آریا بانو

آخرين مطالب

ابوالفضل جلیلی: پولدارهای سینما تک خوری می‌کنند فرهنگی هنری

ابوالفضل جلیلی: پولدارهای سینما تک خوری می‌کنند
  بزرگنمايي:

آریا بانو -
ابوالفضل جلیلی: پولدارهای سینما تک خوری می‌کنند
٢٤٢
٠
روزنامه جوان / رواج سبک زندگی لاکچری در بخشی از جامعه هنری که ناشی از ورود پول‌های مشکوک به هنر است، اسباب نگرانی بسیاری از اهالی هنر و کارشناسان هنری را فراهم کرده است.
ابوالفضل جلیلی کارگردان سینما با انتقاد از رسوخ بریز و بپاش‌های میلیاردی در عرصه هنر گفت:‌ای کاش این بریز و بپاش‌ها مجالی می‌شد برای آنکه مشکلات معیشتی اهالی سینما از بین برود، ولی مشکل آنجاست که این بودجه‌های میلیاردی فقط و فقط در حلقه‌های خاص وارد و خرج می‌شود.
کارگردان «ابجد» و «دان» ادامه داد: اینکه چرا سرمایه‌های مشکوک وارد سینما شده‌اند را سیاستگذاران سینمایی باید پیگیری کنند، ولی این را می‌دانم که رؤسای سینما اگر بتوانند شرایطی را فراهم آورند که میلیاردرهای سینما تنها نخورند و بخشی از عایدی‌شان صرف کمک به بهبود معیشت ازکارافتادگان شود قطعا اوضاع قابل تحمل‌تر خواهد شد.
ابوالفضل جلیلی افزود: خودم جزو فیلمسازانی بوده‌ام که همواره با مشکل سرمایه تولیداتم را فراهم کرده‌ام ولی سراغ سرمایه‌های بی‌هویت نرفته‌ام، حتی بارها شده که پیشنهاداتی از سوی برخی نهادها برای کار داشته‌ام و به رغم مدت‌ها دوندگی به جایی نرسیده‌ام، به عنوان مثال اخیراً برای یک سازمان منطقه آزاد دو سال تمام کار کردم و بعد از دو سال گفتند قرارداد لغو شده است. این اتفاقات را بگذارید کنار ورود سرمایه‌های میلیاردی به سینما و به من بگویید باید چه حسی داشت.
خیلی‌ها در سینما و تلویزیون از جیب می‌خورند
ابوالفضل جلیلی درباره اوضاع اقتصادی بدنه سینماگران گفت: خودم با این گرانی ها، سه سال است از جیب می‌خورم و می‌دانم بسیاری از سالمندان سینما و تلویزیون هم وضع خوبی ندارند و واقعاً حقشان نیست که این قدر ریاضت بکشند.متأسفانه صنفی هم نداریم که حداقل یک بیمه بیکاری برایمان تدارک دیده باشد تا موقع بیکاری به کمک بیاید.
جلیلی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که مسئول هستند و برای مردم برنامه‌ریزی می‌کنند باید به فکر مردم باشند. چه خوب می‌شود اگر رسانه‌های جمعی مثل رادیو و تلویزیون درباره این فشارهای اقتصادی و آن سرمایه‌های میلیاردی بیشتر و بیشتر حرف بزنند. تلویزیون باید برای تبیین مشکلات اقتصادی به موقع ورود کند.
سرمایه‌های کثیف را معرفی کنید
کارگردان «حافظ» با اشاره به کارکرد رسانه‌های جدید در افشای سرمایه‌های مشکوک بیان داشت: بارها شده که خبر این برج‌سازی‌ها و کوه‌خواری‌ها و ویلاسازی‌ها و قطع جنگل‌ها از طریق ویدئوها یا عکس‌های آماتوری شهروندان در فضای مجازی آشکار شده است، این یعنی آنکه مردم خودشان رسانه خودشان هستند و به دنبال استفاده از این فضا برای تعیین هویت سرمایه‌های مشکوکند. در این شرایط وظیفه سینما و تلویزیون چیست؟ اینکه این اخبار را با تحلیل‌های راهبردی در قالب فیلم و سریال‌های پیش‌رو به مخاطب ارائه کنند نه آنکه به بازنشر اخبار شهروندان بپردازند.
ابوالفضل جلیلی اظهار داشت: در موضوع پیگیری منشأ سرمایه‌های میلیاردی رسانه‌ها بازوی فرهنگی سیاستگذاران هستند، یعنی سیاستگذاران باید اقدامات عملیاتی برای شناسایی سرمایه‌های ناپاک انجام دهند و رسانه‌هـای جمعی هم از طریق راهبردهای عمیق یاری‌رسان سیاستگـذاران در این زمینه باشند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تقلید صدای مختار توسط شرکت کننده عصرجدید

واکنش محمد حسین لطیفی به موضوع مالیات از هنرمندان

مرور آثار داریوش مهرجویی به مناسبت زادروزش

عیار حذف و اضافه‌ها در «فوق‌ لیسانسه‌ها»

«کیارستمی و عصای گمشده» به جشنواره ای در ایتالیا رفت

روزهای پس از عصر جدید از زبان یکی از شرکت کننده ها

"شب عبدالله باکیده" برگزار می‌شود

تاریخ ارسال عکس به جشنواره عکس "هشت" تغییر کرد

همایش ملی سایه‌های فیروزه‌ای در یزد برگزار شد

چهره ها/ نگرانی حسن فتحی از حالت«آلکسی تایمی»

پژمان بازغی: برایم 30 درصد مالیات نوشتند

اظهارات افسانه بایگان درباره تاثیر قصه 90 ثانیه‌ای بر خودشناسی

منصوره اتحادیه را در «شوکران» ببینید

ترشی انار و لبو؛ یک ترشی زمستانی خوشمزه

مسعود فراستی در هیات داوران سینما حقیقت

داریوش مهرجویی هشتادساله شد

معرفی داوران جایزه شهید آوینی جشنواره سینما حقیقت

انتظامی: سینمای مستند می‌تواند به بیان حقایق راستین ایران بپردازد

مروری بر پنج نمایش از نخستین جشنواره‌ تئاتر آرخه

حضور 16 اثر در بخش‌های چهارگانه جشنواره تئاتر مهر کاشان

بیش از 1300 اثر متقاضی حضور در "سرو نقره‌ای" شدند

چهره ها/ عصبانیت رضا زهتابچیان از عدم اکران «دیدن این فیلم جرم است»

انتقاد یک فیلمساز از درآوردن ادای اپوزیسیون توسط برخی از بازیگران

«سوگلی» برگزیده جشنواره فیلم اروپا

«انگل» بهترین فیلم از نگاه منتقدان فیلم نیویورک شد

چهره ها/ حمید گودرزی در فرانسه

جرج میلر ادامه «مکس دیوانه» را می‌سازد

کلاس پیشرفته پیانیست اتریشی در مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی

چهره ها/ ژیلا امیرشاهی در بازدید از موزه

گریم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر بدون روتوش در پشت صحنه «مست عشق»

چهره ها/ مهراب قاسم خانی 49 ساله شد

سمینار "روش‌ها و کاربردهای تحقیق در هنر، معماری و شهرسازی"

چهره ها/ مجری برنامه جهان آرا برای کاندیداتوری مجلس ثبت نام کرد

چهره ها/ حالِ مبهوت طور سانیا سالاری

نویسنده «حکایت‌های کمال»: کودک و نوجوان امروز نیازمند تولیدات وطنی است

«فوق لیسانسه‌ها» به دکتری می‌رسند؟

عیارحذف و اضافه‌ها در «فوق‌ لیسانسه‌ها»

چند داستان موازی که با هم گره می‌خورند / روایت بهنام شرفی از بازی در سریال "کامیون"

فرم تازه‌ای از رئالیسم جادویی / روایت آرش سنجابی از نمایش "مدرسه پینوکیو"

تکاپو‌های سعدی و ناصرخسرو برای کپی‌رایت!

تصویری جدید از گریم شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی

چه سریال‌هایی برای نوروز 99 ساخته می‌شود؟

معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی از نگاه هنرمندان و صنوف هنری

داوود کیانیان: چندین کتاب و مقاله دارم ولی ناشران علاقه‌ای به چاپ آن‌ها نشان نمی‌دهند / هیچ راهی بدون پژوهش به مقصد نمی‌رسد

مرجان خسروشاهی: نحوه انتخاب اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌های مد و لباس باید اصلاح شود

بابک زرین: کارهای نسل جدید موسیقی خوب و قابل احترام است

جابر رمضانی: هنر باید مستقل‌تر شود / در تاریخ تئاتر ایران هیچ همدلی وجود نداشته است / نمایش "صدای آهسته برف" به روایت کارگردان، طراح و بازیگران

"سوگلی" فاتح سی‌ و دومین دوره جوایز فیلم اروپا شد / جایزه بهترین بازیگر مرد برای آنتونیو باندراس

سلبریتی هایی که لکنت زبان داشته اند

چهره ها/ شیراز اتفاقی بازیگران پیشکسوت