آریا بانو
کنترل درد سرطان در بیماران سرطانی
چهارشنبه 24 دي 1399 - 22:22:51
آریا بانو - طبنا نیوز /یک فوق تخصص درد گفت: کلینیک درد طیف وسیعی از بیماران را شامل می شود؛ افرادی که از سردرد به خصوص سردردهای تنشی و میگرن شکایت دارند برای درمان درد خود به کلینیک درد مراجعه می کنند.
دکتر محمودرضا نظافتی فوق تخصص درد با اشاره به این موضوع که مریض های زیادی با انواع بیماری ها به کلینیک های درد مراجعه دارند، اظهار داشت: کلینیک درد طیف وسیعی از بیماران را شامل می شود اما عمده بیمارانی که به کلینیک های درد مراجعه می کنند و یا ارجاع داده می شوند، بیمارانی هستند که از دردهای ستون فقرات به خصوص ناحیه کمر و گردن شکایت دارند.
وی افزود: این بیماران معمولا کسانی هستند که احتیاج به جراحی های خاصی در منطقه درد ندارند؛ فعالیت های ما معمولا روش های غیر تهاجمی است که با کمترین مداخلات جراحی و بدون برش و حتی بیهوشی انجام می شود.
این فوق تخصص درد بیان کرد: بیماران دیگری که به ما مراجعه دارند، افرادی هستند که از سردرد به خصوص سردردهای تنشی و میگرن شکایت دارند. همچنین برخی از بیماران به خاطر دردهای ناحیه صورت، سر و گردن به کلینیک درد مراجعه می کنند.
دکتر نظافتی تصریح کرد: بخش دیگری از بیماران که به کلینیک درد مراجعه دارند، افرادی هستند که دچار دردهای ناشی از آرتروز و یا ساییدگی مفاصل متعدد بدن هستند.
درمان بیماری سرطان
وی یادآور شد: طیفی از بیماران مراجعه کننده به کلینیک درد، بیماران مبتلا به سرطان هستند. بیمارانی که دردهای ناشی از سرطان دارند با مراجعه به کلینیک درد به دنبال کاهش دردهای خود هستند.
این فوق تخصص درد با بیان اینکه بیمارانی که تغییر بیش از حد در اندام ها داشته باشند هم به متخصصان درد مراجعه می کنند، گفت: همچنین بیماران مبتلا به پایتم دیابتی به ما مراجعه دارند که با درمان های کلینیک درد از قطع اندام های آنها جلوگیری می شود.
دکتر نظافتی تاکید کرد: کلینیک های درد رشته جدید و رو به رشدی است. این رشته ی پزشکی با استقبال خوبی از جانب مردم رو به رو شده است به خصوص اینکه نیاز آنها را به جراحی و بستری در بیمارستان بسیار کاهش داده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/495288/کنترل-درد-سرطان-در-بیماران-سرطانی
بستن   چاپ