آریا بانو
تهیه پودر سوخاری خانگی با دو روش متفاوت در خانه
پنجشنبه 25 دی 1399 - 12:46:20 AM
آریا بانو - کتاب کاله/ پودر سوخاری همان نان خشکی است که پودر شده و معمولا در فرایندی با یکسری سبزیجات معطر یا ادویه‌های ترکیب می‌شود. برای تهیه پودر سوخاری معمولا از نان‌های حجیمی مثل باگت یا نان تست استفاده می‌شود و نان در این روند دوبار تحت فرآیند پخت قرار می‌گیرد؛ در مرحله اول پخت نان که به صورت عادی انجام می‌شود و در مرحله دوم با حرارت ملایم و به صورت خرد شده، فقط برای این که رطوبت نان کاملا گرفته شود. پودر سوخاری انواع مختلفی مثل ریز و درشت دارد که به نوع آسیاب کردن و الک شدن آن بستگی دارد.
نوع درشت آن برای غذاهای سرخ شده مثل مرغ سوخاری، کتلت، شامی و ماهی و غیره کاربر دارد و نوع ریز آن برای تهیه غذاهایی مثل ناگت استفاده می‌شود. چون امروزه شاهد بالا رفتن بی رویه قیمت پودر سوخاری هستیم، می‌خواهیم طرز تهیه آن را به روش خانگی با تمام نکات و فوت و فن‌هایش به شما آموزش دهیم که اصلا کار سختی نیست و زمان زیادی نمی‌گیرد. شما هر چند وقت یکبار می‌توانید مقادیر بیشتری از این پودر آماده کنید و برای مصرف چند ماه‌تان از آن در جای خشک و خنک نگهداری کنید. همراه ما باشید.
مواد لازم برای تهیه پودر سوخاری KFC
نان تست یک پیمانه
رزماری خشک یک قاشق غذاخوری
ارگانونصف قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل یک قاشق چای‌خوری
زردچوبه یک قاشق غذاخوری
پودر کاری نصف قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای نصف قاشق غذاخوری
پودر پیازیک قاشق غذاخوری
فلفل سیاهدو قاشق چای‌خوری
فلفل قرمزیک قاشق چای‌خوری
پاپریکایک قاشق غذاخوری
پودر شنبلیله خشک یک قاشق غذاخوری
پودر سیردو قاشق غذاخوری
عصاره مرغ دو قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
طرز تهیه پودر سوخاری KFC
مرحله اول
پودر سوخاری KFC را می‌توانید به راحتی در خانه آماده کنید و از آن برای تهیه غذاهایی مانند توپک سیب زمینی و مرغ سوخاری استفاده کنید. برای شروعنان تست یا هر نان حجیم دیگری که از آن استفاده کرده‌اید را خرد کرده و داخل سینی فر بریزید. فر را روی دمای 160 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و سینی را داخل فر قرار دهید. حدود یک ربع تا بیست دقیقه صبر کنید تا نان‌ها کاملا خشک شوند. سپس سینی را کنار قرار دهید تا خنک شوند.
مرحله دوم
بعد از این که نان‌ها خنک شدند آن‌ها را داخل غذاساز ریخته و چند پالس بزنید تا کمی پودر شوند. مواظب باشید تا خیلی نرم و ریز نشوند. برای این کار می‌توانید به جای غذاساز از گوشت‌کوب نیز استفاده کنید.
مرحله سوم
تمام ادویه‌ها را داخل غذاساز ریخته و خوب با هم مخلوط کنید. سپس به مخلوط نان خرد شده اضافه کرده و هم بزنید تا به صورت یکنواخت کاملا پخش شود. پودر سوخاری آماده شده را داخل یک ظرف شیشه‌ای خشک و تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید.
فوت و فن‌های طرز تهیه پودر سوخاری KFC
پودر سوخاری انواع مختلفی دارد و به صورت نرم یا درشت تهیه می‌شود که تمام آن بستگی به نوع آسیاب و الک کردن نان بستگی دارد. ولی برای تهیه پودر سوخاری کی اف سی بهتر است پودر سوخاری کمی درشت باشد.
نان‌ها نباید آنقدری داخل فر بمانند تا تغییر رنگ دهند.
منبع: bbcgoodfood

http://www.banounews.ir/fa/News/495401/تهیه-پودر-سوخاری-خانگی-با-دو-روش-متفاوت-در-خانه
بستن   چاپ