آریا بانو
در بسته خبری امروز اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید
از تولدهای لاکچری تا توقف رشد طلاق
يکشنبه 8 مهر 1397 - 21:00:36
آریا بانو - عدم تحقق وعده‌های شهرداری در قبال خانواده شهدای پلاسکو، صف زایمان سزارین در بیمارستان‌های خصوصی در تاریخ‌های خاص، معضل آلودگی هوا در نیمه دوم سال، دستگیری چندین نفر درباره مسمومیت‌های الکلی اخیر و ... از جمله اخبار امروز تحریریه اجتماعی ایسنا بود.

به گزارش ایسنا ، امروز، یکشنبه - هشتم مهر ماه و تا لحظه مخابره این گزارش بیش از 60 محتوای خبری از تحریریه اجتماعی ایسنا منتشر شده که برخی از آنها را در ادامه می‌خوانید:
شرط فعالیت اصناف در سرویس مدارس
مرتضی ضامنی - مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه در حوزه سرویس مدارس برای فعالیت اصناف هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: شرکت‌هایی که صلاحیت آنها توسط شهرداری و بخشداری تایید شده باشد و مجوز لازم را دریافت کنند، می‌توانند در حوزه سرویس مدارس فعالیت کنند.
عدم تحقق وعده‌های شهرداری به خانواده‌ شهدای پلاسکو
حجت نظری - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران، از عدم تحقق وعده‌های شهرداری به خانواده شهدای پلاسکو گلایه کرد و با بیان این که این روز بهانه‌ای است تا از تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش نشانان قدردانی کنیم، گفت: البته تقدیر از این افراد نباید منوط به یک روز یا یک هفته و صدور پیام‌های مناسبتی باشد.
رشد طلاق در کشور متوقف شد
تقی رستم وندی - رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در حاشیه یکصد و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور، گفت: رشد جهشی طلاق طی 3 تا 4 سال اخیر متوقف شده و امروز شاهد کنترل آمار طلاق در کشور هستیم.
جزییات اتمام فاز اول تاسیس مراکز دندان‌پزشکی ویژه بیماران خاص
دکتر قاسم صادقی - رییس اداره امور دندان‌پزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت از اتمام فاز اول راه‌اندازی مراکز دندان‌پزشکی بیماران خاص خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه قرار است در همه مراکز استان‌ها، مراکز ارائه خدمات دندان‌پزشکی تخصصی و سطح سه به بیماران خاص ایجاد شود تا بیماران هر استان برای دریافت خدمات از استان خود خارج نشوند.
صف "سزارین" در بیمارستان‌های خصوصی برای تولدهای تقویمی
دکتر ایرج حریرچی - معاون کل وزارت بهداشت از افزایش زایمان سزارین در برخی تاریخ‌های خاص در بیمارستان‌های خصوصی انتقاد و عوارض زایمان زودرس را تشریح کرد.
گرد پیری بر چهره ایران 1430
براساس آخرین آمارهای سازمان ملل در سال گذشته میلادی، 960 میلیون نفر معادل 13 درصد از ساکنان کره زمین از 60 سالگی عبور کرده‌اند، جمعیتی که سالانه 3 درصد به تعداد آنها افزوده می‌شود؛ این رقم در ایران حدود پنج درصد از جمعیت است و براساس پیش‌بینی برخی جمعیت‌شناسان تا سال 1430، سهم 24 درصدی از کل جمعیت کشورمان را به خود اختصاص خواهند داد. سرویس خانواده ایسنا در گزارشی به روند سالمندی در کشور و راهکارهای افزایش کیفیت زندگی آنها، پرداخته است.
ذوالقدر: اجبار دختربچه‌ها به ازدواج زوری متوقف می‌شود
سیده فاطمه ذوالقدر - نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با تصویب نهایی طرح اصلاح ماده 1041 قانون مدنی، دیگر شاهد اجبار دختربچه‌های زیر 13 سال به ازدواج زوری نخواهیم بود.
ابلاغ دستورالعمل «امربه معروف و نهی از منکر» به مدارس
علیرضا کاظمی - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تدوین و ابلاغ دستورالعمل امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: دو ساختار تحت عنوان "یاوران معروف" و "یادآوران معروف" هم تعریف شده است و در هر کلاس یک یاور معروف داریم که معارف مهم را بسط و نشر می‌دهد.
اولتیماتوم به آموزشگاه‌ها برای برگزاری آزمون‌ها
مهندس باقری - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از ارسال مصوبه‌ای به آموزشگاه‌های ابتدایی در تهران خبر داد که بر اساس آن اگر آموزشگاهی به جز همان آزمون‌های معلم در کلاس درس، از دانش آموزان آزمون دیگری بگیرد، مجوز آن آموزشگاه لغو می‌شود.
غبار نوسانات ارز بر برنامه‌های کاهش آلودگی هوا
آلودگی هوا در تهران به‌ویژه در نیمه دوم سال معضلی است که همه ساله پایتخت‌نشینان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برای مثال در سال 96 و 95 هوا در تهران در مجموع به ترتیب 108 و 89 روز در شرایط نامطلوب قرار داشت. از این رو کاهش آلودگی هوا در تهران در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران قرار گرفت، اما از آنجایی که بیشتر پروژه‌های آلودگی هوا به واردات وابسته است باید دید که مسئولان این حوزه چه برنامه‌های جدید و جایگزینی برای کاهش آلودگی هوا در شرایط فعلی اقتصادی دارند. در گزارش سرویس محیط زیست ایسنا ضمن مروری بر برنامه‌های کاهش آلودگی هوا، بر تمرکز اجرای این برنامه‌ها از سوی مسوولان مربوطه تاکید شده است.
مسمومیت‌ قابل تامل!
«مسمومیت و مرگ بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز»؛ حادثه‌ای که خبر آن، این روزها فراگیری بسیاری پیدا کرده و هر روز بر آمار مسمومان، ‌فوتی‌ها و افراد بسیار بدحال مرتبط با آن اضافه می‌شود. بر اساس آخرین گزارش‌ها (تا زمان تنظیم این مطلب) در چهار استان کشور شامل هرمزگان، ‌ خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و البرز، کار بسیاری از مصرف‌کنندگان به جای باریک کشیده است. در گزارش سرویس حوادث ایسنا، به موضوع مسمومیت‌های مرگبار ناشی از مشروبات الکلی پرداخته شده است.
مرگ روزانه 45 نفر در تصادفات رانندگی
سازمان پزشکی قانونی آمار جانباختگان و مصدومان حوادث ترافیکی در پنج ماهه امسال را اعلام کرد، آماری که از مرگ 7062 نفر و مصدومیت بیش از 158 هزار نفر حکایت دارد.
پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی نیز تا لحظه مخابره این گزارش به شرح زیر است:
مسمومیت‌ قابل تامل!
صف "سزارین" در بیمارستان‌های خصوصی برای تولدهای تقویمی
گرد پیری بر چهره ایران 1430
مسمومیت با الکل از ٣٠٠ نفر گذشت
دستگیری چندین نفر درباره مسمومیت‌های الکلی/ ترخیص خودروهای توقیفی فاقد حکم قضایی
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/92107/از-تولدهای-لاکچری-تا-توقف-رشد-طلاق
بستن   چاپ