آریا بانو
خودزنی باشگاه ذوب‌آهن!
پنجشنبه 25 دي 1399 - 01:06:51
آریا بانو - طرفداری / هیات مدیره ذوب آهن به جای آن که از سرمربی تیمش که به گواه دوست و دشمن فوتبال خوبی ارائه می کند و فقط به خاطر اشتباهات فاحش داوری و یک سری اتفاقات که ریشه در مسائل خارج از زمین فوتبال دارد، بد نتیجه گرفته، حمایت کند، در اقدامی عجیب شرط گذاشتن برای رحمان رضایی را علنی کرده است، آن هم در آستانه بازی خارج از خانه این تیم مقابل سایپا!
اگر اعضای غیر فوتبالی هیات مدیره ذوب آهن ماجرای اولتیماتوم به رحمان رضایی را علنی می کردند جای تعجب نداشت ولی از رسول کربکندی که خودش فوتبالیست حرفه ای بوده، به جام جهانی رفته، سالها مربیگری کرده، باتجربه است و سرد و گرم فوتبال را دیده، بعید بود در آستانه بازی ذوب آهن و سایپا با رسانه ها مصاحبه کند و بگوید به رحمان رضایی گفته ایم از 5 بازی پایانی نیم فصل اول 15 امتیاز بگیر و تا آخر فصل بمان، اگر 11 امتیاز گرفتی فعلا برکناری منتفی است و اگر کمتر از 11 امتیاز گرفتی برکنار می شوی!
گرفتن 11 امتیاز از 5 بازی برای ذوب آهن یعنی مقابل سایپا در تهران، نفت مسجدسلیمان در اصفهان، نساجی در قائمشهر، سپاهان در اصفهان و مس در رفسنجان، در مجموع 3 برد و دو مساوی بیاورد. فارغ از این که چنین نتایجی شدنی باشد یا نه، عجیب است که عضو فوتبالی هیات مدیره ذوب آهن این موضوع و شروط را به رسانه ها بگوید. 
شروطی که استرس ذوب آهن را بیشتر می کند
رسول کربکندی بهتر از ما می داند بازیکن فوتبال اگر بداند سرمربی اش جایگاه محکمی ندارد و احتمال برکناری اش وجود دارد، دیگر حرف سرمربی را گوش نمی کند. البته در تیم ذوب آهن اغلب بازیکنان با رحمان رابطه خوبی دارند و برای او سر جلوی توپ می گذارند اما این موضوع که هیات مدیره برای رضایی شرط گذاشته و شرط ها را علنی کرده، قطعا روی تمرکز بازیکنان تاثیر منفی می گذارد. ذوب آهن به خاطر اشتباهات داوری به اندازه کافی لطمه خورده و تمرکزش را از دست داده و دیگر قرار نیست هیات مدیره هم شرایط روحی تیم را بدتر کند. به همین بازی آخر تیم نگاه کنید. حالا رحمان رضایی و کادر فنی اش هم باید ذهن بازیکنان را از اشتباهات داوری پاک کنند، هم اثرهای منفی پنالتی دقیقه 97 در بازی اراک که محصول اشتباه عجیب و غیرقابل باور مدافع تیم بود را از ذهن بازیکنان از بین ببرند و هم مراقب باشند شروط هیات مدیره استرس بازیکنان ذوب آهن را بیشتر نکند!
ذوب آهن و خطر تماس مربیان بیکار!
شاید تصور کربکندی این باشد که شرط گذاشتن برای رحمان، بازیکنان را به خودشان می آورد که بدانند فقط فوتبال زیبا کافی نیست و به خاطر نتیجه نگرفتن آنها، سرمربی در آستانه قطع همکاری است اما در این صورت هم ضررهای این کار بیشتر از فوایدش است. بر فرض که بازیکنان برای حمایت از رحمان، تلاش شان را دو برابر کنند، با مزاحمت های مدعیان سرمربیگری ذوب آهن و آنهایی که از همین حالا خودشان را جانشین رضایی می دانند، چه باید کرد؟
شک نکنید از فردا تماس مربیان بیکار و خانه نشین با بازیکنان ذوب آهن آغاز می شود و دیگر تمرکزی برای آنها باقی نمی ماند. هر کدام شان می خواهند دو بازیکن را در تیم همراه خود کنند و این وسط آن که آسیب می بیند ذوب آهن است! 
راز گلایه های رحمان فاش شد
حالا معلوم می شود چرا رحمان رضایی از باشگاه ذوب آهن دلخور بود و در کنفرانس خبری قبل از بازی با اراک، غیرمستقیم از برخی رفتارها گلایه می کرد.
هیات مدیره ذوب آهن این حق را دارد که هر روز دلش خواست به مدیرعامل دستور تغییر سرمربی را بدهد اما منطق حکم می کند تا روزی که رحمان رضایی سرمربی این تیم است، از او حمایت شود. رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن است و موفقیت او موفقیت ذوب آهن خواهد بود. 
نمی دانیم رحمان رضایی با این شرط و شروط چه خواهد کرد اما بهتر است از همین حالا برای نیم فصل دوم به فکر تیم دیگر و شغل دیگری باشد. همکاری دراز مدت با این هیات مدیره، غیرممکن به نظر می رسد. با هیات مدیره ای که پنالتی اشتباه دقیقه 97 بازی اول مقابل فولاد، پنالتی عجیب دقیقه 97 بازی آخر در اراک، پنالتی های اشتباه سه بازی با پیکان، نفت آبادان و شهر خودرو، اخراج دقیقه یک اشتباه در بازی مقابل ماشین سازی، گل آفساید تراکتور، گل خطای پرسپولیس و پنالتی های اعلام نشده مقابل استقلال، گل گهر و ... را می بیند و بیانیه نمی دهد اما برای سرمربی اش شرط می گذارد و رسانه ای اش می کند، تا هفته چندم می توان ادامه داد؟!
از دادفر مدیر رسانه تا دادفر هیات مدیره!
البته شاید این رفتار تند هیات مدیره واکنشی باشد به رفتار رحمان رضایی در اراک... در جریان کنفرانس خبری قبل از بازی با آلومینیوم همین که رحمان رضایی شروع به انتقاد از باشگاه می کند، مدیر رسانه ای باشگاه به او اشاره می کند که چیزی نگوید، رحمان که شاکی بود ادامه می دهد و می گوید چرا سخنگوی باشگاه درباره ظلم هایی که به ذوب آهن می شود حرف نزد، دادفر مدیر رسانه ای ذوب آهن این بار زیرلب از رحمان می خواهد حرفی علیه باشگاه نزند و آرام می گوید سخنگو مصاحبه کرد که این بار رحمان از کوره در می رود و می گوید؛ آقای دادفر، قرار نیست ما هر دفعه بیاییم در کنفرانس و دو جمله تکراری بگوییم و برویم. باید حقایق را گفت... این فیلم در فضای مجازی چرخید و سر و صدا کرد... فراموش نکنید به هرحال علاوه بر دادفری که مدیر رسانه ای ذوب آهن است، یک دادفر هم داخل هیات مدیره ذوب آهن است اما عجیب اینجاست که چرا کربکندی که عضو فوتبالی هیات مدیره ذوب آهن است موضوع شروط هیات مدیره را علنی می کند. کربکندی پیش از این هم درباره رحمان رضایی با طعنه و کنایه حرف زده بود اما این که شرط گذاشتن هیات مدیره برای مربی را آن هم در آستانه بازی تیم، در رسانه ها بازگو کند از کسی که خودش مربی بوده، بعید است!

http://www.banounews.ir/fa/News/495419/خودزنی-باشگاه-ذوب‌آهن!
بستن   چاپ