آریا بانو

آخرين مطالب

علت لاغر نشدن با وجود ورزش کردن چیست!؟ مقالات

علت لاغر نشدن با وجود ورزش کردن چیست!؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - یک مربی بدنسازی درباره علل عدم کاهش وزن با وجود ورزش، توضیحاتی ارائه داد.

برخی افراد با وجود ورزش مداوم و رژیم های غذایی سحت به سختی وزن اضافه را از خود دست می دهند. آیا می دانید چرا ورزش می‌کنیم اما لاغر نمی‌شو یم؟ جزئیاتی در خصوص علت لاغر نشدن با وجود ورزش کردن را در ادامه در پرشین وی می توانید بخوانید .
علت لاغر نشدن با وجود ورزش کردن
روح الله فریادی بابیان اینکه افراد چاق و یا دارای اضافه وزن برای لاغری باید فاکتور‌های مختلفی را رعایت کنند،
عنوان کرد: بسیاری از این افراد برای کاهش وزن به ورزش روی می‌آورند و انتظار دارند
به سرعت هم نتیجه بگیرند، درحالی که بسیاری از نکات اصولی را رعایت نمی‌کنند.
وی بابیان اینکه برای کاهش وزن باید تغذیه مناسب را مکمل تمرینات ورزشی کنیم،
گفت: افرادی که می‌خواهند با ورزش لاغر شوند، باید نوع تغذیه خود را نیز اصلاح کنند،
به این معنی که از خوردن غذا‌های سرخ کردنی صرف نظر کرده و حجم غذایشان را نیز کاهش دهند.
ورزش کردن
مربی بدنساز تیم ملی هندبال نوجوانان صبحانه نخوردن را یکی از دلایل مهم برای افزایش وزن افراد دانست و گفت:
براساس تحقیقات انجام گرفته، میزان اضافه وزن و شیوع چاقی در میان افرادی که صبحانه را از وعده‌های غذایی‌شان حذف می‌کنند،
بیشتر است. برای همین افرادی که با ورزش کردن به دنبال کاهش وزن هستند، باید صبحانه را مفصل بخورند.
وی اضافه کرد: وعده شام این دسته از افراد باید قبل از ساعت هشت شب باشد و از زیاد خوردن هم در این وعده پرهیز کنند.
فریادی به تاثیر کم خوابی در افزایش وزن افراد هم اشاره کرد و گفت:
بدن هر فرد در طول شب به حدود هفت ساعت و نیم و در طول روز به یک ساعت خواب نیاز دارد.
البته بهترین زمان هم برای خواب افراد از ساعت 10 شب تا پنج و نیم صبح و در طول روز نیز از ساعت دو تا سه ظهر است.
وی یادآورشد: این خواب کافی به بدن کمک می‌کند تا هورمون رشد در آن ترشح شده و
فرد اندام شاداب تری داشته باشد.
نقش تمرینات ورزشی در کاهش وزن افراد
این مربی بدنساز در ادامه به نقش تمرینات ورزشی در کاهش وزن افراد هم اشاره کرد و گفت:
تمرکز صرف روی تمرین هوازی یا تمرین قدرتی تاثیر چندانی در کاهش وزن ندارد و باید این
دو بصورت مکمل اجرا شوند، یعنی هفته‌ای سه جلسه تمرینات قدرتی و سه جلسه نیز تمرینات هوازی باشد.
وی تصریح کرد: اگر تمرینات ورزشی خیلی شدید باشد باعث هدر رفتن انرژی زیادی از
فرد می‌شود که برای جبران به تغذیه بیشتری روی می‌آورد، اگر هم سبک باشد
تاثیر زیادی بر بدن نخواهد داشت.
فریادی در ادامه تاکید کرد: یکی از انواع طراحی‌های تمرین که امروزه مورد توجه قرار گرفته و
باعث چربی سوزی و کاهش وزن زیادی می‌شود، تمرینات اینتروال – تناوبی – است
که در هفته برای تمرینات قدرتی چهار ساعت و نیم و برای تمرینات هوازی حدود هفت ساعت در نظر گرفته اند.
وی در خصوص علت لاغر نشدن با وجود ورزش همچنین تاکید کرد: بانوان ورزشکار آماتور می‌توانند در طول هفته 700 گرم و بانوان
ورزشکار حرفه‌ای 900 گرم کاهش وزن داشته باشند. همچنین این آمار برای ورزشکاران
مرد آماتور هفته‌ای 900 گرم و مردان ورزشکار حرفه‌ای هفته‌ای یک کیلو و 200 گرم است.
مربی بدنسازی تیم ملی هندبال نوجوانان تاکید کرد: درصورتی که فردی تمرینات ورزشی
خود را بصورت اصولی انجام دهد و رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشد، اما وزن کم
نمی‌کند حتما باید به پزشک مراجعه کند، چراکه این شخص احتمالا دارای مشکل کم کاری تیروئید است.
باشگاه خبرنگاران جوان


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

هر آنچه که والدین باید درباره «خودمراقبتی کودکان» بدانند

چای داغ چه بلایی سرتان می‌آورد؟

نیمی از جمعیت پناهجویان را زنان تشکیل می دهند

بی‌خوابی مزمن؛ علائم و تاثیرات آن بر بدن

مشاغلی که سلامت قلب زنان را به خطر می اندازد

نقش خانواده در مراقبت‌های درمانی بیماران دیابتی

تورم غدد گردن؛ علائم، علت‌ها و راهکار‌ها

سازگاری نقش والدین با آموزش فرزندان تأثیر بسزایی در بهبود کمی و کیفی جمعیت دارد

بدخوابی با «سکته» مرتبط است

"تک فرزندی" و عواقب آن

آسیب‌پذیری بیشتر «مردان» در برابر عوامل مؤثر بر ناباروری

پوشش زنان ایرانی باعث کمبود ویتامین دی در آن‌هاست؟

مصرف دخانیات و کاهش سن یائسگی

افزایش دهنده های حجم شیر مادر

آیا خانم های محجبه و مردان چفیه پوش، دنبال ترویج چندهمسری اند؟

عوارض مصرف دخانیات در باروری زنان

از این سن، شیرخواران توانایی فریب والدین را دارند

بیماری خطرناکی که سیستم ایمنی را نشانه می‌رود

عاملی که منجر به گرایش به جراحی‌های زیبایی می‌شود

دلایل دل درد کودکان زیر 12 سال

راهکارهایی برای رهایی از روابط فرازناشویی

پایین‌بودن سطح استروژن؛ علل، علائم و راه‌های درمان

تظاهر کردن به حال خوب همیشه هم خوب نیست!

سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر؛ علت‌ها، علائم و راهکار‌های خانگی

جای کودکان معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد بزرگسالان نیست

آیا استرس باعث ریزش مو می‌شود؟

عوامل سفیدی زودرس موها

جای خالی سیاست‌های پیشگیرانه در قبال خشونت علیه اطفال

مراحل احساسی طلاق برای مردان؛ پیش و پس از آن

زیبایی مهم است اما همه‎ چیز نیست

مهم‌ترین معیارهای ازدواج کدامند؟

ابتلا به سرطان و ناباروری کمتر با مصرف بیشتر غذاهای خانگی

معاون وزیر بهداشت: خودکشی در مردان متاهل کمتر است

چرا ورزشگاه مسأله زنان شده است

دلیل بی‌خوابی در زنان بالای 40 سال چیست؟

بذر توسعه در زمین شاد مدارس

5 فایده‌ سلامت‌بخش که به آب کرفس نسبت می‌دهند

11 دلیل برای اینکه بیشتر به دندان‌هایتان توجه کنید

علائمی که خبر از سکته حاد قلبی می‌دهد

والدین استفاده از فضای مجازی را به عنوان امتیاز برای کودکان درنظربگیرند

افزایش سالمندان تنها

صبح زود مدرسه رفتن برای کودکان مضر است یا مفید؟

خودخوری زنان را می‌ کشد

مردان در خودکشی جدی‌تر هستند یا زنان؟

ارتباط سطح نمرات دانش‌آموزان با میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند

ارتباط استرس در بارداری و بروز اختلال شخصیتی در کودک

خشونت چطور اتفاق می‌افتد؟/خشونت خانگی را بهتر بشناسیم

چرا جوانان به سمت اعتیاد می‌روند؟

6 عامل کمتر شناخته شده‌ای که باعث خرابی دندان‌ها می‌شوند

آیا خانواده‌های ایرانی کوچک شده اند؟