آریا بانو
طرز تهیه کیک چوبی مگنوم
شنبه 27 دي 1399 - 21:52:28
آریا بانو - مامی فود/ مواد لازم:
 آرد2 پیمانه
تخم مرغ3عدد
روغن مایع نصف پیمانه
کره50 گرم
شیر3/4 پیمانه
پودر کاکائو3 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
وانیلنصف قاشق چایخوری
شکلات تخته ای100 گرم
گردو خرد شده20 گرم
شکر1 پیمانه
کره60 گرم
طرز تهیه و دستور پخت:
کیک ها در زمستان و روزهای سرد خیلی پر طرفدارند و در مزه ها و طعمهای مختلفی درست می شوند و به صورتهای گوناگونی تهیه می شوند وانتخاب مناسبی برای سرو با چایی و یا قهوه هستند.در میان این تنوع درست کردن کیک ها ، یکی از مدلهای درست کردن کیک ها ، کیک چوبی مگنوم است که در ان کیک را شکل بستنی چوبی و با روکش شکلات درست می کنیم.این مدل کیک یک شیوه جدید از تهیه کیک بوده و برای مهمانی هایی مانند تولد و جشنها و مراسم خاص و ... خیلی مناسب است و یا وجود ظاهر زیبا طرز تهیه ان راحت است.
لذا در این مطلب طرز تهیه کیک چوبی مگنوم را که شامل آرد و روغن مایع و شیر و شکلات تخته ای و بکینگ پودر و تخم مرغ و کره و وانیل و گردو خرد شده و پودر کاکائو است را برایتان می نویسم تا ان رار د منزل درست کرده وبرای عصرانه میل کنید و یا در مهمانی ها استفاده نمایید.
مرحله اول تهیه کیک چوبی مگنوم :
ابتدا و برای شروع کار ،3 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم و در دمای محیط قرار داده بودیم را داخل یک ظرف شکسته و در صورت سالم بودن به ان نصف قاشق چایخوری وانیل و به ان 1 پیمانه شکر اضافه می کنیم و مواد را برای مدت 5 دقیقه با همزن برقی خوب مخلوط می کنیم تا سفید شده و حجمش زیاد شود.
مرحله دوم تهیه کیک چوبی مگنوم :
در ادامه نصف پیمانه روغن مایع ( توجه شود 10 گرم روغن مایع را استفاده نمی کنیم و برای مراحل بعدی کنار می گذاریم ) و 50 گرم کره نرم شده در دمای اتاق را اضافه می کنیم و با مخلوط شکر و تخم مرغ قاطی می کنیم.سپس 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را اضافه می کنیم و با مود قاطی می کنیم.
مرحله سوم تهیه کیک چوبی مگنوم :
سپس 2 پیمانه آرد و 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر را داخل یک ظرف با هم مخلوط می کنیم و انها را الک کرده و انها را کم کم به مواد کیک در مرحله قبل اضافه می کنیم و مواد را با هم خوب قاطی می کنیم تا یکدست شود.اکنون مایه کیک ما اماده است.
مرحله چهارم تهیه کیک چوبی مگنوم :
در ادامه کف یک قالب کیک را با روغن چرب می کنیم و ارد پاشی می کینم و یا کاغذ روغنی می اندازیم از مایه کیک تهیه شده در مرحله قبل کف قالب می ریزیم و کیک را در فر از قبل گرم شده با جرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 45 قیقه قرار می دهیم تا کیک بپزد و با فرو کردن خلال دندان رد کیک از پختن ان مطمئن می شویم .سپس وقتی کیک پخت قالب را از فر بیرون اورده و بعد از سرد شدن ان را از قالب در می اوریم و با قالب شیرینی زبان ان را کاتر می زنیم و می بریم.
مرحله پنجم تهیه کیک چوبی مگنوم :
در ادامه سس شکلاتی را برای روکش کردن این کیک درست می کنیم و برای این منظور 100 گرم شکلات تخته ای را خرد کرده و داخل یک ظرف می ریزیم و ظرف رار وی بخار کتری می گذاریم و شکلاتتخته ای را به روش بن ماری ذوب می کنیم.سپس به ان 10 گرم کره 10 گرم روغن مایع اضافه می کینم و انها را با شکلات مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود و دراخر هم 20 گرم گردو خرد شده با سس شکلاتی اضافه می کنیم.سپس انر ا از روی حرارت بر می داریم.اکنون سس شکلاتی ما آماده است.
مرحله ششم تهیه کیک چوبی مگنوم :
در ادامه چوب بستنی را برداشته و یک انتهای ان را مقداری داخل شکلات می بریم سپس ان را داخل کیک برش خورده فرو می کنیم ( دقیقا مانند چوب بستنی) و کیک را با سس شکلات می پوشانیم.سپس ان را روی سیم توری قرار می دهیم تا خشک شود.بعد از 5 دقیقه کیک شکلاتی را از این رو به ان رو می کنیم تا به توری نچسبد شکلات کنده نشود.
مرحله هفتم تهیه کیک چوبی مگنوم :
اکنون کیک چوبی مگنوم ما آماده است و ان را در ظرف مناسبی یم گذاریم و برای مهمانی ها و تولدها از این کیک زیبا و خوشمزه استفاده می کنیم. نوش جان

http://www.banounews.ir/fa/News/497475/طرز-تهیه-کیک-چوبی-مگنوم
بستن   چاپ