آریا بانو
ابهام در بازداشت یا احضار شهرداران 2 منطقه تهران
شنبه 27 دي 1399 - 19:42:28
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / در حالی ادعا شده موضوع شهردران 2 منطقه تهران تنها احضار بوده، که آن‌ها هنوز به محل کار خود نرفته اند و برای این مناطق سرپرست تعیین شده است.
چند روز پیش بود که رسانه ها خبری مبنی بر دستگیری شهرداران مناطق 2 و 8 تهران منتشر کردند. البته هیچ کدام از مسئولان خبر بازداشت را تایید نکردند. اما محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره ماجرای دستگیری شهردار منطقه 2 و 8 گفت: شهرداران این مناطق به دادگاه احضار شده است.
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که من انجام داده‌ام، خبر دستگیری صحیح نیست، ماجرا در حد احضار بوده و جزییاتی در مورد علت این موضوع هنوز به دستمان نرسیده است.
احضار به طور کلی فرایندی است که مدت زیادی طول نمی‌کشد و فرد پس از پاسخگویی بازداشت نمی‌شود و می‌تواند به کار خود ادامه بدهد. اما صحبت امروز غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران در خصوص نحوه اداره شهرداری مناطق 2 و 8 کمی سوال برانگیز بود.
محمدی گفت: با توجه به فرآیند بازپرسی و تحقیقات، اگر دوره بررسی طولانی شود قاعدتا مناطق با سرپرست اداره خواهند شد.
اکنون سوال این است که اگر موضوع تنها احضار بوده، پس انتخاب سرپرست به چه معنی است؟ آیا فرایند احضار و پاسخگویی آنقدر طول کشیده که این 2 شهردار به محل کار خود بازنگشته اند؟
زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: بنده خبر دستگیری یا احضار را تایید نمی‌کنم، زیرا هنوز گزارش دقیقی در این زمینه به ما نرسیده است.
او در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه اگر دستگیر نشدند پس چرا قرار است شهرداری با سرپرست اداره شود؟ گفت: وقتی این 2 فرد نباشند چه کسی باید شهر را اداره کند؟ به همین دلیل سرپرست انتخاب شده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/497368/ابهام-در-بازداشت-یا-احضار-شهرداران-2-منطقه-تهران
بستن   چاپ