آریا بانو
حسین عالم‌بخش: "خاتون" در عرصه تئاتر حرفه‌ای عرض اندام می‌کند
سه شنبه 1 آبان 1397 - 13:06:03
آریا بانو - نویسنده و کارگردان نمایش "خاتون" با اشاره به انگیزه‌ها و دغدغه‌های خود از به صحنه بردن این اثر نمایشی در تالار اصلی تئاتر و از تلاش عوامل گروه برای اجرای یک نمایش آبرومند مذهبی سخن گفت.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی تئاترشهر، حسین عالم‌بخش نویسنده و کارگردان نمایش "خاتون" که این روزها در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته درباره واکنش مخاطبان پس از تماشای اجرا بیان کرد: خوشبختانه در این چند روزی که از اجرای نمایش "خاتون" در تالار اصلی تئاتر شهر می‌گذرد، هم مخاطبان غیر تخصصی، هم مخاطبان تخصصی، هم هنرمندان و هم مسئولان از محتوای اجرا بسیار راضی بودند و من بسیار خوشحالم که این نمایش بعد از سه سال پیایی که در پروسه‌های مختلف روی صحنه رفت توانسته در ژانر خود در عرصه تئاتر حرفه‌ای عرض اندام کند. من واقعا از تمام گروه اجرایی نمایش تشکر می‌کنم که در این مدت همراهی صمیمانه‌ای داشتند و کاری کردند که این چنین بتوانیم میان مخاطبان سرافراز باشیم.
وی ادامه داد: ما بر خلاف جریانی کار می‌کنیم که متاسفانه طی این چند دهه در فرهنگ مخاطبان نمایش حک شده که اگر کاری با این ژانر اجرا شود، باید آن را با بلیت رایگان تماشا کرد. اما ما در این سه ساله که از اجرای نمایش "خاتون" می‌گذرد به سهم خودمان این نوع دیدگاه را با حمایت و همراهی همه جانبه هنرمندان و اعضای گروه عوض کردیم و به سمتی می‌رویم تا در سال‌های آینده چه این نمایش و چه نمایش‌هایی با این مضامین دیگر روی پای خود بایستند و هزینه خود را با گیشه تامین کرده و به دنبال تهیه‌کننده دولتی نباشند.
این کارگردان تئاتر در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: تمام تلاش ما در اجرای نمایش "خاتون" بر این مبنا بوده که اصول و مبانی تئاتر را رعایت کنیم و من خوشحالم که این روند هم در حوزه نویسندگی و هم در حوزه خلق دارم تا اندازه زیادی محقق شده و باعث شده مخاطب نه با ذکر مصیبت صِرف بلکه با در نظر گرفتن مولفه‌های درام محتوای نمایش را دنبال کند. در این راه بازیگران و گروه اجرایی نمایش نهایت کوشش خود را انجام دادند تا به آنجا مدنظر داریم برسند. ما امیدوارم آنچه در این مدت برای مخاطبان اتفاق می‌افتد اجرای یک نمایش با در نظرگرفتن مفاهیم تئاتری در چارچوب مضامین و روایت‌های دینی باشد.
نمایش "خاتون" به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش که روز یکشنبه 22 مهر ماه با برگزاری مراسم نکوداشت زنده یاد انوشیروان ارجمند بازیگر پیشکسوت تئاتر و حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران اجرای خود را آغاز کرده تا چهاردهم آبان ماه ساعت 20 به مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌رود (به ترتیب حروف الفبا) کریم اکبری مبارکه، علی برجی، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، عطیه غبیشاوی، کیمیا ملائی و میلاد محمدزاده به عنوان بازیگر حضور دارند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: "خرابه معروف شام در کنار قصر سبز یزید، مدتی از رفتن اسرا از شهر می‌گذرد و مسئولین حکومتی برای خرید آن خرابه به نزد آسیه پیرزن صاحب ویرانه می‌آیند. "آریحا" دختر کوچک نصرانی که یتیم است و نزد عمویش یوحنا که تاجر جوانی است به آنجا رفت ­و آمد دارد و با همبازی خود در حجره‌ای مشغول بازی است. مأمورین حکومت در هنگام حضور در خرابه با حمیده یکی از غساله‌های شهر که همدم آسیه است و یوحنا برخورد می‌کنند و..."
برخی از عوامل این نمایش عبارتند از: کارگردان و نویسنده: حسین عالم بخش، دستیار کارگردان: محمد رحمانی، موسیقی: محمد فرشته نژاد، طراح چهره: ماریا حاجیها، طراح صحنه: ساسان فرهادپور، طراح لباس: سهیلا جوادی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح حرکت فرم: میلاد محمدزاده، مسئول هماهنگی و پیگیری: حسین بنیاد، مسئول اجرا: مبین دودانگی، پشتیبانی: علیرضا یافتیان، گرافیست: امیر شهرابی، عکاس: ساناز طالبی و نیلوفر افشار و روابط عمومی: رامین سفری، مسئول مدعوین: اعظم توکلی، شورای رسانه و ارتباطات: سید مهدی نقیب، محمدامین قاسمی، علی پازوکی و محراب محمدزاده.
برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com مراجعه کنید

http://www.banounews.ir/fa/News/97782/حسین-عالم‌بخش--"خاتون"-در-عرصه-تئاتر-حرفه‌ای-عرض-اندام-می‌کند
بستن   چاپ