آریا بانو

آخرين مطالب

10 نکته برای موهایی سالم و خوش‌حالت در تابستان داغ خانه داري

10 نکته برای موهایی سالم و خوش‌حالت در تابستان داغ
  بزرگنمايي:

آریا بانو -
10 نکته برای موهایی سالم و خوش‌حالت در تابستان داغ
٠
٠
خراسان / ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که در طول سال، موهای خوبی دارند اما به تابستان که می‌رسد اوضاع به هم می‌ریزد. اگر شما نیز چنین تجربه‌ای دارید، بد نیست بدانید که تنها نیستید. در واقع بسیاری از افراد تابستان‌ها با موهای خود به مشکل بر می‌خورند. خشکی مو، شکنندگی، وز کردن، بدحالت شدن، چربی زیاد و . . . تنها بخشی از مشکلات شایع در این فصل است که خب البته خانم و آقا هم ندارد. اما چرا مشکلات مربوط به مو در تابستان افزایش می‌یابد و چطور می‌توانیم از بروز این مشکلات پیشگیری کنیم؟
بسیاری از ما از عوارض تابش آفتاب داغ تابستانی بر پوست‌مان آگاه هستیم اما شاید ندانیم که این آفتاب داغ می‌تواند به موهای ما آسیب برساند و پوست سرمان را نیز بسوزاند.عرق کردن باعث افزایش چربی پوست سر و موها می‌شود. موهای چرب هم آلودگی بیشتری را به خود جــذب می‌کند.
آلودگی موها فقط به بد حالت شدن موها منجر نمی‌شود، گاهی اوقات ریزش موها را هم تشدید می‌کند.استفاده از استخر و برنامه‌های آب تنی در تابستان افزایش می‌یابد. جدای از آلودگی‌های احتمالی آب، خشک شدن بیش از حد موها مشکل شایع بیشتر افراد بعد از استفاده ازاستخر است.سفر رفتن به خودی خود برای موهای ما مشکل ایجاد نمی‌کند اما غالب افراد در سفر به محصولاتی که به صورت معمول برای شست وشو و مراقبت از موهای خود استفاده می‌کنند، دسترسی ندارند. همین مسئله نیز می‌تواند مشکل خشکی را تشدید کند.
از کلاه و روسری استفاده کنید
موها و پوست سر خود را در تابستان در مقابل تابش مستقیم آفتاب محافظت کنید. استفاده از کلاه و روسری نخی توصیه‌های ثابت در این زمینه است.
به اندازه بشویید| موهای شما در تابستان به دفعات بیشتری برای شست وشو نیاز دارند اما در عین حال زیاده‌روی در این کار می‌تواند آسیب بیشتری به موهای شما بزند. دو تا سه بار شست وشو هر هفته در تابستان کفایت می‌کند. اگر موهای خشکی دارید یا آن‌ها را رنگ کرده‌اید، استفاده از نرم‌کننده را فراموش نکنید.
شنا را محدود کنید| بعد از استفاده از استخر یا آب‌تنی در دریا، حتما موهای خود با شامپوی ملایمی بشویید و نرم‌کننده بزنید. هر چند شنا در تابستان بسیار لذت‌بخش است اما شاید لازم باشد برای حفظ سلامت موهای خود دفعات آن را محدود کنید.
بهداشت را در سفر فراموش نکنید|در طول مسافرت‌های خود از شامپوهای ملایم برای شست وشو استفاده کنید و البته در زمان اقامت، به بهداشت رختخواب توجه ویژه‌ای داشته باشید تا درگیر موضوع شپش یا مسائلی از این دست نشوید.
رنگ کردن موها را به تاخیر بیندازید
رنگ کردن موها باعث خشک شدن مو می‌شود و مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ها، آسیب‌پذیری موها را افزایش می‌دهد. توصیه می‌شود تا حد امکان از رنگ کردن موها با مواد شیمیایی در این فصل خودداری کنید.
موهایتان را کوتاه کنید| به همه‌ افراد توصیه می‌شود در تابستان حداقل چند سانتی از موهای خود را کوتاه کنند. جدای از موضوع خنک شدن، زدن سر موها باعث رشد بهتر موها نیز خواهد شد. برای آقایان در این فصل کوتاه کردن هر دو تا چهار هفته یک بار توصیه می‌شود.
از سشوار کمتر استفاده کنید
سشوار کشیدن و در معرض هوای داغ بودن، باعث آسیب به ساقه‌های مو شده و می‌تواند باعث وز بیشتر شود. پس تا حد امکان استفاده از سشوار را در این فصل کاهش دهید.
استفاده از مواد حالت‌دهنده را محدود کنید
از محصولات حالت‌دهنده مو (مانند واکس، ژل، کرم و اسپری) کمتر استفاده کنید. لایه نازکی که بر اثر استفاده از این مواد روی موهای شما ایجاد می‌شود، باعث جذب آلودگی بیشتر می‌شود.
از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید
در فصل تابستان بهتر است از شانه‌های با دندانه‌های بزرگ استفاده کنید تا موهای خشک شما آسیب کمتری ببیند. اگر به دلیل زیر آفتاب بودن یا استخر رفتن موهایتان خیلی خشک شده و در هم گره خورده، بعد از استفاده از نرم‌کننده از شانه‌های دندانه بزرگ استفاده کنید و در پی باز کردن همه گره‌ها در همان نوبت اول نباشید؛ چرا که این کار می‌تواند به شکستن موها و حتی ریزش بیشتر منجر شود.
خوردن آب را فراموش نکنید| شاید به نظر شما نیاید اما خوردن مایعات کافی در تابستان به سلامت پوست سر و موهای شما کمک خواهد کرد. پس خوردن مایعات فراوان را فراموش نکنید.
نویسنده : شیوا رضایی | روزنامه نگار


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

از شما/ خورشت لوبیا😉

میز اردور/ ذرت مکزیکی با کلی مخلفات خوشمزه

ایده های جذاب برای تزیین سالاد ماکارونی

عصرانه/ فرنی و ژله انار برای عصر یلدا

آموزش تهیه ژامبون مرغ ساده و دودی در خانه

کَسرول مرغ و پوره سیب‌زمینی؛ مخصوص باکلاس‌ها

طرز تهیه آبگوشت مجلسی خوشمزه

آموزش تهیه ذرت مکزیکی با ذرت سالم

ایده های ساده برای تزیین لبو شب چله

کسرول مرغ و پوره سیب‌زمینی؛ مخصوص باکلاس‌ها

طرز تهیه ذرت مکزیکی

صبحانه/ 2 دستور تهیه کیک شکلاتی ساده و خیس

کتلت سیب زمینی شیرازی

نان یونانی مخصوص عید کریسمس

کیک صبحانه با بافتی نرم و حجیم

هندونه مخصوص شب یلدا

از شما/شام خوشمزه ی ما

از شما/کیک

مثل حرفه ای ها شیر خرما را سرو کنید

شیرینی رول سیب دارچینی

طرز تهیه اسنک پیتزایی خوشمزه و لذیذ در خانه

دستور تهیه محلبی با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف

ته چین انار، غذایی لذیذ با تم شب یلدا

غذای اصلی/ کیک سیب زمینی با هویج، غذایی شیک و خوشمزه

سوپ و آش/ برای کوچولویتان آش دندانی بپزید

عدسی هم گرمتان می کند، هم مغذی است

میز اردور/ سالاد بادمجان را با فلفل تند و تیز کنید

آموزش پیاز مجلسی سرخ شده

پای کدوحلوایی برای دسر شب یلدا

غذاهایی که مناسب در فصل پاییز

ته چین انار پیشنهاد فوق العاده برای شام یلدا

شیرینی اسپانیانی با مزه ای شببه بامیه

خوراک مرغ با نانی مخصوص برای ناهار امروز

کاپ قارچ و اسپاگتی، فست فودی جدید و خوشمزه

پاپ کرن کاراملی را برای شب یلدا درست کنید

سوپ و آش/ سوپ جوجه لیمویی تو این سرما می چسبه!

ذائقه ها/ برگر مرغ رژیمی برای مهمانان مسن

ترفندهای پخت مرغ حرفه ای

با پارچه نمدی برای بچه ها جلد دفتر درست کنیم

مدل های جذاب دستبند و انگشتر به هم متصل

غذای اصلی/ سس قارچ خانگی برای استیک و پاستا

از شما/ کیک حروف

ست کردن لباس با رنگ سورمه ای

دکوراسیون منزل به سبک صنعتی

سوپ جوجه لیمویی؛ تو این سرما می‌چسبه!

شیرینی ها/ فاج فندق، شکلات خانگی مقوی برای بچه ها

سوپ سیر مخصوص مبتلایان به آنفلوآنزا

صبحانه/ تست بادام و عسل تنوری

غذای اصلی/ فینگرفود مکعبی، پیش غذایی شیک و خوشمزه

پیش غذایی جالب و خاص برای شب یلدا