آریا بانو
صدیقه پا‌ک‌بین: بخش علمی دانشگاهی در جشنواره مد و لباس فجر مستقل شد / برپایی استارت‌آپ‌ها در هشتمین گام
يکشنبه 8 مهر 1397 - 10:34:50
آریا بانو - دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از مستقل شدن بخش علمی و دانشگاهی در هشتمین دوره این رویداد خبر داد.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صدیقه پاک‌بین طراح لباس، مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه و دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر درباره جزئیات مطرح‌شده در پنجمین جلسه شورای عالی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: خوشبختانه در این جلسه، بسیاری از پیشنهادها و برنامه‌های عنوان‌شده برای فراخوان بخش‌های متعدد نهایی و آماده درج در فراخوان هشتمین جشنواره مد و لباس فجر شد.
پاک‌بین با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اتفاقات در این دوره از جشنواره، استقلال یافتن بخش علمی دانشگاهی است، اظهار داشت: نظر به ظرفیت‌های موجود در این بخش و تقاضای بسیاری از دانشجویان و استادان برای ارائه مقالات در قالب همایش، مقرر شد تا این بخش پیش از آغاز رسمی جشنواره به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) برپا شود و برگزیدگان در اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر مورد تجلیل قرار گیرند.
دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در ادامه به موضوع برپایی مسابقه زنده در جشنواره فجر اشاره کرد و گفت: همچون سال‌های گذشته، ثبت نام گروه‌ها پیش از برپایی این رویداد به انجام می‌رسد و پس از قطعی شدن حضور واجدین شرایط، مسابقه به شکل گروهی و با هدف ارائه کالکشن برپا خواهد شد و در هر گروه یک محقق و پژوهشگر در کنار طراح پارچه و طراح لباس به ایفای نقش می‌پردازد که همین امر موجب افزایش سطح کیفی و توجه به پیشینه تاریخی در آثار نهایی می‌شود.
او با اشاره به توجه این دوره از جشنواره به نقش و اهمیت استارت‌آپ‌ها در حوزه مد و لباس گفت: این فراخوان در بخش‌های طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، مسابقه زنده طراحی لباس، علمی دانشگاهی، صنعت و فناوری‌های نوین، بخش بین‌الملل، انجمن‌ها و مؤسسات هنری مد و لباس، استان‌ها و اقوام به‌زودی منتشر می‌شود اما در این دوره از جشنواره توجه ویژه‌ای به راه‌اندازی چندین استارت‌آپ داریم و امیدواریم در این مسیر به معرفی فناوری‌های نوین در عرصه مد و لباس کمک کنیم.
پاک‌بین افزود: یکی از نکات مهم مطرح در پنجمین جلسه شورای عالی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به نحوه حضور مؤسسات فعال در این دوره از جشنواره اختصاص داشت و اهداف و رویکردها در این بخش مورد بررسی و ارزیابی حاضران در جلسه قرار گفت.
او تصریح کرد: به‌زودی فراخوان هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در تمامی بخش‌ها منتشر می‌شود و تمامی فعالان عرصه مد و لباس از سراسر کشور و همچنین هنرمندان ایرانی مقیم کشورهای دیگر تا زمان اعلام‌شده در فراخوان فرصت دارند تا بهترین و خلاقانه‌ترین آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.
این مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه با تأکید بر اینکه حضور و همراهی هنرمندان عرصه مد و لباس به تبیین و تشریح استعدادهای موجود در عرصه مد و لباس اسلامی ایرانی منتهی خواهد شد بیان کرد: این جشنواره‌ها در شرایط اقتصادی موجود بستری را برای معرفی افراد فعال در این حوزه فراهم می‌کند و امید است شاهد برپایی جشنواره‌ای موفق و پویا در راستای هدایت بازار پوشاک به‌سوی تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه باشیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/92034/صدیقه-پا‌ک‌بین--بخش-علمی-دانشگاهی-در-جشنواره-مد-و-لباس-فجر-مستقل-شد---برپایی-استارت‌آپ‌ها-در-هشتمین-گام
بستن   چاپ