آریا بانو

آخرين مطالب

چطور وقتی انگیزه نداریم ورزش کنیم؟ ورزشي

چطور وقتی انگیزه نداریم ورزش کنیم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چطور وقتی انگیزه نداریم ورزش کنیم؟
٧٣٤
١
انگیزه / بیایید صادق باشیم: پیدا کردن انگیزه برای ورزش کردن همیشه کار آسانی نیست و اگر از انجام آن لذت نبرید سخت تر هم می شود. در این پست قصد داریم راجع به اهمیت فعال بودن، تغییر نحوه تفکرتان راجع به ورزش و ارائه راهکارهایی مبنی بر این که چطور روتین ورزشی خودتان را ایجاد کنید صحبت کنیم.
این مطلب به شما کمک خواهد کرد اگر:
ورزش کردن را دوست ندارید
انگیزه ای برای تحرک داشتن ندارید
دوست دارید خوش اندام تر و سالم تر باشید.
چرا ورزش کنیم؟
صدها دلیل خوب برای تحرک داشتن و ورزش کردن وجود دارد. با این که شاید خیلی از آن ها را شنیده باشید اما دلایل کمتر عنوان شده شامل موارد زیر می شوند:
1_ حال تان را بهتر می کند: انجام سی دقیقه یا بیشتر ورزش شدید باعث آزاد سازی اندورفین در مغز، افزایش انرژی و نشاط می شود.
2_ به مثبت گرایی تان کمک می کند: مطالعات نشان می دهند که ورزش کردن راهی عالی برای کمک به مدیریت افسردگی است. این کار نه تنها باعث آزاد سازی هورمون های خوشحال کننده می شود، بلکه ذهن تان را از استرس، سردرگمی و نگرانی هم می زداید.
3_ به زندگی اجتماعی تان کمک می کند: ورزش کردن با دیگران، باشگاه رفتن یا هر نوع تحرک دسته جمعی دیگری، راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و انگیزه دادن به یکدیگر است.
4_ به خواب تان کمک می کند: تحرک داشتن بدن و زدودن مغز از افکار نامناسب باعث می شود خواب خوب شب داشته و الگوی خواب تان تنظیم شود.
دیدگاه تان را تغییر دهید
اگر واقعا از ورزش کردن متنفرید، باید سعی کنید تا دیدگاه تان را تغییر دهید وگرنه هیچ گاه نمی توانید دست به کار شوید. موارد زیر در این راه به شما کمک خواهند کرد:
1_ از خود کلمه ورزش استفاده نکنید: اگر واقعا در مقابل ایده ورزش کردن از خود مقاومت نشان می دهید، به آن تحت عنوان فعال بودن، تحرک داشتن یا سالم بودن نگاه کنید. یک راه خوب برای شروع این است که فعالیت و تحرک کلی تان را در طی روز افزایش دهید، مثلا تا ایستگاه اتوبوس دورتر پیاده روی کنید یا به جای آسانسور از پله ها بالا بروید. برنامه های زیادی هستند که به شما کمک می کنند آمار تحرک روزانه تان را داشته باشید، مثل برنامه های قدم شمار.
2_ لازم نیست حتما در باشگاه ورزش کنید: اگر فکر بودن در یک اتاق پر از آینه با کلی آدم عرق کرده برای تان خوشایند نیست، این کار را نکنید. از خانه بیرون بروید، برقصید، در پارک بدوید یا دوچرخه سواری کنید. راه های زیادی برای ورزش کردن وجود دارد و لازم نیست حتما به باشگاه بروید.
3_ لازم نیست عاشق این کار باشید: اگر نگاهی خوش بینانه داشته باشیم، شما بلاخره ورزشی که از انجام آن لذت می برید را پیدا کرده و مشغول آن خواهید شد. اما اگر چیزی که از آن خوش تان بیاید پیدا نکردید، به ورزش کردن مثل مسواک زدن دندان های تان نگاه کنید. خیلی از آدم ها مسواک زدن را دوست ندارند، اما این کار را انجام می دهند چون برای شان خوب است. از کجا معلوم، شاید با گذشت زمان از ورزش کرده هم خوش تان آمد!
روتین مختص به خودتان را ایجاد کنید
اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که برای تبدیل چیزی به روتین، باید آن را به طور مداوم انجام دهید. وقتی تنظیم کردید که کی، چطور و کجا ورزش می کنید، به انجام و رعایت آن متعهد باشید، حتی اگر واقعا از این کار خوش تان نمی آید. در طی زمان عمل به آن آسان تر شده و برای تان تبدیل به عادت می شود، به طوری که حتی دیگر لازم نیست به آن فکر کنید. در ادامه راه هایی را برای شروع به شما معرفی می کنیم:
1_ از برنامه‎ ها استفاده کنید: کلی برنامه مربوط به ورزش کردن وجود دارد. از ساعت ها و دست بندهای دیجیتال گرفته تا برنامه هایی که می توانید روی گوشی نصب کنید، تکنولوژی این روزها هوای تان را در هر کاری که می خواهید انجام دهید دارد.
2_ لزوما هزینه بردار نیست: پیاده روی، کوهنوردی، دویدن یا حتی بازی با توپ در پارک، همگی رایگان هستند. با استفاده از یوتیوب هم می توانید ورزش های مختلف را یاد بگیرید.
3_ 30 دقیقه، عدد جادویی است: با اینکه باید هدف تان 30 دقیقه ورزش در روز باشد، اما به هر حال میزان زمانی که اختصاص می دهید را خودتان تعیین کنید. یک زمان را مشخص کرده و با خودتان قرار بگذارید. این 30 دقیقه را لازم نیست حتما به یکباره انجام دهید، می توانید آن را خرد کرده و هر موقع از روز که وقت کردید یا فرصت پیش آمد انجامش دهید.
4_ یادداشت کرده و مخلوط کنید: لیستی از فعالیت های ورزشی مختلف که به فکرتان رسیده و می توانید انجام دهید تهیه کنید. این لیست را در مواقعی که وقت ورزش کردن است دم دست داشته باشید. یک راهکار خوب این است که فعالیت های ورزشی مورد علاقه تان را برای روزهایی نگه دارید که حال ورزش کردن ندارید.
5_ شرایط ایده آل: هر روزشی برایتان خوب خواهد بود اما ایده آل و ورزش کردن این است: روتینی که شامل انجام حرکات قدرتی (دمبل و وزنه برداری)، انعطاف پذیری (یوگا یا انجام حرکات کششی) و فعالیت های هوازی (مثل دویدن، پیاده روی یا دوچرخه سواری) می شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سوارکاری ایران بدنبال سهمیه المپیک 2020 در درساژ

مربی تیم فوتبال آذرخش کردستان: این فصل تیم‌های مدعی کمی دارد

تساوی منچسترسیتی و اتلتیکومادرید در یک‌ هشتم‌ نهایی

شهرداری سیرجان درصدر جدول لیگ برتر فوتبال زنان ایستاد

ادامه صدرنشینی سایپا و برتری پرگل حفاری مقابل دریژنو

توقف ملوان مقابل سپاهان/پیروزی سیرجان در دیداری حساس

فوتسال لیگ برتر بانوان به تیم‌های شیراز روی خوش نشان نداد

سایپا همچنان در صدر جدول لیگ برتر فوتسال زنان

جوانمردی دوم و ارم هفتم شد

مربی تیم فوتبال ملوان: با ثبت قرارداد بازیکنان دیگر مشکلی نداریم

کیمیا علیزاده در لیست 100 نفر الهام‌بخش‌ترین زنان جهان

سرپرست پیشین تیم‌های ملی: دغدغه دبیر، کشتی زنان است

اولین مسابقه موتورکراس بانوان چه زمانی بود؟

درد دل‌های زن لیدری که ویدئویش دست به دست شد

تکلیف تیم والیبال بانوان برای حضور در انتخابی المپیک هفته آینده مشخص می‌شود

سرپرست تیم‌های ملی: کشتی زنان تعطیل نمی‌شود

نایب رییس فدراسیون: زنان وزنه‌بردار به مسابقات غرب آسیا و ترکیه می‌روند

سرپرست تیم‌های کشتی زنان معرفی شد

تیم گلبال بانوان پارالمپیک توکیو را از دست داد

دومین رکورد جهانی کنیایی‌ها در ماراتن، این بار رسمی

ملی‌پوش روئینگ زنان: به دنبال نتایج خوب در قهرمانی آسیا هستیم

خواهران منصوریان در جشنواره میلان

شکست سنگین اینتر و تداوم صدرنشینی آ.ث میلان

شکست بایرن در جدال صدر جدولی‌ها؛ تثبیت صدرنشینی وولفسبورگ با 5 گل

عبور بارسلونا از هوئلوا و شکست سنگین رئال در هفته پنجم

شکست آرسنال و برد قاطع منچستریونایتد و چلسی در هفته چهارم

دشت اولین مدال کاروان ایران در بازی های جهانی ساحلی توسط صادقی

مادر ایرانی با نوزادش روی سکوی قهرمانی

آخرین مهلت برای حضور در لیگ والیبال زنان اعلام شد

سرمربی تیم فوتبال دختران: نقاط ضعف زیادی داریم

دبیر فدراسیون بسکتبال: تیم سه‌نفره زنان در یک‌قدمی المپیک است

اولین دوره مسابقات موتور کراس زنان + عکس

دختر ملی‌پوش شطرنج برنزی شد

صعود بانوی کاتای ایران به دور دوم بازی‌های ساحلی جهان

اشک‌ شوق این زن در لحظه ورود بانوان به ورزشگاه آزادی

صعود بانوی کاراته‌کا ایران به دور دوم رقابت‌های ساحلی جهان

خسرویار: حالا با علاقه زنان به فوتبال با احترام برخورد می شود

امیدوارم حضور زنان در ورزشگاه مستمر باشد/ نیم‌نگاهی به قهرمانی داریم

حضور زنان فضای فرهنگی آزادی را تلطیف کرد

نتایج هفته اول لیگ برتر فوتبال زنان مشخص شد

تداوم صدرنشینی سایپا در لیگ برتر فوتسال زنان

تحقق آرزوی مریم بعد از نیم قرن؛ از من گذشت، برای جوان‌ها خوشحالم

حضور زنان در ورزشگاه آزادی، اتفاقی ماندگار در تاریخ ایران بود

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان: قهرمانی آسیا را تکرار می‌کنیم

زنان در آزادی / دلیل آزاد شدن ورود بانوان به ورزشگاه ها چه بود؛ دولت، فیفا یا دختر آبی؟

سرمربی تیم ملی فوتسال: حضور زنان در ورزشگاه‌ها مانع شکسته شدن حرمت‌ها می‌شود

تیم‌های فوتسال زنان ایران و روسیه دیدار دوستانه برگزار می‌کنند

ملی‌پوش فوتسال: باید با استمرار حضور زنان در ورزشگاه فرهنگ‌سازی کنیم

فوتسال زنان ایران و روسیه دیدار دوستانه برگزار می‌کنند

پخش رقابت والیبال «ایران ـ آمریکا» تا دقایقی دیگر