آریا بانو
روانشناسی رنگ قرمز ایرانی در طراحی دکوراسیون
شنبه 27 دي 1399 - 17:12:44
آریا بانو - آخرین خبر / رنگ قرمز در طراحی
رنگ قرمز یکی از سه رنگ اصلی است و نشان دهندۀ عشق،گرما،صمیمیت می باشد.این رنگ به افراد احساس نشاط و سلامتی میدهدو در درمان سستی،بی حالی،افسردگی و ترس مفیداست.
رنگ قرمز بهترین سپر در مقابل سرمای زمستان است. مخصوصاً در منازلی که از گرمای طبیعی خورشید بی‌بهره هستند؛ استفاده از رنگ زرد و قرمز در قسمت‌هایی از منزل گرما را به افراد خانواده هدیه می‌دهد.
یافته ها حاکی از آن است: رنگ قرمز باعث بالا رفتن تستسترون می شود، در نتیجه فرد احساس قدرت و تهاجم بیشتری خواهد داشت.رنگ قرمز محرک اعصاب و خون است و آدرنالین را آزاد می کندو موجب فعال شدن گردش خون و نشاط بخشیدن به بدن می شود.

آریا بانو

مزاج شناسی رنگ قرمز:
رنگ قرمز به دلیل دموی (گرم و تر) مزاج بودن برای مزاج های بلغمی (سرد و تر) و سوداوی (سرد وخشک) توصیه میشود. این رنگ میتواند از شدت بلغم که موجب سستی، چاقی و پیری زودرس و سفیدی و موی سر و .. می شود بکاهد. همچنین لاغری،غم،افسردگی که از بروزات سودا می باشد نیز میکاهد. بدین صورت این رنگ برای مناطق کوهستانی و سرد و خشک و مناطق معتدل و مرطوب همچون شمال کشورمان توصیه میشود.
مناطق جنوبی کشورمان بیشتر دارای حالات گرم و تر(دموی) و مناطق نیمه بیابانی (تهران و کرج و..) و بیابانی (یزد و اصفهان و..) بیشتر حالات گرم و خشک (صفراوی) می باشند.لذا این رنگ در مناطق فوق توصیه نمی شود.
از صفحه معماری مصاف

http://www.banounews.ir/fa/News/497216/روانشناسی-رنگ-قرمز-ایرانی-در-طراحی-دکوراسیون
بستن   چاپ