آریا بانو
در هفته گذشته در فضای مجازی موسیقی چه گذشت؟
شنبه 27 دي 1399 - 09:32:46
آریا بانو - آخرین خبر / «یک هفته با فضای مجازی موسیقی» برای مرور متن و حاشیه رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی در دوران کرونا است.
علیرضا قربانی و راه پرپیچ و خم روایت قصه ربابی

آریا بانو


علیرضا قربانی با انتشار ویدئویی از قطعه ربابی نوشت:
قصه «ربابی» پر پیچ و خم است،
از آنچه که پیش آمد و آنچه که در نظر افتاد.
ویدیٔوی پیش روی شما یک دقیقه از پشت صحنه ویدیٔوی کاملی است‌ که در جریان ضبط قطعه "ربابی" و با همت آقایان رضا موسوی و جلیل دیده‌ور گرامی تهیه شده که به زودی و طی چند روز آینده نسخه کامل آن در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
سهراب پورناظری گرامیداشت مجازی برای پدر

آریا بانو


در متن نوشته شده از سوی سهراب پورناظری آمده است:
«شش سالم بود، تازه به تهران کوچ کرده بودیم، در خانه‌ای دنج و کوچک که تنها یک اتاق بود هر چهار نفرمان روزگار می‌گذراندیم. نیمه شب بود با صدای ساز بابا بیدار شدم. رفتم دیدم در راهرو روی زمین نشسته و میز کوچکی که کاغذ نت‌اش روی آن بود و شمعی که روشنایی بدهد کنارش داشت می‌ساخت آهنگی را که: تا ز میخانه و می نام و نشان خواهد بود / سر ما خاک ره پیر مغان خواهد بود. سی و یک سال بعد و این عکس...»
انتشار یک دکلمه با صدای افشین یداللهی در سالروز تولد

آریا بانو


همزمان با سالروز تولد افشین یداللهی شاعر فقید کشورمان یک قطعه موسیقایی با صدای این ترانه سرا با موسیقی و تنظیم امیرحسین سمیعی از کتاب روزشمار عشق» در فضای مجازی منتشر شد.
این دکلمه برگرفته از اشعار سپید مرحوم یداللهی در کتاب «روزشمار یک عشق» است که چندی پیش منتشر شده بود. البته این ترانه‌سرای فقید در زمان حیاتش مراحل تولید آلبوم دکلمه‌هایش با صدای خودش را آغاز کرده بود اما سانحه رانندگی اسفند 1395 تقدیر دیگری برای افشین یداللهی و موسیقی ایران رقم زد.
خانواده زنده‌یاد یداللهی همزمان با انتشار این دکلمه در یادداشت کوتاهی اعلام کردند: «این اثر پیشکش می‌شود به هموطنانی که دل‌هایشان در سوگ عزیزانشان اخگری است سوزان. باشد که هر دل سوگوار به نور یزدان مهربان در آرامش و رامش قرار گیرد.»
عکس حامد برادران به همراه بهنام بانی
حامد برادران عکسی در کنار بهنام بانی در جزیره کیش منتشر کرد و نوشت:
«براتون همچین هوایی و آرزو می کنم.»

آریا بانو


http://www.banounews.ir/fa/News/496847/در-هفته-گذشته-در-فضای-مجازی-موسیقی-چه-گذشت؟
بستن   چاپ