آریا بانو
رکورددار دوی استقامت زنان: اهدای روبالشتی در شان ورزشکاران نبود
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 12:34:47
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- رکورددار دوی استقامت زنان ایران گفت: رشته صحرانوردی هر سال یکبار برگزار می‌شود و در شان ورزشکار نیست که به آنان روبالشتی جایزه بدهند و بهتر است فدراسیون جایزه نقدی در نظر بگیرد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های دو صحرانوردی کشور در بخش مردان و زنان روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در چابهار برگزار شد که «پریسا عرب» در بخش زنان و «محمد جعفرمرادی» در بخش مردان قهرمان شدند که به نفرات برتر این پیکارها یک روبالشتی دستبافت این منطقه و جوایز نقدی اهدا شد. اهدا روبالشتی به قهرمانان این رشته حاشیه‌هایی را ایجاد کرد.
«پریسا عرب» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در این زمینه اظهار داشت: هرگاه به این روبالشتی نگاه می‌کنم، می‌خندم. این جایزه در شان یک ورزشکار نیست و باید فدراسیون با جوایز نقدی از ما حمایت کند.
وی در واکنش به این مطلب که در هیچ رشته‌ای برای مسابقات قهرمانی کشوری جایزه‌ای در نظر نمی‌گیرند، گفت: این درست است؛ اما دوی صحرانوردی سالی یک مرتبه برگزار می‌شود. برای آنکه ورزشکاران انگیزه داشته باشند باید جایزه‌ای در نظر بگیرند.
رکورددار دوی استقامت ایران عنوان کرد: در هفته 150 کیلومتر تمرین می‌کنم و در مسابقات قهرمانی کشوری هم رقیبی نداشتم و تنها با نرم دوی به طلا رسیدم. این روزها به دلیل کرونا و بسته بودن سالن‌ها مجزا تمرین می‌کنم.
وی ادامه داد: مشکل من این است که رقیب ندارم و تنها هستم. حتی در مسابقات رقیبی ندارم و با نفر دوم 4 دقیقه فاصله دارم. تلاش می‌کنم تا در سال جدید رکوردم به زیر 17 دقیقه برسد. امیدوارم بدون رقیب هم بتوانم به این رکورد برسم.
برچسب‌ها
پریسا عرب هاشم صیامی فدراسیون دو و میدانی

http://www.banounews.ir/fa/News/504008/رکورددار-دوی-استقامت-زنان--اهدای-روبالشتی-در-شان-ورزشکاران-نبود
بستن   چاپ