آریا بانو
سرخابی‌ها در شرایطی متفاوت، به‌هم رسیدند
دوشنبه 22 دي 1399 - 12:08:31
آریا بانو - فرهیختگان / عصر امروز و از ساعت 16:15 دربی شماره 94 تهران در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار می‌شود. برخلاف سال‌های اخیر این بار آبی‌های تهران هستند که بالاتر از رقیب در جدول قرار داشته و روحیه بهتری هم دارند و به همین دلیل هم کارشناسان روی کاغذ شانس بیشتری برای استقلال قائل هستند. با این حال دربی‌بازها خوب می‌دانند که شرایط این بازی خاص کوچک‌ترین ارتباطی به وضعیت تیم‌ها در جدول ندارد و هر اتفاقی ممکن است در مستطیل سبز رخ دهد.
در یک سمت میدان محمود فکری قرار دارد که تاکنون دربی را به‌عنوان مربی تجربه نکرده با این حال بارها با لباس استقلال مقابل رقیب سنتی قرار گرفته و اتفاقا سابقه زدن گل به این تیم را هم دارد. در سمت مقابل نیز یحیی گل‌محمدی چهارمین حضور در دربی به‌عنوان سرمربی (در دو مقطع) را تجربه می‌کند. تیمش در سه بازی قبلی به 2 تساوی و یک شکست در ضربات پنالتی رسید و شاگردانش امیدوارند این بار پیروزی در دربی را هم به کارنامه گل‌محمدی اضافه کنند آن هم در شرایطی که این تیم بعد از ناکامی در فینال آسیا سه تساوی پیاپی داشته و از لحاظ روحی شرایط ایده‌آلی ندارد، درست برعکس استقلال که بعد از سال‌ها توانسته نتایج قابل قبولی بگیرد و بازی‌های اخیرش را نیز با برد پشت سر گذاشته و کاملا با روحیه بالا گام به دیدار امروز می‌گذارد.
فرصتی برای فرار
هر دو تیم مربیان موفقی دارند؛ از یک طرف فکری توانسته بعد از سال‌ها استقلال را به صدر برساند و در صدر هم نگه دارد و برخلاف فصول اخیر هواداران این تیم امید زیادی به کسب قهرمانی دارند. در سمت دیگر هم گل‌محمدی با تیمی که ستاره‌هایش را یکی پس از دیگری از دست داد توانست تا فینال آسیا بالا برود و در لیگ هم با توجه به بازی‌های عقب افتاده‌اش می‌تواند همچنان بالانشین و جز مدعیان باشد. با این حال هم فکری و هم گل‌محمدی منتقدانی هم دارند و پیروزی در دربی می‌تواند مربی تیم برنده را تا مدت زیادی بیمه کند.
دوباره مساوی؟
همین مساله که هر دو مربی تحت فشار هستند می‌تواند باعث شود که دوباره هواداران شاهد یک تساوی دیگر باشند. خصوصا اینکه این بازی در دی‌ماه برگزار می‌شود و باید بدانید تمام دربی‌هایی که در دی‌ماه برگزار شده‌اند نتیجه‌ای غیر از تساوی نداشته‌اند. خیلی‌ها می‌گویند این بازی هم برنده ندارد. باید دید قرار است امروز یکی از سرخابی‌ها طلسم‌شکنی کند یا خیر!
یک داور اولی
قضاوت این بازی به رضا کرمانشاهی رسید که از هفته گذشته مشخص بود که یا او انتخاب می‌شود یا محمدحسین زاهدی‌فر. همین دو داور در آخرین دربی برگزار شده هم کاندیداهای اصلی قضاوت بودند اما به هیچ‌کدام‌شان نرسید! شاید از حالا بتوان مطمئن بود که دربی بعدی به زاهدی‌فر می‌رسد تا او هم مثل کرمانشاهی نخستین قضاوت در دربی را تجربه کند.
ثبات در استقلال، تغییر در پرسپولیس
قطعا خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که فکری و ‌گل‌محمدی چه ترکیبی را برای دربی در نظر خواهند گرفت. بررسی تحلیل‌های مختلف نشان می‌دهد که احتمالا فکری با کمترین تغییر تیمش را مقابل پرسپولیس به میدان خواهد فرستاد. محمدرشید مظاهری، محمد دانشگر، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، احمد موسوی، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور، فرشید اسماعیلی، وریا غفوری، مهدی قایدی و ارسلان مطهری در آخرین بازی برای استقلال به میدان رفتند و بعید است فکری بخواهد به این ترکیب دست بزند هر چند آماده شدن نادری و فیکس شدنش مقابل تیم سابق می‌تواند یک تصمیم جالب باشد.
احتمالا شیخ دیاباته هم به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌رود. در پرسپولیس اما خیلی بعید است که شاهد همان ترکیب آخرین بازی باسپاهان باشیم. در آن دیدار یحیی از ترکیب حامد لک، سیدجلال‌حسینی، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، علی شجاعی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، کمال‌ کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، امید عالیشاه و وحید امیری استفاده کرد که نکته آن حضور هشت هافبک در زمین و نبود یک مهاجم تخصصی بود. نزدیکان یحیی می‌گویند او قصد فریب استقلال را داشته و می‌خواهد در دربی ترکیب دیگری را به میدان بفرستد و احتمالا شاهد فیکس شدن دوباره عبدی خواهیم بود.
نقطه قوت مشترک
هم استقلال و هم پرسپولیس در دیدارهای اخیرشان مالکیت بیشتری نسبت به رقبا داشته‌اند و میانگین موقعیت‌های گلزنی و فرصت دادن به رقبا نیز برای هر دو تیم نزدیک به‌هم است. نقطه قوت هر دو نیز البته مشترک است؛ دروازه‌بان‌های آماده! حامد لک و رشید مظاهری در بازی‌هایی که برای سرخابی‌ها به میدان رفتند نشان داده‌اند که به این سادگی‌ها تسلیم مهاجمان نمی‌شوند. شاید همین مساله هم باعث شده که خیلی‌ها منتظر یک تساوی بدون گل در این بازی هستند! دیداری که اگرچه به صورت کلیشه‌ای درباره‌اش می‌گویند که مثل سایر مسابقات است اما همان‌هایی که این حرف را می‌زنند هم خوب می‌دانند که این یک مسابقه خاص است. این روزها هم که صحبت از تیم‌های خاص حسابی داغ شده و این دیدار را خاص‌تر از هر زمانی کرده است.
محرمی: به بیانی گفتم امروز پدرم هم روبه‌رویم باشد، می‌زنمش!
مگر در بازی معروف ایمون زاید استقلال قوی‌تر نبود؟
بدون‌شک قبل از هر بازی دربی یک‌سری نام‌ها بیش از گذشته به ذهن فوتبالی‌ها خطور می‌کند و اینها نفراتی هستند که در دربی‌های گذشته یا اتفاق مثبتی را رقم زده‌اند و یا حاشیه‌هایی را به‌همراه داشته‌اند ولی بدون‌شک صحبت یاغی‌های سابق جذابیت زیادی برای سرخابی‌ها دارد. مجتبی محرمی یکی از این یاغی‌ها است که دوران فوتبالی‌اش به‌شدت در ذهن هوادارانی که سن و سال‌شان به بازی‌هایش می‌خورد، نقش بسته است.
او در ابتدا به شرایط تیم محبوبش اشاره کرد و گفت: «نمی‌دانم این چه حرفی است که می‌گویند پرسپولیس گلزن ندارد. مگر حتما باید مهاجمان برای یک تیم گلزنی کنند؟ این تیم همیشه بازیکن‌سازی کرده و همین طارمی و علیپور که حالا در اروپا بازی می‌کنند روزی مثل مهدی عبدی بودند. ضمن اینکه شاید در بازی امروز میلاد سرلک گل بزند، شاید پنالتی شود و احمد نوراللهی آن را به گل تبدیل کند. پس نباید خیلی به این موضوع که پرسپولیس گلزن ندارد توجه کنیم.»
محرمی به بحث‌هایی که درخصوص داوری‌های چند هفته گذشته بین مسئولان 2 باشگاه پیش آمده اشاره کرد و گفت: «نباید روی داور فشاری وارد شود. این حرف‌ها همیشه بوده و این مدل حاشیه‌ها دست ما نیست. باید دید این اتفاقات از کجا آب می‌خورد. اگر فکر می‌کنند که با این کارها در انتهای فصل پرسپولیس قهرمان نمی‌شود، اشتباه کرده‌اند چون امسال هم جام برای پرسپولیس است.»
پیشکسوت سرخ‌ها درخصوص فاصله دو تیم در جدول رده‌بندی گفت: «اولا اینکه پرسپولیس هنوز بازی عقب‌افتاده دارد و نباید جایگاه امروز این تیم را در جدول به‌حساب‌شان بنویسیم. بعد هم اینکه فوتبال قانونی ندارد که چون فلان تیم شرایطش بهتر است بازی را می‌برد. مگر در بازی‌ای که 10 نفره در 10 دقیقه 3 گل دریافت کردند، استقلال تیم برتر و بهتر نبود؟ اینکه بعضی‌ها می‌گویند چون در جدول بالاتر هستیم و شرایط بهتری داریم پس بازی را می‌بریم اصلا فوتبالی نیستند. ممکن است یک تیم دقیقه 5 بازی گل بزند و 90 دقیقه با فوتبال کی‌روشی از آن گل محافظت کند.»
محرمی درخصوص خاطره‌ای که از او در دربی‌ها نقش بسته و مربوط به درگیری‌اش با امیر قلعه‌نویی بود به «فرهیختگان» گفت: «نمی‌دانم چگونه از این حرف‌ها خلاص شوم. به‌خدا امیر رفیق من است و من هر وقت تیم‌هایش مقابل پرسپولیس بازی دارد از او بلیت جایگاه ویژه را دریافت می‌کنم نه باشگاه پرسپولیس! هر کس به او یک لقبی می‌دهد، بعضی‌ها ژنرال، برخی امیرخان و من به او می‌گویم امیر. چون با هم رفاقت داریم.»
او به خاطره‌ای در دربی اشاره کرد و افزود: «شب قبل از یک دربی شاهرخ بیانی به من زنگ زد و گفت به منزل ما بیا همسرم ماهی سفید درست کرده است. بعد از کلی تعارف قبول کردم. ما شب را کنار هم بودیم و آخر شب به منزل خودم رفتم. فردایش در بازی او جناح راست استقلال بود و من چپ پرسپولیس و کمی با یکدیگر چلنج داشتیم. کار کمی بالا گرفت و به او گفتم شاهرخ امروز و در این بازی حتی اگر پدرم هم روبه‌رویم ایستاده باشد می‌زنمش. توام اگر نمی‌خواهی بزنمت یا جای بازی‌ات را عوض کن و یا ناراحت نشو. بگذار بعد از بازی اگر ما بردیم تو را به منزل خودم دعوت می‌کنم و ماهی پلویی که دادی را جبران می‌کنم!»
محرمی با گله از برخی رسانه‌ها در پایان افزود: «برخی‌ها دربی به دربی یاد ما می‌افتند و دنبال خاطره‌گویی هستند اما در طول سال نمی‌گویند که ما چه کار می‌کنیم. بعد از 25 سال خط موبایلی که سرپرست وقت باشگاه به من فروخته بود را از من گرفته‌اند و می‌گویند دزدی بوده است. من پولش را داده‌ام، ماه به ماه قبضش را پرداخت کرده‌ام و بعد از 25 سال یادشان افتاده که خط‌شان دزدیده شده است! می‌گویند یادمان نبوده همچین خطی داشتیم. چنین حرفی منطقی است؟!»
طاهری: در نیم‌قرن اخیر هر تیمی آرامش داشته دربی را برده است
پرسپولیسی‌ها بعد از فینال آسیا افسردگی گرفته‌اند!
پیشکسوت استقلال که سه بار در دربی‌ها به‌عنوان بازیکن و چهار بار دیگر به‌عنوان مربی حضور داشته درخصوص دربی عصر امروز نظرات جالبی دارد، هرچند مرور خاطرات نیز با وی خالی از لطف نیست. بیژن طاهری در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در این خصوص گفت: «یکی از خاطره‌انگیزترین دیدارهایی که در آن به میدان رفتم به پرتماشاگرترین دربی تاریخ در سال 62 مربوط می‌شود که در آن دیدار به جای پرویز مظلومی که تک‌گل استقلال را به ثمر رساند به میدان رفتم. شرایط این دیدار از لحاظ حضور تماشاگران وحشتناک بود و اتفاقا با اینکه روی پیست ورزشگاه نیز تماشاگران نشسته بودند و با اینکه شرایط در نگاه اول ترسناک به نظر می‌رسید اما تماشاگران هیچ اذیتی نشدند و با وجود برتری استقلال همه‌چیز بی‌سر و صدا به پایان رسید. از روی دیواره‌های ورزشگاه تا نورافکن و حتی روی پیست دوومیدانی ورزشگاه تماشاگر نشسته بود و خیلی‌ها هم بیرون ورزشگاه ماندند.
با توجه به این شرایط چندبار بازی تا آستانه قطع شدن رفت که حجازی و پروین با صحبت‌های خود مردم را به آرامش دعوت کردند و درنهایت این دیدار با برتری استقلال و بدون اینکه یک قطره خون از دماغ کسی بریزد به پایان رسید. یادم می‌آید در این دیدار هرچقدر گرم می‌کردم بدنم گرم نمی‌شد اما موقع تعویض به یک‌باره به قدری عرق کردم که کفش‌هایم خیس عرق شد ولی در زمین مسابقه عملکرد خوبی داشتم.» وی درمورد اینکه چه تفاوت‌هایی بین فضای برگزاری دربی در دهه 60 که بازی می‌کرد با دهه 90 که به‌عنوان مربی این دیدار را تجربه کرده وجود دارد، گفت: «در دهه شصت تا اوایل دهه هفتاد چیزی به اسم اخلاق حاکم بود و خیلی مسائل آن زمان‌ها رعایت می‌شد اما از دهه 70 و 80 به بعد یک مقدار شرایط فرق کرد و کار به دعوا و درگیری کشیده شد.
از دهه 90 هم که اعتمادبه‌نفس بچه‌های این دهه به اندازه‌ای زیاد شده که دیگر خدا را هم بنده نیستند و هر کاری که دل‌شان می‌خواهد می‌کنند که بر همین اساس در فضای مجازی این مسائل را به سمت فحاشی و توهین می‌برند. آن زمان‌ها اخلاق حرف اول و آخر را می‌زد و اگر تیمی می‌برد تیم بازنده به تیم مقابل تبریک می‌گفت. به‌طور مثال همان بازی که اشاره کردم در سال 62 و بعد از پیروزی ما پرسپولیسی‌ها این برد را تبریک گفته و خیلی راحت به رختکن رفتند یا آن دیداری که سه بر صفر از پرسپولیس شکست خورده و شاهرخ بیانی به ما گل زد، هیچ حرف و حدیثی نبود و بازی تمام شد و بازیکنان و هواداران در کمال آرامش به خانه‌هایشان رفتند. الان ولی حساسیت کاذب به وجود آمده.
یک عده می‌خواهند دشمنی کنند و این فرصت را در فضای مجازی به دست می‌آورند و به همین دلیل است که دربی در سال‌های اخیر هیجان و زیبایی خود را از دست داده، هرچند در این بین برخی هم ادعای طرفداری می‌کنند و منتظر هستند تا تیمی که مثلا طرفدار آن هستند ببازد تا بتوانند به یکی در فضای مجازی گیر بدهند!» طاهری درباره اینکه استقلال در صورت رعایت چه نکاتی می‌تواند برنده باشد، تاکید کرد: «هرچند این دیدار هوادار ندارد اما در نیم‌قرن اخیر همیشه تیمی که آرامش داشته برنده بوده است.
تیمی که به فکر کار تاکتیکی بوده و بازیکنانش در آرامش خواسته‌های سرمربی را در زمین پیاده کردند، برنده می‌شود. به همین دلیل به بازیکنان استقلال توصیه می‌کنم با آرامش به میدان بروند.» وی در پایان گفت: «الان استقلال در جدول شرایط بهتری دارد اما باید با آرامش بازی کند. این آرامش را در استقلال می‌بینم اما پرسپولیس بعد از فینال آسیا یک مقدار به هم ریخت؛ چراکه اولسان در اندازه‌ای نبود که بتواند این تیم را شکست دهد و به همین دلیل بعد از این دیدار یک حالت افسردگی به بازیکنان این تیم دست داده و دل‌شان از اینکه به راحتی قهرمانی آسیا را از دست دادند، سوخته است. پرسپولیس از آن به بعد یک مقدار افت کرد و اعتمادبه‌نفسش را از دست داد اما استقلال وضعیت مناسبی دارد.»
ترابیان: 2 بار به تیر کوبیدم و هنوز هم حسرتش را می‌خورم
امیری، پهلوان و نعمتی می‌توانند عصای دست یحیی باشند
با اینکه هواداران تیفوسی فوتبال کشورمان علاقه زیادی به بازیکنان یاغی و حاشیه‌ای دارند، اما در ترکیب تیم‌های استقلال و پرسپولیس از سال‌های دور بازیکن بااخلاق و بی‌حاشیه هم کم نداشتیم. رضا ترابیان یکی از این نفراتی است که همیشه از او به‌عنوان یک بازیکن محجوب و سربه‌زیر یاد می‌شود و چه در دوران فوتبالی‌اش و چه حالا که سال‌هاست بازنشسته شده، حاشیه‌ها را از خود دور کرده و سعی می‌کند در کمال احترام با مسائل برخورد کند. با این پیشکسوت دقایقی همکلام شدیم تا نظرش را درخصوص دربی 94 جویا شویم.
او در ابتدا به شرایط پرسپولیس اشاره کرد و گفت: «دربی امسال با سال‌های قبل بسیار متفاوت است. پرسپولیس در این فصل 60 تا 70درصد از بازیکنان اصلی خود را از دست داده و استخوان‌بندی چند ساله‌اش را در اختیار ندارد. همین موضوع باعث شده که دست یحیی بسته باشد و او به‌خصوص در خط حمله مشکلاتی را دارد که باید در نیم‌فصل با جذب بازیکن جدید برطرف کند. در مقابل، استقلال از لحاظ بازیکن شرایط بسیار خوبی دارد و می‌توان گفت که آنها 2 تیم آماده و قدرتمند را در اختیار دارند.
این تیم از لحاظ نوع بازی و نتیجه‌گیری بسیار خوب عمل کرده و هیچ شباهتی به سال‌های قبل خود ندارد. آنها از لحاظ سیستم بازی، کارهای ترکیبی، پرسینگ و انتقال توپ از دفاع به حمله بسیار خوب عمل می‌کنند و حداقل روی کاغذ تیم برتر زمین هستند.» ترابیان خاطرنشان کرد: «شرایط این بازی کاملا متفاوت است و قطعا این بازی آن‌طور که همه فکر می‌کنند، نمی‌شود. بسیار امیدوار هستم که پرسپولیس در این بازی پوست بیندازد و حتی معتقدم که آنها برنده این بازی خواهند بود. پرسپولیس برای اثبات خود به هواداران پا به میدان می‌گذارد و قطعا می‌تواند روی دیگر سکه را به معرض نمایش بگذارد.»
وی درخصوص ترکیب عجیب پرسپولیس مقابل سپاهان گفت: «فکر می‌کنم چون یحیی از عبدی و رمضانی ناامید شده بود و نتوانست با آنها به نتیجه برسد، در بازی برابر سپاهان تلاش کرد نفرات جدیدی را در پست‌های جدید آزمایش کند. البته آنها با توجه به ذات فوتبالی‌شان نتوانستند در کارهای هجومی چندان به کار تیم بیایند و به همین دلیل احتمال اینکه یحیی در این بازی باز هم به مهاجمان نوک خود اعتماد کند، زیاد است. ضمن اینکه هواداران از یحیی برد می‌خواهند و به این موضوع هم کاری ندارند که تیم چه نفراتی را در اختیار دارد.»
ترابیان درخصوص ضعف استقلال در خط دفاعی عنوان کرد: «اگر پرسپولیس بتواند در خط حمله خوب عمل کند و به دفاع این تیم فشار بیاورد، قطعا می‌توان به گلزنی‌شان در این بازی امیدوار بود اما احساس من این است که تیم یحیی در این بازی بسته‌تر بازی می‌کند تا مقابل خط حمله قدرتمند استقلال از گل خوردن جلوگیری کند و در ادامه روی ضدحملات به گل برسد.»
او درخصوص بازی‌هایی که مقابل استقلال انجام داده است، خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم 3 یا 4 بازی برابر این تیم با پیراهن پرسپولیس انجام داده‌ام و خاطرم هست بازی آخر خیلی انگیزه گلزنی داشتم و 2 بار توپ را به تیرک دروازه کوبیدم و هنوز هم آن ضربات جزء حسرت‌های دوران فوتبالی‌ام هستند. البته من در این بازی‌هایی که به میدان رفتم، باخت نیاوردم و تنها در یک بازی که نیمکت‌نشین بودم با گل اختر بازی را واگذار کردیم.»
ترابیان درخصوص اهمیت بااخلاق بودن در این بازی‌ها گفت: «دوران یاغی و یاغی‌گری گذشته و فرهنگ و شخصیت بازیکنان بالا رفته است. البته بعد از آن بازی معروف سال 73 شرایط تغییر کرد و ما شب‌های قبل از بازی به ضیافتی مشترک می‌رفتیم و با همه بازیکنان رفیق شده بودیم.»
او در خاتمه به بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس در این بازی اشاره کرد و گفت: «در این بازی نفراتی مثل امیری، نعمتی و پهلوان می‌توانند تعیین‌کننده و تاثیرگذار باشند و یحیی می‌تواند روی توانایی‌های این بازیکنان حساب کند.»
اختر: عابدزاده کری خواند، از زدن پنالتی منصرف شدم
ریگی یا موسوی چهره ویژه بازی می‌شوند
ادموند اختر یادآور خاطرات نوستالژی برای استقلالی‌هاست، کسی که یکی از زیباترین گل‌های دربی را به‌ثمر رسانده و در 9 مسابقه مقابل پرسپولیس پیراهن استقلال را بر تن کرده است. مهاجم پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص اینکه گفته می‌شود یکی از زیباترین گل‌های تاریخ دربی را به‌ثمر رسانده است، گفت: «برای هر بازیکنی پوشیدن پیراهن استقلال و پرسپولیس یک آرزو به‌شمار می‌رود‌. در این بین خود سرخابی‌ها آرزو دارند در دربی بازی کنند و بعد از آن بزرگ‌ترین آرزو گلزنی در دربی می‌شود که فکر نمی‌کنم دیگر روی دست آن آرزو بیاید. خوشبختانه افتخار حضور در 9 دربی را داشتم و علاوه‌بر گرفتن یک پنالتی دوبار هم به بزرگ‌ترین آرزویم رسیده و مقابل پرسپولیس گلزنی کردم. ضمن اینکه برخلاف بسیاری از بازیکنان که در این بازی استرس می‌گیرند من هیچ‌زمانی حتی در بازی اول هم مقابل پرسپولیس استرس و نگرانی از اسم دربی نداشتم و همیشه راحت‌ترین بازی‌هایم مقابل پرسپولیس بوده است.»
اختر درباره خاطراتش از دربی جنجالی سال 73 که نیمه‌کاره به‌پایان رسید و در آن دیدار یک گل به ثمر رساند، گفت: «اتفاقا در آن دیدار هم با وجود اینکه اولین دربی خود را تجربه می‌کردم باز هم خیلی راحت بودم. در این دیدار بعد از اینکه دو بر صفر عقب افتادیم برای استقلال یک پنالتی گرفتم که با توجه به اینکه در کورس آقای گلی بودم می‌خواستم پنالتی را خودم بزنم، اما بعد از کری خواندن عابدزاده منصرف شده و توپ را به صادق ورمزیار دادم که خدارا شکر مثل همیشه ضربه ورمزیار گل شد. در دقایق پایانی هم گل مساوی را زدم که بعد از آن بازی به جنجال کشید. بعد از جنجال نیز جزء اولین نفرهایی بودم که از دست مردم فرار کردم و به رختکن رسیدم.» وی در پاسخ به این سوال که آیا گل او در دربی که استقلال 3 بر یک برد زیباتر بود یا گل از راه دور محمود فکری از روی ضربه کاشته، گفت: «به‌طور قطع گل فکری زیباتر بود.»
اختر همچنین درباره اینکه چه توصیه‌ای به سرمربی استقلال برای موفقیت در دربی دارد، گفت: «فکری نیازی به توصیه ندارد. خودش سال‌ها بازیکن و کاپیتان استقلال بوده و همیشه با تعصب پیراهن این تیم را پوشیده و تجربیات زیادی دارد و مطمئنا خودش شرایط این دیدار را بهتر از هرکس دیگری می‌داند. این بازی اصلا ربطی به جدول و شرایط دو تیم و این ندارد که کدام تیم صدرنشین یا پایین جدول است. این اتفاقات بازی است که می‌تواند نتیجه را رقم بزند. من هم به‌عنوان یک استقلالی دوست دارم این تیم با یک بازی زیبا برنده شود، البته برای پرسپولیس کری نمی‌خوانم، چون کری برای نوجوانان در فضای مجازی است.
سنی از ما گذشته و کری خواندن برای امثال ما معنا ندارد.» مهاجم پیشین استقلال در مورد اینکه در کدام دربی بهترین عملکرد را به‌جای گذاشت، تاکید کرد: «یادم می‌آید در یک بازی که بدون گل به‌پایان رسید و گل درست مهدی پاشازاده آفساید اعلام شد، بهترین عملکردم را داشتم، اما چون گل نزدم این عملکرد در ذهن کسی باقی نمانده و همه می‌گویند من در همان دربی معروفی که سه بر یک پرسپولیس را بردیم و یک گل از پشت 18 قدم به ثمر رساندم بهترین نمایش را داشته‌ام.»
اختر که در فضای مجازی فعالیتی ندارد درخصوص شرایط بدی که در این فضا روی هواداران دو تیم حاکم شده است، گفت: «من که از این فضا دور هستم و خیالم راحت است وقتی هواداران به هم احترام نمی‌گذارند و هیچ‌چیزی سر جای خودش نیست، چرا باید باشم؟ همه‌جای دنیا از فضای مجازی استفاده می‌کنند اما ما سوءاستفاده می‌کنیم.» پیشکسوت استقلال درباره اینکه در این دربی کدام بازیکنان چهره ویژه مسابقه خواهند شد، گفت: «به نظر من کسانی که فکرش را هم نمی‌کنید در هر دو تیم چهره ویژه مسابقه خواهند شد. در استقلال بازیکنانی مانند ریگی یا موسوی و در پرسپولیس نیز بازیکنانی که در بین هواداران جلب توجه نمی‌کنند، می‌توانند در این بازی چهره ویژه لقب بگیرند.»

http://www.banounews.ir/fa/News/493165/سرخابی‌ها-در-شرایطی-متفاوت،-به‌هم-رسیدند
بستن   چاپ