آریا بانو

آخرين مطالب

15 خوراکی که به تخت شدن شکم شما کمک می‌کند ورزشي

15 خوراکی که به تخت شدن شکم شما کمک می‌کند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - سلامانه: امروزه بیشتر افراد جوان به دنبال داشتن اندامی مناسب هستند، در این بین بسیاری از این افراد از مشکل چاقی شکم خود گلایه دارند و در آرزوی شکمی تخت هستند.
به گزارش سرویس ترجمه سلامانه به نقل از best health ؛ در ادامه به معرفی 12 خوراکی که می‌تواند به تخت شدن شکم شما کمک کند اشاره خواهیم کرد.
1 - آجیل و جو دو سر: استفاده از مقادیر بالای فیبرهای محلول می‌تواند به تخت شدن شکم و داشتن کمری باریکتر کمک کند. جو دو سر، آجیل، لوبیا و انواع توت‌ها از مقادیر بالای فیبرهای محلول برخوردارند و می‌توانند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کنند. همچنین استفاده از فیبرهای محلول می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند و در افراد دیابتی فاکتور تحمل گلوکز را بهبود بخشد. شما باید 25 تا 35 گرم آجیل در طول روز مصرف کنید به خصوص اگر به دیابت مبتلا هستید.
2- موز: موز منبعی غنی از انواع مواد مغذی است که می‌تواند به سلامت بیشتر بدن شما کمک کند اما در میان مواد غذایی موجود در موز، پتاسیم می‌تواند به تعادل مایعات در بدن شما کمک کرده و از اضافه وزن ناشی از افزایش آب بدن بکاهد.
3- هندوانه: هندوانه نیز منبعی غنی از پتاسیم است که با مصرف آن می‌توان آب اضافی را از بدن خارج کرد. تحقیقات دانشگاه Kentucky نشان می‌دهد نوشیدن آب هندوانه می‌تواند به کاهش چربی و سطح کلسترول بد بدن شما کمک کند.
4- ماست پروبیوتیک: غذاهای پروبیوتیکی حاوی باکتری‌های مفیدی هستند که می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم بهتر غذا کمک کند. محققان دانشگاه Manitoba در مطالعه‌ای به تاثیر استفاده از ماست پروبیوتیک در میان افرادی با اضافه وزن پرداختند و به این نتیجه رسیدند که با مصرف این محصول کاهش وزن قابل ملاحظه‌ای (کاهش 3 تا 4 درصد چربی) در این افراد اتفاق می‌افتد. از این رو پیشنهاد می‌شود که در طول روز برای بهبود هضم غذا حتما از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید.
5- خیار: خیار از جمله صیفی‌جاتی است که به دلیل داشتن آب زیاد و کالری تقریبا صفر می‌تواند جایگزین مناسبی برای میان وعده‌های شیرین و شوری که در طول روز استفاده می‌شود باشد. همچنین وجود فیبرهای محلول در آب موجود در خیار نتایج خوبی را برای بدن شما به همراه خواهد داشت.
6- پاپایا: اگرچه این میوه جزو خوراکی‌های معمولی نیست که در هر جایی یافت می‌شود اما آنزیم‌های پروتئولیتیک موجود در آن موجب می‌شود که مولکول‌های زنجیره‌ای طولانی پروتئین به قطعات کوتاه‌تر و در نهایت به اجزای تشکیل‌دهنده آن یعنی اسیدآمینه‌ها تقسیم شوند و غذا به خوبی هضم شود. همچنین پاپایا منبعی غنی از فیبر، ویتامین A و C محسوب می‌شود و ویتامین c موجود در آن 2 برابر پرتقال است. 
7- مارچوبه : مصرف مارچوبه اگرچه باعث بدبو شدن ادرار می‌شود اما باز آنجا که مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد، باید آن را مصرف کنید. سطح بالای آمینواسید موجود در مارچوبه آن را به یک دیوروتیک طبیعی یا ماده مدر تبدیل نموده است. همچنین مارچوبه حاوی منبعی غنی از فیبر است که موجب می‌شود پس از مصرف تا مدت بیشتری احساس سیری کنید. سبزیجاتی نظیر فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی و نخود فرنگی منابعی غنی از فیبر هستند.
8- نعنا فلفلی: عصاره نعنا فلفلی می‌تواند به کاهش نفخ و هضم آسان‌تر غذا کمک کند. همچنین مصرف نعنا فلفلی مانع از احساس گرسنگی در فرد شده و از پرخوری جلوگیری می‌کند.
9- چای بابونه: تحقیقات نشان می‌دهد که استرس علاوه بر بیماری‌های مختلف می‌تواند بر روی وزن شما نیز تاثیر گذاشته و موجب تجمع چربی در ناحیه شکم شود. به این ترتیب با مصرف چای بابونه حس آرامش به بدن شما تزریق شده و مانع از نفخ می‌شود. همچنین مصرف چای بابونه می‌تواند موجب عمل هیدراته و آبرسانی شده که راهی موثر در مقابله با چاقی شکمی است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که هر فرد باید حداقل 10 لیوان مایعات مختلف را در طول روز مصرف کند.
10- شکلات تلخ: شکلات تلخ حاوی بیش از 60 درصد کاکائو بوده و از خواص آنتی‌اکسیدانی برخوردار است. همچنین مصرف شکلات تلخ می‌تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و مانع از هوس خوردن خوراکی‌های شیرین شود. مطالعات AU San Diegoنشان می‌دهد افرادی که به طور منظم از شکلات تلخ استفاده می‌کنند از تناسب بیشتری نسبت به سایرین برخوردارند.
11- عدس: دانه‌هایی که در غلاف رشد می‌کنند همچون عدس، نخود، لوبیا سفید و نخودچی در حقیقت با پروتئین و فیبر بسته‌بندی شده‌اند که مصرف آنها مانع از پرخوری در شما می‌شود. همچنین تجربه نشان می‌دهد که این دانه‌ها منبعی غنی از آهن هستند که به متابولیسم بهتر بدن شما کمک می‌کنند.
12- فلفل چیلی: مصرف فلفل چیلی نه تنها متابولیسم شما را افزایش می‌دهد بلکه مانع از احساس پرخوری در شما می‌شود.
13- آواکادو: میوه محبوبی که امروزه در بخش‌های مختلف جهان از آن استفاده می‌شود. این منبع بسیار عالی تغذیه‌ای سرشار از فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده است. مطالعه‌ای که توسط Penn State در سال 2015 انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب از اسیدهای چرب اشباع نشده استفاده می‌کنند نسبت به افراد دیگر از چاقی شکمی کمتری برخوردارند.
14- بادام: اگر در هنگام غذا خوردن شکم شما شروغ به غرغر کرد یک مشت بادام بخورید. همانند شکلات تلخ و آواکادو، آجیل‌ها نیز حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که می‌توانند هم به سلامت وزن و هم کاهش وزن شما کمک کنند. تحقیقات جدید در مجله American Heart Association نشان می‌دهد افرادی که در طول روز از 4 تا 6 عدد بادام استفاده می‌کنند وزن بیشتری را نسبت به افرادی که از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا استفاده می‌کنند از دست می‌دهند.
15- چای سبز: مصرف چای سبز می‌تواند به تناسب اندام شما کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این چای باستانی می‌تواند با افزایش سطح انرژی بدن، به هضم بهتر و سوختن چربی‌ها و در نتیجه کاهش وزن شما کمک کند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سوارکاری ایران بدنبال سهمیه المپیک 2020 در درساژ

مربی تیم فوتبال آذرخش کردستان: این فصل تیم‌های مدعی کمی دارد

تساوی منچسترسیتی و اتلتیکومادرید در یک‌ هشتم‌ نهایی

شهرداری سیرجان درصدر جدول لیگ برتر فوتبال زنان ایستاد

ادامه صدرنشینی سایپا و برتری پرگل حفاری مقابل دریژنو

توقف ملوان مقابل سپاهان/پیروزی سیرجان در دیداری حساس

فوتسال لیگ برتر بانوان به تیم‌های شیراز روی خوش نشان نداد

سایپا همچنان در صدر جدول لیگ برتر فوتسال زنان

جوانمردی دوم و ارم هفتم شد

مربی تیم فوتبال ملوان: با ثبت قرارداد بازیکنان دیگر مشکلی نداریم

کیمیا علیزاده در لیست 100 نفر الهام‌بخش‌ترین زنان جهان

سرپرست پیشین تیم‌های ملی: دغدغه دبیر، کشتی زنان است

اولین مسابقه موتورکراس بانوان چه زمانی بود؟

درد دل‌های زن لیدری که ویدئویش دست به دست شد

تکلیف تیم والیبال بانوان برای حضور در انتخابی المپیک هفته آینده مشخص می‌شود

سرپرست تیم‌های ملی: کشتی زنان تعطیل نمی‌شود

نایب رییس فدراسیون: زنان وزنه‌بردار به مسابقات غرب آسیا و ترکیه می‌روند

سرپرست تیم‌های کشتی زنان معرفی شد

تیم گلبال بانوان پارالمپیک توکیو را از دست داد

دومین رکورد جهانی کنیایی‌ها در ماراتن، این بار رسمی

ملی‌پوش روئینگ زنان: به دنبال نتایج خوب در قهرمانی آسیا هستیم

خواهران منصوریان در جشنواره میلان

شکست سنگین اینتر و تداوم صدرنشینی آ.ث میلان

شکست بایرن در جدال صدر جدولی‌ها؛ تثبیت صدرنشینی وولفسبورگ با 5 گل

عبور بارسلونا از هوئلوا و شکست سنگین رئال در هفته پنجم

شکست آرسنال و برد قاطع منچستریونایتد و چلسی در هفته چهارم

دشت اولین مدال کاروان ایران در بازی های جهانی ساحلی توسط صادقی

مادر ایرانی با نوزادش روی سکوی قهرمانی

آخرین مهلت برای حضور در لیگ والیبال زنان اعلام شد

سرمربی تیم فوتبال دختران: نقاط ضعف زیادی داریم

دبیر فدراسیون بسکتبال: تیم سه‌نفره زنان در یک‌قدمی المپیک است

اولین دوره مسابقات موتور کراس زنان + عکس

دختر ملی‌پوش شطرنج برنزی شد

صعود بانوی کاتای ایران به دور دوم بازی‌های ساحلی جهان

اشک‌ شوق این زن در لحظه ورود بانوان به ورزشگاه آزادی

صعود بانوی کاراته‌کا ایران به دور دوم رقابت‌های ساحلی جهان

خسرویار: حالا با علاقه زنان به فوتبال با احترام برخورد می شود

امیدوارم حضور زنان در ورزشگاه مستمر باشد/ نیم‌نگاهی به قهرمانی داریم

حضور زنان فضای فرهنگی آزادی را تلطیف کرد

نتایج هفته اول لیگ برتر فوتبال زنان مشخص شد

تداوم صدرنشینی سایپا در لیگ برتر فوتسال زنان

تحقق آرزوی مریم بعد از نیم قرن؛ از من گذشت، برای جوان‌ها خوشحالم

حضور زنان در ورزشگاه آزادی، اتفاقی ماندگار در تاریخ ایران بود

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان: قهرمانی آسیا را تکرار می‌کنیم

زنان در آزادی / دلیل آزاد شدن ورود بانوان به ورزشگاه ها چه بود؛ دولت، فیفا یا دختر آبی؟

سرمربی تیم ملی فوتسال: حضور زنان در ورزشگاه‌ها مانع شکسته شدن حرمت‌ها می‌شود

تیم‌های فوتسال زنان ایران و روسیه دیدار دوستانه برگزار می‌کنند

ملی‌پوش فوتسال: باید با استمرار حضور زنان در ورزشگاه فرهنگ‌سازی کنیم

فوتسال زنان ایران و روسیه دیدار دوستانه برگزار می‌کنند

پخش رقابت والیبال «ایران ـ آمریکا» تا دقایقی دیگر