آریا بانو

آخرين مطالب

ترفند‌هایی طلایی برای از بین بردن منفی بافی و ذهن خوانی روانشناسي

ترفند‌هایی طلایی برای از بین بردن منفی بافی و ذهن خوانی
  بزرگنمايي:

آریا بانو -
ترفند‌هایی طلایی برای از بین بردن منفی بافی و ذهن خوانی
١١٤
٠
باشگاه خبرنگاران / راه‌کارهای بسیار متفاوتی وجود دارد که می تواند در از بین بردن منفی بافی ها یا ذهن خوانی ها که بعضا سبب بروز یک فاجعه می شود، کمک کند.
شاید شما هم در طول زندگیتان به افرادی برخورد کرده باشید که منفی باف بودند و یا با ذهن خوانی اعصاب شما را به هم ریخته اند و یا از طرفی شاید خود شما نیز از جمله این افراد محسوب می شوید و بعضا خود و اطرافیانتان را آزار می دهید؟!
اشخاص منفی باف؛ افرادی ذهن خوان و فاجعه ساز!
افراد منفی باف یا همان ذهن خوان ها که با نام فاجعه ساز نیز از آن ها یاد می شود، فاقد عزت نفس کافی بوده و جنبه مثبت خود را از یاد برده و جنبه‌های منفی باف بودن خود را بزرگتر می‌کنند.
جالب است بدانید؛ فکر به شیوه منفی باف بودن که به آن‌ها ذهن خوان و فاجعه ساز هم می‌گویند نتیجه‌ای جز اضطراب و افسردگی و مشکلات زیاد در روابط فردی ندارد.
منفی باف ذهن خوان و فاجعه ساز حتما بد است. چه بهتر است ادم منفی باف جنبه مثبت خود را ببیند و آن را ترویج دهد و جنبه منفی بافی را کوچک و کوچکتر کرده تا ذهن خوان آن‌ها خالی از این پوچی شود.
تفکر دوقطبی چیست؟
تفکر دو قطبی در حقیقت نوعی از تفکر محسوب می شود که سیاه و سفید بوده و در اصطلاح به همه یا هیچ معروف اند.
در این شیوه فرد تمایل دارد واقعیات را به صورت مطلب تعبیر کند، در این حالت به هیچ وجه، تعبیر‌های بینابینی (خاکستری) را نمی‌پذیرد.
در ذهنیت اشخاص با این طرز تلقی که امور به دو طبقه تقسیم می‌شود:
خوب و بد
سیاه و سفید
ممکن یا غیرممکن
مطلوب یا غیرمطلوب
اصطلاح ، یا این یا آن دیدن امورم را برای این نوع تفکر بکار برده است. اگر کسی خوب نباشد، حتما بد است. اگر خوشبخت نباشد، حتما بدبخت است. اگر صلاحیت ندارد، حتما بی صلاحیت است.
«تمامیت خواهی» نیز به لحاظی شبیه به همین طرز تلقی است.
برای فرد کمال گرا، اگر کاری صددرصد کامل و بی عیب نباشد، به کلی بد و خراب است. راه میانه‌ای وجود ندارد.
گویی در حد فاصل سفید و سیاه رنگی به نام خاکستری وجود ندارد؛ و تنها در عالم ذهن و خیال باید آن را جستجو کرد. آن چه در واقعیت وجود دارد، آمیزه‌ای از سفید و سیاه (خاکستری) است.
بهترین راهکار در جهت جلوگیری و رفع منفی بافی
راه‌های بسیار متفاوتی وجود دارد که بتوان با استفاده از آن منفی بافی را کاهش داد، بطور مثال:
نگرش منفی خود را به بی طرفی تبدیل کنید
زمانی که در گفتگو‌های منفی قرار می‌گیرید، ممکن است که نتوانید خودتان راکنترل کنید و حواستان به منفی بافی نکردن، نباشد.
اما گاهی اوقات می‌توانی که خودت را مجبور کنی که قطار تفکرت را در مسیر خود متوقف کنی.
جلوگیری از افسردگی
وقتی که شما منتقد درونی خود را به عنوان یک نیروی خارجی می شناسید و حتی یک نام مستعار دروغین به آن می دهید، خیلی آسان است که بتوانید بفهمید برخی از افکار انتقادی شما چقدر مضحک هستند.
شما مجبور نیستید که درباره این موضوع موافقت کنید، ولی به صلاحتان است که راجع به آن فکر کنید. افکار منفی نگرش‌های شما را در بر میگیرد و تحت تاثیر قرار میدهد.
منفی بافی را در زندگی خود کم کنید و به آن اجازه پیشروی ندهید. اما گاهی روزی یک ساعت این کار را انجام در بعضی از مواقع لازم است، اما فقط بعضی از مواقع!
انتقاد پذیر باشیم
یاد بگیرید که وقتی متوجه می‌شوید در حالت بحرانی هستید، خودتان متوقفش کنید. به عنوان مثال:چیز‌هایی را به خودتان بگویید که به یک دوست خوب یا یک کودک میگویید، تا به او حس خوب بدهید.
به یاد داشته باشید که افکار و احساسات همیشه واقعیت نیستند.
فکر کردن به چیز‌های منفی در مورد خود هم ممکن است مانند مشاهدات، دقیق احساس شود و شما آنرا جدی بگیرید و باورتان شود که برای شما مخرب است.
بیایید و زبان صحبت هایتان را تغییر دهید
به طور مثال؛ به جای "من نمی‌توانم این را تحمل کنم. " می‌شود، " این چالش بر انگیز است. " "من نفرت دارم. " می‌شود "من دوست ندارم که... " و ... پس به جای استفاده از منفی و منفی بافی که قدرت بالایی در تخریب کردن دارد، از کلمات کمی ملایم‌تر استفاده کنید.
زاویه‌ی دیدتان را تغییر دهیدم
برای مثال گاهی پیش آمده است که به مدت 5 یا حتی 10 سال به یک موضوه دید منفی داشته اید و شما را ناراحت می کرده است. اما پس از سال‌ها تصمیم گرفتید که زاویه‌ی دید خود را نسبت به آن موضوع عوض کنید.
وقتی به موضوعاتی فکر میکنی که در گذشته چقدر بزرگ و لاینحل به نظر می‌رسیده است، باعث می‌شود که بتوانی منفی بافی را درون خود به حداقل برسانی.
بلند بگو... گاهی وقت‌ها خودت را دستگیر می‌کنی که داری به افکار منفی فکر می‌کنی. در آن مواقع افکارت را بلند بگو. بلند گفتن آنهاست که می‌نواند به تو کمک کند!
گفتنش به یک دوست مورد اعتماد که راجع به چه چیزی دارید فکر می‌کنید می‌تواند منجر به یک خنده‌ی حسابی و یک درخشش در رابطه با این باشد که چقدر بعضی از صحبت‌هایی که با خودمان می‌کنیم می‌تواند مسخره باشد؛ و در مواقع دیگر می‌تواند حداقل حمایت به همراه داشته باشد.
حتی گفتن بعضی از عبارت‌های صحبت با خود منفی زیر زبان به شما یادآوری می کند که چقدر غیرمنطقی و غیرواقعی به نظر می‌آیند و به شما یادآوری می‌کنند که به خودتان یک استراحت بدهید.
شما به راحتی می‌توانید با یک سری کار‌های مفید، افکار منفی خود را متوقف کنید. یکی از راه‌های بی نظیر بستن یک دستبند به مچ دستتان به عنوان یادآوری می‌باشد؛ و یا اینکه فورا افکار مثبت را جایگزینش کنید.
چیز‌های خوب را جایگزین بد‌ها کنید
این، یکی دیگر از بهترین راه‌های مبارزه با گفتار منفی است!
برای تمرین کردن، یک چیز منفی به ذهنتان بیاورید، و آن را به چیزی مثبت تشویق کنید که بهتر باشد.
اینقدر این کار را تکرار کنید تا زمانی که خودتان را مجبوور و موظف به انجام این کار کنید.
به عنوان مثال، جایگزینی غذای ناسالم، غذای سالم است؛ و این یک راه عالی برای ایجاد یک راه مثبت برای تفکر در خود و زندگی است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

 با 7 تکنیک اعتماد به نفس خود را زیاد کنید

10نکته مهم برای سلامت مردان

مراقب آرامش روح و روانت باش

چطور انرژی دوباره برای ادامه مسیر زندگی پیدا کنیم؟

تست روانشناسی/ آیا همسر خوبی هستید؟

وقتی همسرتان از شما سوءاستفاده عاطفی می‌کند...

پاسخ تست هوش را پیدا کنید

آشپزخانه خانه‌تان نامنظم است یا کشوها؟!/وقتی نوع به هم ریختگی خانه از مشکلات شما می‌گوید

ازدواج و فرصت هایی ناب که برای شما به وجود خواهد آمد

متولدین هر ماه در رابطه عاشقانه و زبان عشق آنها در ابراز احساسات

با استرس مقابله نکنید!

چالش‌های ازدواج مجدد برای فرزندان

معلولان چه فشارهای روانی را تحمل می‌کنند؟

چگونه خود را ببخشیم؟

زبان عشق متولدین ماه‌های مختلف

تنبیه بدنی کودک را با کمک این راهکارها کنار بگذارید

خشمتان چه می‌خواهد به شما بگوید؟

با تمایلات وسواسی‌مان چه کنیم؟

وسواس کمال‌گرایی و هرآنچه باید بدانید

فاصله سنی مناسب بین دو فرزند از نظر روانشناسی!

افزایش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های روانی در سال‌های 90 تا 96

تست هوش را یک دقیقه ای پیدا کنید

به جای نصیحت‌کردن افراد به آن‌ها کمک کنید

این شش عامل شما را به سمت افسردگی می‌برد، از آنها دوری کنید!

تأثیر فاصله سنی زیاد در زندگی مشترک را بدانید

با ورزش افسردگی را دور کنید

اختلال ترس از رابطه‌ی جنسی چیست؟

شخصیت شناسی بر اساس شیوه بسته بندی هدیه!

بهترین داروی سلامت/ جنگی میان ورزش و افسردگی

آیا ایرانی‌ها بیماری‌های روانی را کتمان می‌کنند؟

چگونه آدم جالب‌تری باشیم؟

مزایای بافتنی؛ افزایش اعتمادبه‌نفس و کاهش افسردگی

ویتامین هایBو Dموثر در پیشگیری از افسردگی

مقابله با خلق منفی در افسردگی

تاثیر طلای سرخ بر بهبود افسردگی

افسردگی تلخی که با احساس شیرین مادری همراه است

ترفندهای روانشناسانه برای اینکه رگ خواب همسر را در دست بگیرید

غلبه بر کمال گرایی شغلی با 4 استراتژی کاربردی و مؤثر

چگونه تظاهر کنیم که اعتماد به نفس بالایی داریم؟

روانشناسی/ شخصیت شناسی بر اساس فصل تولد

ترسیدن از خودِ ترس / چرا وقتی به بچه‌هایمان فکر می‌کنیم، ترس سراسر وجودمان را می‌گیرد؟

هدستی که افسردگی را درمان می‌کند!

13 عادت کسانی که دلسوز خودشان هستند

افزایش خودکشی نوجوانان در آمریکا

شخصیت شناسی از روی عادت های روزانه از نحوه خرید گرفته تا سلفی

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

درمان عجیب و غریب زنان افسرده در اروپا

ترک عادت‌های بد، با این روش‌ها

نحوه برخورد والدین با پسران در آستانه سن بلوغ

شخصیت‌شناسی بر اساس چیزی که ازش می‌ترسی!