آریا بانو

آخرين مطالب

اگر مفصل سالم می خواهید این غذاهای سالم را استفاده کنید پزشکي

اگر مفصل سالم می خواهید این غذاهای سالم را استفاده کنید
  بزرگنمايي:

آریا بانو -
اگر مفصل سالم می خواهید این غذاهای سالم را استفاده کنید
١٦٩
٠
بهداشت نیوز / رژیم غذایی مناسب برای سلامتی مفصل شامل مواد غذایی است که التهاب را کاهش می دهد تا از بیماری های احتمالی جلوگیری شود.تغذیه نقش مهمی در سلامت ما ایفا می کند. به همین دلیل، ما باید برنامه رژیم غذایی را که به حفظ و سلامتی مفصل کند قبل از بروز بیماری هایی که منجر به سایش مفصل می شوند داشته باشیم.
یک رژیم عالی و کامل برای سلامت مفاصل شامل افزایش مصرف مواد غذایی است که از غضروف، ماهیچه ها و استخوان ها حمایت می کند. از سوی دیگر، در نظر داشته باشید که هر فرد نیاز تغذیه ای را با توجه به سن، وزن و سلامتی خود دارد.
چه نوع غذایی برای سلامتی مفصل مفید است؟
عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند بر عملکرد خوب مفاصل تاثیر بگذارد. علت اصلی پیری است. با این حال، عادت های بد، تروما و تغذیه نامناسب موجب تشدید انقباض مفصل می شود. به همین دلیل باید مصرف مواد مغذی ضروری را که احتمال ابتلا به التهاب را کاهش می دهد، در برنامه رژیم غذایتان داشته باشید .بنابراین تغذیه مناسب...
-نباید باعث اضافه وزن و چاقی شود.
-باید گردش خون را بهبود بخشد تا التهاب را کاهش دهد.
-همچنین با افزودن مواد قلیایی به آن، باید میزان اسیدیته بدن را کاهش دهد.
-علاوه بر این باید مواد غذایی مورد نیاز را که اغلب به علت آرتریت کاهش می یابد به حداکثر برساند.
-د با کاهش مصرف سدیم همراه باشد.
غذاهای حاوی بیش از حد اسید اوریک و چربی های اشباع شده باید به حداقل برسد زیرا جذب این مواد باعث تشدید زوال سلامت مفصلی می شود. باید برنامه غذایی سالم که در آن مواد غذایی کم کالری باشد تا هم روند کاهش وزن را تسریع کند و هم باعث کاهش التهاب شود.
ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین یا ماهی (که حاوی امگا 3 هستند) - روغن زیتون (سرد فشرده)، - دانه کتان و روغن - روغن کلزا، - گردو، فندق و دانه های آفتابگردان، - دانه کنجد - گل سرخ – آووکادو - سبزیجات تازه (به جز موارد ذکر شده در بالا) - میوه های غنی از آب - دانه و حبوبات: عدس، نخود، لوبیا و برنج قهوه ای، کوینو غذاهای سالامی هستند.
چند نکته کلیدی برای سلامت مفاصل
-کم کردن مصرف نمک از برنامه غذایی : غذاهایی که حاوی سدیم زیادی هستند، می تواند باعث افزایش مایعات بدن شود. بنابراین، چون سطح التهاب بر سلامت جسم تاثیر می گذارد، نمک زیاد باعث درد و خستگی می شود.
-آب زیاد بنوشید:نوشیدن مایعات کافی در طول روز کمک به محافظت از غضروف در برابر پیری زودرس می کند.
-مصرف اسیدهای چرب امگا 3 را افزایش دهید.
به طور کلی، جذب کافی اسید های چرب امگا 3 باعث جلوگیری و کاهش التهاب می شود، زیرا به تولید پروستاگلاندین کمک می کند. (پروستاگلاندین‌ها یکی از مهم‌ترین واسطه‌های التهاب می‌باشند و مهار ساخت آن‌ها توسط داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند بروفن ، موجب کاهش التهاب می‌شود. )
-خوردن حبوبات 3 بار در هفته: حبوبات یک منبع خوب برای کربوهیدرات ها و پروتئین های گیاهی هستند. به همین دلیل، سعی کنید آنها را حداقل 3 بار در هفته مصرف کنید تا هزینه های انرژی مطلوب را حفظ کنید.
-وعده غذایی خود را از 3 وعده به 5 وعده افزایش دهید: این رژیم از افزایش وزن جلوگیری می کند، علاوه بر این، احساس خستگی کمتری خواهید داشت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield