آریا بانو

آخرين مطالب

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود گفتگو

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - راضیه ابراهیمیان مدیر برند "ابرا دیزاین" می‌گوید بانوان برندساز ایرانی در حوزه مد و لباس به قوانین رسمی کشورشان احترام می‌گذارند و خواهان قرار گرفتن در مسیر صحیح جهانی‌شدن هستند.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: راضیه ابراهیمیان کارشناس ارشد طراحی و دوخت و طراح برند "ابرا دیزاین" و همچنین مدیرمسئول مجلات "اشراق" و "واچار" درباره ضرورت تقدیر و تجلیل از فعالیت بانوان برندساز در ایران به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: هرچند تقدیر و تجلیل از هر حرکت ارزشمندی در جای خود ستودنی است، اما متأسفانه هدف برخی از برگزارکنندگان رویدادهای تقدیری که اخیراً هم در حال افزایش هستند، کسب درآمد از طریق افرادی است که نیاز به دیده شدن دارند و در این بین باید گفت که متأسفانه حمایت از برندسازی و یا کارآفرینی در ایران به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود و مبنای مشخصی ندارد.
او تأکید کرد: گاه نهادها بدون در نظر داشتن اهداف بلندمدت و تعیین خط‌مشی برای افرادی که علاقه و تلاش برای پیشرفت و ترقی دارند دست به چنین حرکاتی می‌زنند. به‌زعم من تهیه گزارش از جزئیات روند برگزاری این دست رویدادها و انگیزه‌های برگزار کنندگان از پیش از آغاز رخداد یک امر ضروری به نظر می‌رسد.
ابراهیمیان با اشاره به اینکه بسیاری معتقد هستند تقدیر و تجلیل از بانوان فعال در حوزه مد و لباس به شرط رعایت عدالت یک ضرورت است، بیان کرد: جالب است بدانید شغل بیشتر افراد شرکت‌کننده در یکی از این اجلاس مرتبط با آرایش و زیبایی بود. در یکی از این رویدادها مطرح شد اگر درباره پنج ویژگی اول بانوان روسیه جستجو کنید، اولین گزینه توجه بانوان روسیه به زیبایی است و بانوان ایرانی می‌توانند در این حوزه‌ها فعالیت خوبی داشته باشند. عجیب است که وقتی ما بیشترین مواد آرایشی و زیبایی را وارد می‌کنیم چگونه می‌توان از این طریق برند شد و در صادرات نقش داشت. این موضوع برای افراد شرکت‌کننده نیز سؤال شده بود که اگر به‌صورت خدمات آرایشی و زیبایی نیز باشد، آیا بانوان ایرانی باید برای این کار به روسیه سفر کنند و در خدمت بانوان روسیه قرار گیرند؟ از طرفی ما در کشور خودمان با کمبود محتوا و معضلات مختلفی در رابطه با مفهوم زیبایی در میکاپ‌ها و عمل‌های زیبایی و تغییر دادن چهره مواجه هستیم که متأسفانه موجب از دست رفتن چهره‌های اصیل ایرانی شده است.
این طراح لباس اذعان داشت: برندهای قدرتمند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند و مورد علاقه و دلخواه آنان هستند و با ایجاد هیجان و انگیزه برای مشتریان خود اعتماد ایجاد می‌کنند. این نوع برند سازی حاصل پیام‌ها و محتوای مناسب و مطلوب است که باید متمایز و نوآورانه و معتبر عمل کند و جنبه فرهنگ‌سازی را در نظر داشته باشد تا نام تجاری قوی پیدا کند و به نظرم با عملکرد این‌گونه اجلاس و همایش‌ها، نگاه به مقوله برندسازی تا اندازه زیادی متفاوت است و برگزارکنندگان و متولیان مد در کشور باید مراقب رقابت ناسالم و بی‌عدالتی‌ها در این دست رویدادها باشند.
ابراهیمیان با اشاره به اینکه بانوان برند ساز مد و لباس شهامت بیشتری برای مورد ارزیابی قرار گرفتن آثارشان دارند تأکید کرد: بانوان برندساز ایرانی در حوزه مد و لباس به قوانین رسمی کشورشان احترام می‌گذارند و خواهان قرار گرفتن در مسیر صحیح جهانی‌شدن هستند. خوشبختانه در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ثبت آثار به‌صورت رایگان انجام می‌شود و کم‌وبیش افراد شایسته تقدیر و دارای مالکیت معنوی آثارشان می‌شوند. در جشنواره‌های مرتبط با مد و لباس کارگروه فعالیت جدی‌تر دارد. البته باید گفت راهی بسیار سخت است برای آنان که برای برندسازی در این عرصه دیده می‌شوند چون نه‌تنها برای عملکرد حرفه‌ای خودشان، بلکه برای اشتباهات و دستورالعمل‌های غلط مسئولین نیز دچار چالش و ضرر و زیان بسیاری شده و می‌شوند.
او تصریح کرد: تخریب و تضعیف روحیه افراد با ایجاد رقابت ناسالم یعنی از بین بردن سرمایه‌های مالی و فکری و نادیده گرفتن خدماتی که با طی کردن مسیر آزمون‌وخطا و تجربه به دست می‌آید؛ یعنی بی‌عدالتی، رفتار غیر آکادمیک، عدم جذب سرمایه از طریق دولت برای افراد خلاق و نوآور نخبه فشن، عدم تلاش برای قرار گرفتن در بازارهای جهانی، عدم ایجاد تصویری از کشور در حال فاصله گرفتن از سیستم اقتصادی و سیاسی قدیمی و حرکت به سمت دنیای مدرن با رویکردی آگاهانه و هوشیارانه، عدم زدودن تصورات و ذهنیات غلطی که نسبت به پوشش مردم جامعه ایران در جامعه جهانی وجود دارد که متأسفانه باید گفت همین مسئله از معضلات کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز به شمار می‌رود.
ابراهیمیان در خاتمه گفت: متأسفانه باید گفت بخش دولتی همچنان نتوانسته با این اجلاس و رویدادهای تقدیر کننده تعاملی صحیح برقرار کند و آنان را تحت پوشش خود قرار دهد. از حضور کمرنگ فعالان مد، برند سازان و مسئولین کارگروه پیداست که نقشی در برپایی این رویدادها ندارند. این مسیر انحرافی در عرصه برند سازی و تجارت است که نیاز به انسجام و یکپارچگی دارد. کارگروه ساماندهی مد و لباس یک برند ملی و دارنده گروه‌های گوناگون و وسیع و فعالیت‌های افراد است که باید شامل مواردی چون صادرات، سرمایه‌گذاری، هنر و فرهنگ و میراث فرهنگی، افراد جامعه و حاکمیت باشد. درواقع این کارگروه باید برندی ملی‌ باشد که نشان‌دهنده هویت یک ملت از ابعاد گوناگون است. این‌گونه برندسازی ملی برای ساختن افرادی است که می‌خواهند در مسیر موفقیت‌های یک کشور قرارگرفته و به کیفیت و کارآمدی آن ایمان‌دارند. کارگروه ساماندهی مد و لباس نیاز دارد یک برند ملی از نمونه‌های عینی و مدرن قدرت باشد با مفهومی فراگیر و گسترده‌ تا بتواند همه‌ برندهای کشور را تحت پوشش خود قرار دهد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پرویز فلاحی‌پور : دستمزد بیشتر بازیگران «شهرزاد» معمولی بود

شبکه جهانی زنان اربعین راه‌اندازی می‌شود

چند درصد زنان ایرانی روزانه سیگار مصرف می‌کنند؟

فریده اولاد قباد : عملکرد قوه قضاییه در مبارزه با فساد

پژوهش‌گر حوزه اجتماعی: حضور زنان در ورزشگاه همبستگی ملی را به دنبال دارد

کلید سلامت روان؛ زندگی در زمان حال است

پای خاطرات مریم تاج الدینی مجاهد کرمانی

فرشاد رمضانی: موزیسین‌های راک مدت‌هاست تاوان عشق خود را می‌دهند

محمد بحرانی: مهران مدیری بخشی از کمدی ایران را جابه جا کرد

عده ای درصدد کمرنگ کردن حضور زنان در آینده سیاسی کشور هستند

وزیر کشور: کمتر از 10 درصد بانوان جامعه بد حجاب هستند

سیده فاطمه ذوالقدر: دولت در مسیر مدیریت بیمه و مالیات فعالان هنر صنعت مد و لباس گام بردارد

شایع‌ترین علت مرگ کودکان در کشور چیست؟

زنان عاشورایی زمینه ساز تداوم نهضت حسینی شدند

وزیر آموزش و پرورش: مشکل کمبود معلم تا ابتدای مهر حل خواهد شد

کارگردان «داش آکل»: بازخورد مثبت مخاطبان نشان از درستی راهم بود

سیدجواد هاشمی: ما باعث می‌شویم مردم ماهواره نگاه کنند

لباس تعزیه مستند تاریخی ندارد / مراقب تحریف اصول و مبانی تعزیه باشیم / روایت داوود فتحعلی‌بیگی از اصول پوشش در هنری نمایشی و مملو از نشانه

داریوش ارجمند: من کی گفتم تلویزیون پول کثیف دارد

خون بندناف چند سال قابل نگهداری است؟

سیاست های کلی خانواده جدی گرفته نشده است

حسینی: برای اول مهر کلاس بدون معلم نخواهیم داشت

کودکان را تنبیه و‌تهدید نکنید!

کامران: دولت باید در دو سال پایانی «موضوع آب» و «اصلاح نظام بانکی» را در اولویت بگذارد

صنایع دستی نیروی پیشران در اقتصاد کشور خواهد بود

واکسن چهار ظرفیتی آنفولانزا بزنیم یا سه ظرفیتی؟ +بهترین زمان تزریق

فرمانده نیروی انتظامی تهران هم که باشی بازم توی خونه فرمانده یکی دیگه‌س!

گفتگو با 2زن شیرازی که مسافران مترو را بیچاره کردند

جلیلی شیوانی: میلیون‌ها دختر ایرانی در آستانه تجرد قطعی قرار دارند

زنان پایتخت چاق‌تر و افسرده‌تر از مردان

حناچی: هوای دستفروشان را داریم

میوه ای که صد برابر مرکبات ویتامین سی دارد

هشدار وزیر بهداشت در مورد آمار تصادفات جاده ای

حمید سوری: امروزه عنوان از ضروریات اثر هنری شناخته می‌شود / در نخستین روز جشنواره تجسمی جوان چه گذشت؟

نرگس اصغری: بازار تبریز نیازمند همراهی طراحان حرفه‌ای است

دستمزد ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد باید پس داده شود !!!

دستمزد بازیگران «شهرزاد» از نظر قانونی چه حکمی دارد؟

دوچرخه‌ سواری زنان و موضع قوه قضائیه درباره آن!

جامعه نسبت به فرزندان طلاق سوگیری غلطی دارد

18 تا 25 درصد بیماران با خطای پزشکی مواجه می‌شوند

چه کسانی گرفتار شانه های یخ زده می شوند؟

کبدِ چرب حاملگی چیست؟

سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است

کشور در تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد / تقدیر از حسین ملکی / معتمدآریا: بهتر است حرکت عکاسان سینما در پیگیری امنیت شغلی را با جان و دل بپذیریم

رد پای موسیقی‌ خاطره‌انگیز دهه‌های پیشین در یک اجرا / روایت سهراب کاشف و بهرام دهقانیار از کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین"

حسین ایمانی جاجرمی: جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

اجرایی بسیار زیبا و دراماتیک / نگاهی به نمایش "کریم لوژی" به نویسندگی مجید رحمتی و مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی

آغاز بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما / دارابی: اقبال مخاطبان به شبکه‌های استانی رو به افزایش است

فرزاد فرجی: تعدادی از هنرمندان نقش سفال و سرامیک را در هنرهای تجسمی پررنگ کرده‌اند / نمایشگاه پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران سالانه برگزار می‌شود