آریا بانو
چرا کیفیت محصولات آرایشی مهم است؟
شنبه 20 دي 1399 - 08:34:31
آریا بانو - چطور / شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از خرید و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی بی‌کیفیت دچار مشکلات پوستی شوید یا کالایی که به اسم لوازم آرایشی و بهداشتی اصل خریده‌اید در واقع یک محصول تقلبی بوده است و هزینه‌ جنس اصل را پرداخت کرده‌اید. چگونه باید از این مشکلات جلوگیری کرد؟ آیا می‌توان به هر فروشنده لوازم آرایشی اعتماد کرد؟ برای دریافت پاسخ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی این روزها به یک فرآیند دلنشین بین خانم ها تبدیل شده است.امروزه وسایل آرایشی و بهداشتی به قدری مورد استفاده قرار می‌گیرند که جزء جداناپذیر زندگی روزانه بسیاری از افراد شده است. با توجه به افزایش استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی، همچنین افزایش تولید بی‌کیفیت این محصولات و اثرات مخربی که بر انسان دارد، موضوع کیفیت و اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی چند برابر اهمیت پیدا کرده است.
تاثیر لوازم آرایشی و بهداشتی بی‌کیفیت و تقلبی روی سلامت انسان
باعث چروک شدن پوست صورت و در نتیجه پیری زودرس پوست می‌شود.
باعث افزایش جوش و لکه‌های پوستی می‌شود.
پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.
باعث ضعیف شدن تار مو و در نتیجه ریزش آن می‌شود.
باعث ترک خوردن پوست لب و از دست رفتن چربی آن می‌شود.
ضعیف شدن ناخن، همچنین استفاده بیش از حد از لاک‌های بی‌کیفیت و تقلبی باعث قارچ ناخن ‌می‌شود.
ریزش مژه و عفونت چشم
اختلالات تنفسی
سرطان
سر درد
افسردگی
چرا باید از محصولات آرایشی و بهداشتی اصل استفاده کنیم
شاید به این موضوع فکر کرده باشید که محصولات آرایشی که به وفور در بازار پیدا می‌شود، قیمتی به مراتب کمتر از محصولات آرایش اصل دارد، پس دیگر چرا باید نیاز به خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل داشته باشیم؟
امروزه با افزایش تولیدات آرایشی و بهداشتی تقلبی، همچنین قیمت ارزان‌تر این محصولات نسبت به جنس اصل آن، بسیاری از افراد به خرید این اجناس ترغیب می‌شوند. درحالی که نمی‌دانند این محصولات بی‌کیفیت و تقلبی ممکن است چه بلایی سر آن‌ها بیاورد.
محصولات تقلبی در مکانی غیر بهداشتی تولید و بسته‌بندی می‌شوند و فاقد مجوزهای بهداشتی از سازمان مربوطه هستند. این محصولات کیفیت پایینی دارند و ممکن است تاریخ انقضای آن‌ها گذشته باشد ولی دوباره در بسته بندی‌های جدید به فروش برسند.
محصولات آرایشی تقلبی عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند که به اقتصاد کشور نیز صدمه زیادی وارد می‌کنند. همان‌طور که در بالا اشاره شد محصولات تقلبی و بی‌کیفیت برای سلامت افراد بسیار مضر است و گاهی تا جایی پیش می‌رود که این ضرر و زیان‌ها قابل جبران نخواهد بود.
چگونه از اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی مطمئن شویم
حال که با ضرر و زیان محصولات تقلبی و بی کیفیت آرایشی آشنا شدید، نحوه تشخیص کالای اصل و تقلبی را به شما آموزش می‌دهیم.
بعضی از محصولات تقلبی آن‌قدر حرفه‌ای ساخته می‌شوند که تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن بسیار سخت می‌شود، اما اصالت اکثر لوازم آرایشی و بهداشتی که در ایران وجود دارد از طریق روش‌های زیر قابل تشخیص است.
قیمت
قیمت محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت بدن اصل در همه فروشگاه‌ها یکسان است و هیچ فروشنده‌ای نمی‌تواند آن را از یک حدی ارزان‌تر بفروشد.
بارکد
محصولات آرایشی و بهداشتی اصل بارکد دارند که روی هر بارکد، کد سازنده آن کشور بیان شده است. درحالی که محصولات تقلبی فاقد آن هستند.
رنگ
معمولا رنگ محصولات تقلبی با رنگ محصولات اصل متفاوت است.
غلظت و بو
محصولات آرایشی و بهداشتی اصل و با کیفیت، بوی ملایم و غلظت مناسبی دارند و از هر لحاظ بدون نقص هستند، ولی محصولات تقلبی بویی تند دارند و غلظت‌شان کم و زیاد است.
بسته‌بندی
هر نوع تضاد در رنگ، فونت، وزن و ابعاد بسته بندی تقلبی بودن محصول را نشان می‌دهد.
تاثیر لوازم بهداشتی بر سلامت پوست و مو
با این که محصولات بهداشتی تقلبی و بی‌کیفیت می‌توانند اثر مخربی بر سلامت پوست و موی ما داشته باشد، اما استفاده از محصولات اصل و باکیفیت می‌تواند به ما در حفظ سلامتی و شادابی پوست و مو کمک کند. در ادامه به توضیح چند محصول و مزایای خرید لوازم بهداشتی و مراقبت از پوست می‌پردازیم که اثرات مثبتی بر سلامت پوست و موی ما می‌گذارند.
آبرسان پوست
آبرسان اصل باعث شادابی و طراوت پوست همچنین رفع چین و چروک آن می‌شود.
محصولات مراقبت مو و ماسک مو
محصولات مراقبت مو و ماسک مو اصل از ریزش مو جلوگیری می‌کنند و باعث تقویت ریشه و ساقه مو می‌شوند.
ضد آفتاب
قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، نور تلفن همراه و حتی مهتابی باعث ایجاد لکه‌هایی روی پوست می‌شود و همین موضوع اهمیت استفاده از یک کرم ضد آفتاب اصل را چند برابر می‌کند.
کرم دور چشم
کرم دور چشم از چروک شدن اطراف چشم جلوگیری می‌کند همچنین برای برطرف کردن پف زیر چشم یا سیاهی دور چشم نیز استفاده می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/491127/چرا-کیفیت-محصولات-آرایشی-مهم-است؟
بستن   چاپ