آریا بانو

آخرين مطالب

7 تکنیک موثر برای کاهش وزن بدون احساس گرسنگی پزشکي

7 تکنیک موثر برای کاهش وزن بدون احساس گرسنگی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - سلامانه: در تئوری، شما می‏ توانید با گذراندن ساعت‏ ها در سالن ‏های ورزشی مقداری از کالری را از بین ببرید اما این کار در عمل، اتفاقی واقعی و یا خوشایند نیست. به گزارش آوای سلامت، پیروری از رژیم های غذایی سخت باعث می شود که افراد معمولا از احساس گرسنگی در طول روز شکایت کنند. اما پزشکان معتقدند دنبال کردن برخی شیوه های زندگی به کاهش وزن موثر بدون احساس گرسنگی کمک می کند. به نقل از prevention، ثابت شده که 7 روش اگر هر روز به کار گرفته شوند بدون تلاش زیاد و تحمل گرسنگی به کاهش وزن کمک می‏ کنید:
فعالیت بدنی منظم داشته باشید: افرادی که ایستادن را به نشستن ترجیح می ‏دهند و به طور کلی تحرک بیشتری دارند، روزانه تا 350 کالری بیشتر از کسانی که مدام در حالت نشسته هستند، می ‏سوزانند که این مقدار چیزی در حدود 17 کیلوگرم در سال است.
وعده های غذایی را در فواصل مشخص مصرف کنید: مطالعات بسیاری پیشنهاد می ‏دهند که بین وعده‏ های غذایی خود فاصله‏ های مشخصی قرار دهید و همگی را در یک اندازه تنظیم کنید. غذا خوردن در فواصل زمانی مشخص با سوزاندن میزان کالری بیشتری بعد از غذا خوردن، واکنش بهتر به انسولین و کمتر بالا رفتن سطح کلسترول خون همراه است. وقتی شما وعده‏ های غذایی منظمی در طول روز می ‏خورید کمتر احتمال دارد که دچار گرسنگی مفرط و یا پرخوری شوید.
به اندازه کافی آب بنوشید: نوشیدن آب سرعت متابولیسم بدن را هم زیاد کند. نوشیدن 2 لیوان آب سرد میزان سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزایش داده و اثر آن تا 90 دقیقه باقی می ماند؛ یک سوم این افزایش سوخت و ساز ناشی از تلاش بدن برای گرم کردن آب و بقیه آن ناشی از تلاش بدن برای جذب آب است. افزایش مصرف روزانه آب تا 8 لیوان به شما کمک می ‏کند تا در طول سال حدود 3 و نیم کیلوگرم کم کنید.
به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید: بالا رفتن از پله‏ ها، یک عمل برای تقویت کردن پاها است. چون شما وزن بدن تان را ضد جاذبه زمین به بالا حرکت می ‏دهید. به این ترتیب از هر فرصتی برای این کار استفاده کنید؛ البته اگر مشکل خاصی مانند کمردرد و زانودرد و ... دارید، قبل از آن با پزشک تان مشورت نمایید.
کارهای روزمره را با جنب و جوش بیشتر انجام دهید: قدرت و شدت کارهای روزانه ‏تان را افزایش دهید. از تمیز کردن خانه گرفته تا به گردش بردن کودک تان. به عبارتی بهتر است همه کارهای تان را با جنب و جوش بیشتری انجام دهید.
از کیسه های خرید به جای دنبل استفاده کنید: این که از کسی دیگر بخواهید که کیسه خرید و یا چمدان شما را حمل کند، فرصت سوزاندن کالری و قوی ‏تر شدن بدن تان را می گیرید. کیسه‏ های خرید خود را به صورت متوازن و یک بسته در هر دست حمل کنید. حتی اگر مجبورید چندین بار طی مسیر کنید؛ 2 کیسه‏ کوچک تر را به جای یک کیسه‏ بزرگ حمل کنید؛ در این صورت خودتان می‏ توانید بارتان را جا به جا کنید.
فیبر کافی بخورید: یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‏ تواند دریافت کالری شما را بدون این که احساس کمبود کنید کاهش دهد. در یک مطالعه مشخص شده زنانی که روزانه 13 گرم یا کمتر فیبر دریافت می ‏کنند ممکن است 5 برابر بیشتر از زنانی که فیبر بیشتری می خورند، دچار افزایش وزن شوند. فیبر از طریق مکانیزم های زیر موجب کاهش وزن می شود:
سرعت غذا خوردن را کاهش می دهد چون به جویدن بیشتری احتیاج دارد.
سرعت حرکت غذا در طول مدت گوارش را افزایش می ‏دهد.
هورمون ‏های سیری را بالا می ‏برد. برای دریافت 25 گرم فیبر در روز مطمئن شوید که 6 وعده یا میان وعده میل می ‏کنید که هر کدام از آن ها حدود 4 گرم فیبر را شامل می‏ شود. در میان وعده های تان از میوه استفاده کنید و آن ها را در دسترس تان قرار دهید. به این ترتیب به سادگی فیبر دریافتی شما بالا می ‏رود.
منبع خبر:
آوای سلامت


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

صبحانه مقوی برای حافظه که ضد سرطان است

علائم هشدار دهنده خال های بدن

شایع ترین علامت ابتلا به سل

با رعایت این نکات سفری سالم را تجربه نمایید

مهم‌ترین علائم روماتیسم‌ مفصلی

توصیه های کلیدی برای تشویق کودکان به شستن‌ دست‌ها

این افراد نباید به برنج لب بزنند

همه چیز درباره زونا

چربی ها چه بلایی بر سر ما می آورند؟

خونریزی مهمترین علامت آغاز بیماری لثه است

چرا گل مژه می زنیم و برای درمان گل مژه چه باید کنیم؟

اختلال مادرزادی که در کمین پسران است

«دیابت» و اختلالاتی که در گوارش ایجاد می‌کند

چگونه احساس خواب آلودگی را از بین ببریم؟

چشم‌ها از کشنده‌ترین بیماری‌ها خبر می‌دهند

وحشتناک‌ترین درد‌های دنیا؛ از سردردها تا آنفلوآنزای معده

درد و رنجی فراتر از دیالیز

مردم ایران گرفتار سوء تغذیه هستند

یک روش ساده برای «کاهش قند خون بیماران دیابتی»

نارسایی کلیه چیست؟

اثرات کم خوابی از سلامت روان تا نحوه ذخیره چربی در بدن

درمان «میگرن» با عمل جراحی

این دمنوش یک التیام بخش قوی است

همراه با گوجه فرنگی موادغذایی سرشار از آهن نخورید

چرا باید به سمت چپ خود بخوابید؟

غذاهایی که نباید در هوای آلوده خورد

شفاخونه/ 7 داروی طبیعی برای عصبانیت

لکه های سفید روی ناخن نشانه چیست؟

به رنگ سیب زمینی سرخ‌کرده دقت کنید!

اینفوگرافی؛ 5 راهکار ساده برای تقویت چشم

بچه ها روزی چقدر شیر بخورند قدشان بلند می شود؟

5 خوراکی دوستدار سلامت زنانه

چقدر ورزش کنیم تا به سرطان روده بزرگ دچار نشویم؟

روز شمار هفته ملی دیابت اعلام شد

نوشیدنی‌های قندی، عامل اصلی افزایش وزن

انسولین سهیمه‌بندی شد؟

دردهای مهمی که نباید نادیده گرفته شوند

عوارض خطرناک استفاده خودسرانه آلپرازولام

9 بیماری که کف دست فاش می کند و لو میدهد

روش های پارگی پرده بکارت بدون درد

چگونه آلپرازولام را ترک کنیم؟

آیا زگیل صورت درمان می شود؟

افزایش قدرت باروری با ترک این عادت ها

سردرد صبحگاهی به چه دلیلی است و چگونه درمان می‌شود؟

3 نویسنده و رمان‌هایی که خوانندگان پر و پا قرص دارند؟

جدیدترین تعریف سازمان بهداشت جهانی از غربالگری سرطان پستان

از افتادگی و چسبندگی رحم چقدر می‌دانید؟

بدون گرسنگی لاغر شوید!

ازبین بردن لکه‌های تیره‌ روی پوست با این روش‌ها

تغذیه سالم برای دنیای بدون گرسنگی به مناسبت روز جهانی «غذا»