آریا بانو
داوری بدون ممیزی؛ چالش بزرگ داوران جشنواره 39 در غیبت هیات انتخاب!
شنبه 27 دي 1399 - 12:28:33
آریا بانو - سینمادیلی/ با حذف هیات انتخاب از جشنواره سی و نهم فیلم فجر این جشنواره به شکل متفاوتی نسبت به ‌دوره‌های پیشینش در حال برگزاری است. 62 فیلم‌ متقاضی دارای پروانه ساخت بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره فجر حایز شرایط شرکت در جشنواره شناخته و به داوری گذاشته شده‌اند این اما می‌تواند شروع دردسرهای این جشنواره باشد.
همزمان با نمایش فیلم‌ها برای هیات داوران، این فیلم‌ها به شورای پروانه نمایش رفته و مراحل صدور پروانه نمایش موقت آنها برای نمایش در جشنواره فجر در حال انجام است. ‌در این میان یک اتفاق توسط مدیران جشنواره پیش‌بینی نشده و آن هم پروانه نمایش نگرفتن یکی از فیلم‌هایی است که مورد توجه داوران قرار گرفته باشد.

آریا بانو

در دوره‌های قبلی جشنواره فجر با حضور چند عضو شورای پروانه نمایش در هیات انتخاب عملا امکان انتخاب فیلمی با مشکلات ممیزی و پروانه نمایش وجود نداشت هرچند نهایتا گفته می‌شد این فیلم‌ها انتخاب هیات انتخاب هستند اما به جز موارد انگشت شمار، هیات‌های انتخاب مخالفتی با نگاه مدیران و شوراها نداشتند .
این بار اما بار روی دوش هیات داوران است که از قضا با اکثریت سینمایی تشکیل شده. آیا از این 62 فیلم حایز شرایط اگر فیلمی مشکل جدی برای ممیزی یا پروانه نمایش داشته باشد برای هیات داوران نمایش داده می‌شود؟ و در صورت نمایش اگر مورد توجه هیات داوران قرار گرفته باشد حذف آن از داوری مطرح و مورد قبول داوران قرار می‌گیرد؟ این چالش بزرگ جشنواره سی و نهم و هیات داوران سینمایی آن خواهد بود؛ انجام همزمان وظیفه هیات داوران و هیات انتخاب..

http://www.banounews.ir/fa/News/497030/داوری-بدون-ممیزی؛-چالش-بزرگ-داوران-جشنواره-39-در-غیبت-هیات-انتخاب!
بستن   چاپ