آریا بانو
سفرا و مدیران ارشد زن بیشتری در وزارت خارجه منصوب می شوند
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 2:08:25 PM
آریا بانو-مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، در آینده سفرا و مدیران ارشد زن بیشتری در وزارت امور خارجه منصوب می شوند.
 فروزنده ودیعتی روز دوشنبه در نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا، مدیران کل امور بانوان و مدیران کل امور اجتماعی استانداری های سراسر کشور افزود: با توجه به ساختار جدید وزارت امور خارجه، برنامه ریزی جدی برای تربیت کادر زنان در بخش های مختلف این وزارتخانه وجود دارد.
وی تصریح کرد: به غیر از مرضیه افخم به عنوان سفیر ایران در کشور مالزی، ٩ پست مدیریتی دیگر در این وزارتخانه به بانوان اختصاص داده شده است.
ودیعتی ادامه داد: همچنین باید گفت که رشد 6١ درصدی در انتصاب بانوان از ابتدای دولت یازدهم در این وزارتخانه را شاهد بوده ایم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 6٣ نفر از نیروهای سفارتخانه‌های ایران را زنان تشکیل می دهند، اظهار داشت: ٣٣ درصد بانوان شاغل در وزارت امور خارجه، دارای مدارک دکتری و فوق لیسانس هستند.
ودیعتی ادامه داد: وزارت امور خارجه نقش هماهنگ کننده دارد و به عنوان پل ارتباطی با سفارتخانه ها است که امیدواریم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و برخی از دستگاه های اجرایی مشخص کنند که آیا می توانند ارتباط مستقیم با این سفارتخانه ها داشته باشند.
نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا، مدیران کل امور بانوان و مدیران کل امور اجتماعی استانداری های سراسر کشور به مدت یک روز با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در باشگاه نهاد ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

http://www.banounews.ir/fa/News/77532/سفرا-و-مدیران-ارشد-زن-بیشتری-در-وزارت-خارجه-منصوب-می-شوند
بستن   چاپ