آریا بانو
طرز تهیه کباب حسینی با گوشت چرخ کرده
شنبه 27 دي 1399 - 06:51:58
آریا بانو - کباب حسینی یکی از انواع کباب های خوشمزه و مخصوص ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این کباب خوشمزه همانطور که مطمئنا می دانید با گوشت راسته گوسندی به صورت تکه ای تهیه می شود. در این دستور این کباب خوشمزه را با گوشت چرخ کرده درست می کنیم که هم طرز تهیه آن راحت تر است هم با سرعت بیشتری می توانیم کباب حسینی درست کنیم. دستور تهیه این کباب خوشمزه شباهت زیادی به کباب تابه ای آبدار دارد و می توانیم آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 2 نفر گوشت چرخ کرده 300 گرم پیاز 2 عدد متوسط فلفل دلمه ای 1 عدد گوجه فرنگی 4 عدد سیر 3 حبه رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی زردچوبه و روغن به مقدار کافی سیخ کوتاه به تعداد کافی دستور پخت کباب حسینی با گوشت چرخ کرده مرحله اول برای تهیه کباب حسینی خوشمزه با گوشت چرخ کرده ابتدا یکی از پیازها را رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه می ریزیم. مرحله دوم در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط پیاز و گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، حالا با دست مواد را به مدت تا دقیقه ورز می دهیم تا به خوبی مخلوط شده و کاملا یکدست و منسجم شوند. مرحله سوم در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون می پو شانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب به خوبی استراحت کند. در ادامه گوجه فرنگی ها را به همراه فلفل دلمه ای و سیر داخل مخلوط کن می ریزیم. مرحله چهارم حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم، سپس مخلوط کن را روشن می کنیم تا مواد پوره شوند. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن به یک تابه اضافه می کنیم. مرحله پنجم در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه مخلوط گوجه فرنگی، سیر و فلفل دلمه ای پوره شده را به تابه اضافه کرده و با پیاز ترکیب می کنیم. مرحله ششم پس از کمی تفت دادن، مواد را در اطراف تابه جمع می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را در وسط تابه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شود. حالا اجازه می دهیم سس با حرارت بسیار ملایم روی حرارت بماند. مرحله هفتم در این مرحله کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کباب بر می داریم و آنرا مانند کباب کوبیده روی سیخ پهن می کنیم. به همین ترتیب تمام مایه کباب را سیخ می کنیم. مرحله هشتم حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیخ ها را درون تابه می چینیم و هر سمت کباب ها را به مدت حدودا 5 دقیقه سرخ می کنیم تا رنگشان طلایی شود. مرحله نهم در این مرحله کباب های سرخ شده را درون سس می چینیم و اجازه می دهیم سس کاملا غلیظ شده و به خورد کباب ها برود. در پایان کباب حسینی را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

کباب حسینی یکی از انواع کباب های خوشمزه و مخصوص ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این کباب خوشمزه همانطور که مطمئنا می دانید با گوشت راسته گوسندی به صورت تکه ای تهیه می شود. در این دستور این کباب خوشمزه را با گوشت چرخ کرده درست می کنیم که هم طرز تهیه آن راحت تر است هم با سرعت بیشتری می توانیم کباب حسینی درست کنیم. دستور تهیه این کباب خوشمزه شباهت زیادی به کباب تابه ای آبدار دارد و می توانیم آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم برای 2 نفر
گوشت چرخ کرده300 گرم
پیاز2 عدد متوسط
فلفل دلمه ای1 عدد
گوجه فرنگی4 عدد
سیر3 حبه
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
سیخ کوتاهبه تعداد کافی
دستور پخت کباب حسینی با گوشت چرخ کرده
مرحله اول
برای تهیه کباب حسینی خوشمزه با گوشت چرخ کرده ابتدا یکی از پیازها را رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه می ریزیم.
مرحله دوم
در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط پیاز و گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، حالا با دست مواد را به مدت تا دقیقه ورز می دهیم تا به خوبی مخلوط شده و کاملا یکدست و منسجم شوند.
مرحله سوم
در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون می پو شانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب به خوبی استراحت کند. در ادامه گوجه فرنگی ها را به همراه فلفل دلمه ای و سیر داخل مخلوط کن می ریزیم.
مرحله چهارم
حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم، سپس مخلوط کن را روشن می کنیم تا مواد پوره شوند. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن به یک تابه اضافه می کنیم.
مرحله پنجم
در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه مخلوط گوجه فرنگی، سیر و فلفل دلمه ای پوره شده را به تابه اضافه کرده و با پیاز ترکیب می کنیم.
مرحله ششم
پس از کمی تفت دادن، مواد را در اطراف تابه جمع می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را در وسط تابه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شود. حالا اجازه می دهیم سس با حرارت بسیار ملایم روی حرارت بماند.
مرحله هفتم
در این مرحله کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کباب بر می داریم و آنرا مانند کباب کوبیده روی سیخ پهن می کنیم. به همین ترتیب تمام مایه کباب را سیخ می کنیم.
مرحله هشتم
حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیخ ها را درون تابه می چینیم و هر سمت کباب ها را به مدت حدودا 5 دقیقه سرخ می کنیم تا رنگشان طلایی شود.
مرحله نهم
در این مرحله کباب های سرخ شده را درون سس می چینیم و اجازه می دهیم سس کاملا غلیظ شده و به خورد کباب ها برود. در پایان کباب حسینی را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/496816/طرز-تهیه-کباب-حسینی-با-گوشت-چرخ-کرده
بستن   چاپ