آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه پفیلا پنیری خانگی بسیار خوشمزه خانه داري

طرز تهیه پفیلا پنیری خانگی بسیار خوشمزه
  بزرگنمايي:

آریا بانو -
طرز تهیه پفیلا پنیری خانگی بسیار خوشمزه
k ٥.٧
٠
ستاره / پفیلا یا پاپ‌کورن همان ذرت بو داده است که اولین واردکننده آن به ایران، کارخانه انگلیسی چسترفیلد بود. اما پفیلای خانگی از حرارت دادن مستقیم دانه‌های ذرت و شکفتن آن‌ها درست می‌شود؛ سپس دانه‌های شکفته ذرت را با انواع ادویه و چاشنی نظیر نمک، فلفل، سرکه، آبلیمو و ... طعم‌دار می‌کنند. پفیلا پنیری نیز یکی از انواع پفیلای طعم‌دار است که تهیه آن در منزل بسیار ساده بوده و نیاز به مهارت خاصی ندارد. در این مطلب طرز تهیه این میان‌وعده خوش‌طعم پنیری آورده شده‌است.
مواد لازم
ذرت 3 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان ریز رنده شده 1 الی 2 قاشق غذاخوری
پودر سیر 1/2 قاشق چای‌خوری
پودر موسیر 1/2 قاشق چای‌خوری

دستور تهیه
دانه‌های ذرت‌ را در تابه دسته داری بریزید و روی حرارت نسبتا زیاد قرار دهید.
درب تابه را بگذارید و هر چند ثانیه یک بار، دسته تابه را گرفته و ذرت‌ها را به سمت راست و چپ هدایت کنید تا به صورت یکنواخت حرارت ببینند و بوداده شوند.
با حرارت دادن دانه‌های ذرت، صدای شکفتن دانه‌ها به گوش می‌رسد؛ در این هنگام حرارت را کم کنید و بدون باز کردن درب تابه، به جابجا کردن دانه‌های ذرت با حرکت تابه، ادامه دهید، تا دانه‌های ذرت در یک جا ثابت نمانند و نسوزند.
هنگامی که دیگر صدای شکفتن دانه‌های ذرت به گوش نرسید، حرارت را خاموش کرده، درب تابه را باز کنید و بلافاصله پفیلا را در ظرف گودی بریزید تا داغی تابه باعث سوختن پفیلا نشود.
پنیر پارمزان را خیلی ریز رنده کنید و همراه با پودر سیر و پودر موسیر به پفیلا اضافه کنید و هم بزنید تا همه دانه‌های پفیلا به آن آغشته شوند.
ظرف حاوی پفیلا را 3-2 دقیقه در فری که از قبل داغ کرده اید، قرار دهید تا پفیلا پنیری شما آماده شود.
نکته: برای بو دادن ذرت، به هیچ وجه تابه را چرب نکنید؛ زیرا روغن یا کره در اثر حرارت بالا می‌سوزد و برای سلامتی مضر است. از طرفی 100 گرم پفیلای آغشته به روغن، 536 کیلوکالری انرژی دارد در حالی که 100 گرم پفیلای بدون روغن، حاوی 387 کیلوکالری انرژی است.
خواص پفیلا
1. پفیلا حاوی فیبر بالایی بوده و به همین جهت برای دستگاه گوارش و به خصوص روده بزرگ مفید است. همچنین فیبر موجود در این محصول به تنظیم قند خون کمک می‌کند و برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.
2. دانه‌های ذرت سرشار از ویتامین‌های گروه B هستند که می‌توانند به متابولیسم بدن کمک کرده و انرزی مورد نیاز بدن را تامین کنند.
3. دانه‌های ذرت با تولید باکتری‌های مفید در روده، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.
4. پفیلا با دارا بودن مواد معدنی همچون فسفر به بهبود استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند و از آنجا که حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است، می‌تواند رادیکال‌های آزاد را از بین برده و باعث حفظ سلامت بدن شود.
توجه: برخی افراد به مصرف ذرت حساسیت نشان می‌دهند و ممکن است دچار عوارضی از قبیل سردرد میگرنی، تهوع، تورم دهان، خارش پوست، تب، جوش و درد شکم شوند که در این صورت باید از خوردن آن امتناع ورزند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

از شما/ ناهار

از شما/ پیراشکی

از شما/ آش

از شما/ خوراک مرغ با زرشک

پخت و پز روی اجاق سود؛ چگونگی کسب درآمد از آشپزی

از شما/ وعده ی ناهار

از شما/ شیر با دیگر ترکیبات

از شما/کیک شکلاتی

از شما/ بفرمایید

من یک نابلد آشپزی بودم

از شما/ بریانی بستکی

از شما/ شام امشب ما الویه

غذای ملل/ طرز تهیه بیف استروگانف روسی

میز اردور/ دسر سیب و دارچین به خوشمزگی دونات

شیرینی مافین با مغزی لطیف و خوشمزه

غذای اصلی/ کلم پلو با گوشت قلقلی با دستور شیرازی

شیرینی ها/ ساده ترین دستور چیزکیک

اسنک سیب زمینی با ادویه های هندی معرکه میشه

شیرینی ها/ کیک مربایی را با چای میل کنید

3 ساندویچ خوشمزه و عالی برای مهمانی ها

شام/ خوراک مرغ با عطر و طعم نعناع

10 کیک عاشقانه برای شما و همسرتان

تارت انار دلبرانه ترین عصرانه

نوشیدنی ها/ خودتان را به یک فنجان شکلات داغ دعوت کنید

ابتکار جدید بوراک؛ آشپزی مینیاتوری!

ایده ای برای تهیه خاگینه متفاوت

دمپخت ماش، متفاوت سنتی!

از شما/کلوچه خوشمزه

سس سیب، دسری مغذی و خوش عطر

8 راز و رمز پخت میگو

تخم مرغ روی چیپس

سالمون لیمو و شوید

فوت و فن تهیه پلو میوه!

خورشت خلال کرمانشاهی؛ اصیل و خوشمزه

خوراک سریع و ساده گوشت و قارچ

فوت و فن های پخت کیک ساده

شناسایی لوازم خانگی احتکار شده در یزد

افزایش قیمت لوازم آشپزخانه تا پایان سال بعید است

نان شکم‌پر؛ خوراکی مدرسه‌ی بچه‌ها

شیرینی ها/ دونات خوشمزه کرم دار خانگی!

آموزش تهیه خورشت گل کلم

صبحانه/ کیک ارده، بسیار مقوی با مواد مغذی

پلو فلفل دلمه ای، تنوعی در خانواده

در روزهای سرد چطور مصرف انرژی در خانه را مدیریت کنیم؟

5 غذایی که نباید در فست فودها سفارش بدهیم

بوغدا آشی غذای پرخاصیت زنجانی ها

سوسیس تخم مرغ دلبرانه در طبیعت

شیرینی گردویی ترد و خوشمزه

صفر تا صد طبخ سالمون بزرگ

میز اردور/ سس چیلی برای پیتزا، ساندویچ و سیب زمینی