مغذی

  • تخم‌مرغ: این ماده به اتصال مواد به هم و چسبندگی مخلوط کمک می‌کند بنابراین می‌توانید دسر را به صورت مربع برش بزنید.
  • شربت افرا یا شکر قهوه‌ای روشن: از آنجایی که در کشور ما شیره افرا موجود نیست ما از شکر قهوه‌ای استفاده می‌کنیم. در این دستور تنها مقداری برای طعم‌دهی استفاده می‌شود یعنی حداقل 1/4 پیمانه یا نهایتا 3/4 پیمانه.
  • دارچین: دارچین ادویه‌ای گرم است و طعم خوب و شیرینی هم به آن می‌دهد. علاوه بر دارچین می‌توان ادویه‌های گرم دیگری همانند جوز، زنجبیل و میخک هم برای افزایش طعم به این خوراکی اضافه کرد.
  • اسانس وانیل: برای اینکه طعم عالی و قوی داشته باشید از اسانس وانیل مرغوب استفاده کنید.
  • شیر: از شیر کامل یا شیر 2% چربی استفاده کنید.
  • جو دوسر پرک: در اینجا از جو دوسر پرک استفاده شده است، اما شما می‌توانید از جو دوسر فوری هم استفاده کنید. مارک آ اُ ب و هاتی کارا دو شرکتی هستند که این ماده غذایی را تولید می‌کنند.

مواد لازم

  • شیر: 1 و 1/2 پیمانه
  • تخم‌مرغ: 2 عدد
  • شکر قهوه‌ای روشن: 1/2 پیمانه، فشرده شده در پیمانه
  • کره: 1/4 پیمانه، ذوب شده
  • بیکینگ‌پودر: 1 و 1/2 قاشق چای‌خوری
  • اسانس وانیل: 1 و 1/2 قاشق چای‌خوری
  • دارچین: 1 قاشق چای‌خوری
  • نمک: 1/4 قاشق چای‌خوری
  • جو دوسر پرک: 3 پیمانه

اوتمیل پخته برای صبحانه‌ای پرفیبر و مغذی

طرز تهیه

1. فر را با حرارت 175 درجه سلسیوس روشن کنید و ظرفی مربعی با ابعاد 20×20 را چرب کنید.

2. در کاسه‌ای بزرگ شیر، تخم‌مرغ، شکر قهوه‌ای یا عسل، کره ذوب شده، دارچین، وانیل، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.

اوتمیل پخته برای صبحانه‌ای پرفیبر و مغذی

3. جو دوسر پرک را به آن افزوده و با هم مخلوط کنید.

اوتمیل پخته برای صبحانه‌ای پرفیبر و مغذی

4. آن را داخل ظرف مخصوص فر چرب شده بریزید و آن را در کل ظرف به طور یکسان پهن کنید. ظرف را در فر بگذارید و حدود 30 تا 40 دقیقه بگذارید در فر بماند. قبل از برش زدن و سرو کردن بگذارید کمی خنک شود.

اوتمیل پخته برای صبحانه‌ای پرفیبر و مغذی

نکات مهم

  • برای داشتن بافتی کاملا مشخص از جو دوسر پرک استفاده کنید. استفاده از جو دوسر فوری هم خوب است، اما جو دوسر خرد شده اصلا مناسب این غذا نیست.
  • در صورتی که به شیر لبنی حساسیت دارید می‌توانید از شیر گیاهی استفاده کنید. شیر بادام، شیر جو دوسر، شیر نارگیل یا شیر برنج خوب هستند.
  • برای درست کردن مافین: 1/2 پیمانه سس سیب را به مایع مخلوط اضافه کنید (علاوه بر مواد موجود در لیست). مخلوط جو دوسر را داخل 12 فنجان مافین یا قالب کاغذی بریزید. آن را به مدت 20 تا 25 دقیقه بپزید.
  • برای تزئین و روی آن می‌توانید از انواع توت تازه، برش‌های موز، سیب برش زده، مغز‌های خوراکی مثل بادام یا گردو، نارگیل، عسل، شیر یا خامه، شکلات چیپسی، کشمش یا زغال اخته خشک شده و کره استفاده کنید.
  • وانیل و دارچین را حذف نکنید؛ این دو ماده خوش عطر باعث طعم دهی صبحانه شما می‌شوند.
  • قبل از برش، بگذارید کمی خنک شود تا برش‌ها تمیزتر دربیاید.
  • اوتمیل پخته را بهتر است گرم سرو کنید. در صورتی که سرد شده باشد می‌توانید دوباره در فر یا مایکروفر گرم کنید. خوردن آن به صورت سرد شده در یخچال اصلا خوب نیست.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

از شما/ شام ساده

غذای اصلی/ اشکنه کدو و بادمجان با طعمی خاطره‌انگیز

از شما/شیر موز

میز اردور/ ژله شکلات تلخ را حتما امتحان کنید

ازشما/شام امشب ما آش ماست

از شما/ شام دورهمی

از شما/سالاد الویه قالبی

غذای اصلی/ اگر مزه فلافل را دوست دارید این شامی را امتحان کنید

میز اردور/ کیش وانیل و توت فرنگی، دسری شیک و باکلاس

غذایی جدید از نسل ته چین ها

شام/ برگر عدس و سیب زمینی، خوشمزه و مقوی

چند اشتباه رایج آشپزی هنگام پخت مرغ

چند اشتباه رایج در پخت مرغ در آشپزی

با کیک انجیر از خواص بی نظیر این میوه بهره مند شوید

نان شیرین افغانستان برای عصرانه

طرز تهیه پوره ماهی

12 غذا برای مسافرت

پلو کدو حلوایی یکی از قدیمی ترین غذاهای شمال ایران

دکوراسیون پاییزی منزل با 15 ایده‌ی دیدنی

شربت پرتقال برای مبارزه با سرماخوردگی

کوکو کدو را امتحان کنید

همه روش های تهیه کیک بدون فر

غذای اصلی/ خوراک کرفس و لوبیا

طرز تهیه ترشی کیوی

تنقلات سالم با تهیه چوب شور خانگی

صبحانه/ از کیک قاشقی غافل نشوید

کروکت سیب زمینی با کوکتل گوشت

معرفی غذاهای خیابانی استانبول

کوکوی لوبیا سبز تبریزی

غذای اصلی/ خورش هویج تبریز

طرز تهیه کیک برنج

چگونه دمنوش جوز هندی درست کنیم؟

کلوچه شیرین از کشور افغانستان

صفر تا صد تهیه سالاد سبزیجات

آش ماست تبریز لذیذ و خوشمزه

تزئین حلوا به صورت رولی

سه روش برای تهیه کوکو سبزی فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه شیر نارگیل خوشمزه و پرفایده در خانه

طرز تهیه ترشی بیلهر؛ یک ترشی بسیار خوشمزه و مقوی

سوپ و آش/ کشکینه لرستان؛ غذایی کم نظیر در دنیای سنتی ها

غذای اصلی/ کوکوی عدس دانشجویی، خوش پخت و مقوی

غذای اصلی/ اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر

میز اردور/ کلوچه سیب ‏زمینی با سویا؛ پیش غذایی برای مجالس

میز اردور/ نان گاتا؛ میان وعده و صبحانه ای سالم برای کودکان

دستور تهیه پیتزایی سالم و خوشمزه برای ناهار امروز

طرز تهیه انار بیج یک خورش فوق العاده خوشمزه گیلانی

طرز تهیه شیر نارگیل

میز اردور/ نان گاتاغ میان وعده و صبحانه ای سالم برای کودکان

روشی ساده برای طبخ مرغ با کمترین مواد اولیه

6 مافینی که از امتحان آن پشیمان نمی شوید