آریا بانو
سمبوسه گوشت و سیب زمینی خوشمزه و لذیذ
سه شنبه 7 بهمن 1399 - 08:33:07
آریا بانو - مجله دلگرم / سمبوسه یکی از غذاهایی است که در جنوب کشور طرفداران زیادی دارد و مواد آن در نان پیچیده شده و سرخ می شود. این غذای خوشمزه انواع مختلفی مثل سمبوسه پیتزایی، سمبوسه سبزیجات، سمبوسه پنیری و ... دارد.
اما در این مطلب می خواهیم یکی از انواع سمبوسه هایی که در جنوب خیلی محبوب است را به شما عزیزان آموزش دهیم. این سمبوسه، سمبوسه گوشت و سیب زمینی است. پس تا انتها با ما همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه سمبوسه گوشت و سیب زمینی:
150 گرم گوشت چرخ کرده
1 عدد سیب زمینی بزرگ
1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
1 قاشق غذاخوری پیاز داغ
نان لواش به مقدار لازم
4 الی 5 قاشق غذاخوری پنیر پیتزا
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم
مراحل تهیه سمبوسه گوشت و سیب زمینی:
معمولا سمبوسه با سیب زمینی پخته شده درست می شود اما در سمبوسه گوشت و سیب زمینی چنین نیست و لازم است که شما ابتدا سیب زمینی را به شکل نگینی خرد کنید. حالا کمی روغن در یک ماهیتابه بریزید و بگذارید داغ شود، سپس سیب زمینی را به همراه نمک و زردچوبه سرخ کنید.
در یک ماهیتابه ی دیگر پیازهای نگینی شده را به همراه کمی روغن، فلفل، نمک و زردچوبه تفت دهید و گوشت چرخ کرده را به آن ها اضافه کنید. بگذارید تا کمی گوشت سرخ شود و بوی آن از بین برود.
ادویه در سمبوسه یکی از مهم ترین اجزاء است که می تواند در طعم آن اثرگذار باشد. با ما همراه شوید تا شما را با ادویه سمبوسه و طرز تهیه آن آشنا کنیم.
در این مرحله از تهیه سمبوسه گوشت و سیب زمینی، رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. وقتی گوشت و رب سرخ شد، سیب زمینی های سرخ شده را به مواد اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید.
وقتی کمی تفت دادید، آن ها را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود. وقتی خنک شد پنیر پیتزا را اضافه کنید. توجه داشته باشید که نمی خواهیم پنیر در مواد آب شود به همین دلیل وقتی مواد سرد شد پنیر را اضافه می کنیم.
حالا مایه سمبوسه آماده است و باید آن ها را در نان لواش بپیچید. وقتی سمبوسه ها را پیچیدید، در یک ماهیتابه به مقدار کافی روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود، سپس سمبوسه ها را روی حرارت ملایم سرخ کنید.
وقتی دو طرف آن ها طلایی شد یعنی آماده است. آن ها را در ظرف بچینید و همراه با سس نوش جان کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/503826/سمبوسه-گوشت-و-سیب-زمینی-خوشمزه-و-لذیذ
بستن   چاپ