آریا بانو

آخرين مطالب

مهارت شکست غول تنبلی روانشناسي

مهارت شکست غول تنبلی
  بزرگنمايي:

آریا بانو -
مهارت شکست غول تنبلی
٩٠
٠
خراسان / تنبلی یک عادت تدریجی است و به‌مرور زمان شکل می‌گیرد. تنبلی لذتی کوتاه‌مدت است که در بلندمدت به حسرتی دایمی از نرسیدن به اهداف‌مان منجر خواهد شد. البته تنبلی با به تعویق انداختن کارها یا همان اتلاف وقت کاملا متفاوت است. وقتی کاری را به تعویق می‌اندازیم و مثلا می‌گوییم «بعدا انجامش می‌دم» یا «بمونه فردا»، میل انجام کار را داریم اما تردید برای انجام آن، سدّ راه‌مان می‌شود. اما در تنبلی، تمایل شدیدی داریم که کار خاصی انجام ندهیم. دوست نداریم با مصرف انرژی، خودمان را از نظر ذهنی و جسمی خسته کنیم. البته شاید اگر از پیامدهای تنبلی و بیماری‌هایی که به‌دلیل تنبلی ممکن است سراغ‌مان بیایند خبر داشتیم، حتی یک دقیقه به تنبلی ادامه نمی‌دادیم. اختلالات روانی و افسردگی، گردش خون ضعیف بدن و ضعیف شدن حافظه فقط چند نمونه از مشکلات ناشی از تنبلی است.
برای درمان تنبلی مراحل زیر را انجام دهید:
دلایل احساس تنبلی را در خودتان مشخص کنید. مثلا ممکن است کم کاری تیروئید داشته یا انگیزه کافی نداشته باشید.
پیامدهای بلندمدت تنبلی را شناسایی کنید. مثل نرسیدن به اهداف مهم زندگی تان یا اختلالات جسمی و روحی ناشی از تنبلی.
اهداف قابل‌دست یابی و چالش‌برانگیزی برای خودتان تعیین کنید. برای شروع، چند کار را که برای انجامشان شوق و انگیزه دارید، انتخاب کنید.
با گام‌های کوچک شروع کنید و هر گام را بلافاصله انجام دهید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield